Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku - mitä tekisitte tilanteessani?

Vierailija
28.05.2021 |

Tilanteeni on siis se, että nykyinen työni päättyy ensi maanantaina 31.5. Olen hakenut töitä pitkin kevättä ja tilanne tällä hetkellä seuraava:

Paikka A: Neljän vuoden sijaisuus mieluisalla työnkuvalla nykyisessä organisaatiossani. Haku umpeutui pari päivää sitten ja hakijoita vain muutama, minulla hyvät mahdollisuudet saada paikka. Prosessi tulee kuitenkin kestämään arviolta pari viikkoa.

Paikka B: 1.5 vuoden sijaisuus mieluisalla työnkuvalla nykyisessä organisaatiossani. Haku umpeutunut aikaa sitten, mutta jostain syystä prosessissa on kestänyt. Tiedustelin asiaa ja kuulemma ensi viikon loppupuolella tehdään päätöksiä.

Paikka C: Vakituinen työ eri organisaatiossa, työnkuva kiinnostava mutta hyvin haastava. Työ potentiaalisesti erittäin stressaavaa ja mm. työajassa vähemmän joustoa kuin paikoissa A ja B. Minut on kutsuttu haastatteluun maanantaina.

Ongelmana siis se, että haluaisin paikan A, mutta todennäköisesti B:stä ja C:stä tulee päätökset aiemmin. Mitä teen, jos niitä tarjotaan minulle? Voinko sanoa että odotan tietoa toisesta hakemastani paikasta ennen kuin teen päätöksen? En ole koskaan ennen ollut tällaisessa tilanteessa, joten en tiedä yhtään, mikä on ns. tavanomainen tapa toimia. Valistakaa tietämätöntä. :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ajattelit selittää määräaikaiseen työhön siirtymisen, jos uudessa olisi vakityö?

Selittää kenelle? Ja kyllä 4 vuoden määräaikainen työ on käytännössä vakityö, koska tänä päivänä minkään työpaikan pysyvyydestä ei ole takeita.

Vierailija
22/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin päivittää tilanteesta.

Mulle tarjottiin paikkaa C, ja otin sen vastaan. Katson kuitenkin oman mielenrauhani takia prosessin A:sta loppuun. Jos saan sen niin voin vielä miettiä kehtaanko perua C:n, mutta alan olla uusista haasteista niin innostunut, että tuskinpa niin teen. C on kuitenkin vakipaikka, ensimmäinen sitten 20 v sitten toistaiseksi voimassa olleen osa-aikaisen kassaduunin jota tein opintojen ohella. B:stä ei ole kuulunut, mutta siitä kieltäydyn jos sitä tarjotaan.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä