Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö työtä sillä alalla jolle olet kouluttautunut?

Vierailija
28.05.2021 |

Olen koneistaja mutta ollut kirjastossa töissä nyt 4 vuotta.. Muita?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koulutukseltani olen VTM (pääaine kansantaloustiede). Valmistumisestani on jo 15 vuotta aikaa, enkä ole koskaan tehnyt minuuttiakaan mitään sellaista työtä johon tarvittaisiin jonkinasteista koulutusta. Valmistumiseni jälkeen olen työskennellyt seuraavissa ammateissa: Myyntiedustaja, puhelinmyyjä, kiinteistönvälittäjä, pakettiautolähetti, avisoija, terminaalityöntekijä, vuokra-autojen siirtäjä, rakennusapumies, kattoremontin alamies, voimalaitostyöntekijä, käsilumityöntekijä, hiekoitussoran poistaja, nurmikonleikkaaja, lehtien puhaltaja/haravoija, rikkakasvien torjuja, esitteiden pussittaja, tuoteselosteiden tarroittaja, liputtaja, liikenteenohjaaja, renkaiden vaihtaja, lumenpudotustyön pillimies, piha-alueiden puhtaanapitäjä, toimistosiivooja, teollisuussiivooja, muuttolaatikoiden pesijä, sadevesikourujen tyhjentäjä, muuttomies, huonekalujen kuljetusauton apumies, asunnon tyhjentäjä, varaston tyhjentäjä, kontin purkaja, aidan pystyttäjä, nurmimaton asentaja, viherkaton asentaja, mullan ja hakkeen levittäjä, sammaleen poistaja, pensaiden leikkaaja, rikkaruohojen kitkijä ja taimien istuttaja.

Vierailija
22/36 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan en, olen sairaanhoitaja mutta nyt kunnan sosiaalitoimiston ylin päättäjä...

Voi niitä onnettomia kuntalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan. Toimistohommissa olen. Terveisin muotoilija.

Vierailija
24/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koulutus on opettaja, mutta teen toimistotyötä.

Vierailija
25/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutusta ammattiin.

Varastohommia oon tehny viimeset 15 vuotta.

Vierailija
26/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosionomi ja sosiaalialalla töissä, eli kyllä. En kuitenkaan sen kohderyhmän kanssa johon erikoistuin opintojen aikana. Sosionomin paperit on onneksi siitä hyvät, että niillä pääsee tosi moneen paikkaan eikä työt ole loppumassa, jos ei turhaan nirsoile asiakaskohderyhmän suhteen (vammaisten hoitoalalla ja lastensuojelussa paljon paikkoja auki). Luen töiden ohessa ylempää korkeakoulututkintoa jotta pääsisin unelmaduuniini.

Moni ei loppupeleissä työllisty alallle jolle kouluttautuu, varsinkaan yliopistoista ellei lue itseään lääkäriksi, opettajaksi tai varhaiskasvatuksen opettajaksi.

Vierailija
27/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen askartelunohjaaja ja nykyään kaikesta pihalla oleva ministeri.

Vierailija
28/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Väittelin luonnontieteistä, ja nyt olen tutkijana laitoksessa, jossa olin jo väitöskirjantekijänä puoli vuotta tutkijavierailulla.

Vierailija
29/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Koulutukseltani olen VTM (pääaine kansantaloustiede). Valmistumisestani on jo 15 vuotta aikaa, enkä ole koskaan tehnyt minuuttiakaan mitään sellaista työtä johon tarvittaisiin jonkinasteista koulutusta. Valmistumiseni jälkeen olen työskennellyt seuraavissa ammateissa: Myyntiedustaja, puhelinmyyjä, kiinteistönvälittäjä, pakettiautolähetti, avisoija, terminaalityöntekijä, vuokra-autojen siirtäjä, rakennusapumies, kattoremontin alamies, voimalaitostyöntekijä, käsilumityöntekijä, hiekoitussoran poistaja, nurmikonleikkaaja, lehtien puhaltaja/haravoija, rikkakasvien torjuja, esitteiden pussittaja, tuoteselosteiden tarroittaja, liputtaja, liikenteenohjaaja, renkaiden vaihtaja, lumenpudotustyön pillimies, piha-alueiden puhtaanapitäjä, toimistosiivooja, teollisuussiivooja, muuttolaatikoiden pesijä, sadevesikourujen tyhjentäjä, muuttomies, huonekalujen kuljetusauton apumies, asunnon tyhjentäjä, varaston tyhjentäjä, kontin purkaja, aidan pystyttäjä, nurmimaton asentaja, viherkaton asentaja, mullan ja hakkeen levittäjä, sammaleen poistaja, pensaiden leikkaaja, rikkaruohojen kitkijä ja taimien istuttaja.

Voisitko antaa palstan työttömille työllistymisvinkkejä.

Vierailija
30/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähköinsinööri, mutta teen automaatiosuunnittelua.

Vierailija
31/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja, en mutta hätätapauksessa voisin.

Markkinointimerkonomi, hätätapauksessa voisin.

Hieroja, päätyönä en jaksaisi.

Sihteerin ammattitutkinto, päätyönä nyt.

Opettajana vapaan sivistyksen puolella sivuduunissa, ei koulutusta. Voisin aikuisille tehdä päätyönä myös.

90-luvun lama ajoi useaan ammattiin, yksi keskeytettykin.

Vierailija
32/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani kodinhuoltaja ja terveyskeskuksessa laitoshuoltajana, eli melko lähellä.

Vierailija
33/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wow, rispektit sinulle! Itselläni myös kesti 15 vuotta valmistumisen jälkeen päästä oman alan vakitöihin, oli oikeastaan ihme että se onnistui. En tehnyt ihan noin monia duuneja, ja osa pätkistä oli myös suunnilleen omaa alaani, mutta kaikenlaista hanttihommaa tuli kokeiltua. Ei ne hukkaan menneet, yllättävissä tilanteissa on ollut hyötyä jonkun vanhan työssäopitun taidon hallitsemisesta. 

Vierailija
34/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenopettaja peruskoulussa. Olen tehnyt tätä työtä valmistumisesta lähtien (18 v.), siis olen sillä alalla, mille olen kouluttautunut. Tähän aikaan vuodesta olen aina erityisen mielissäni ammatinvalinnastani.

Vierailija
35/36 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samalla alalla mutta en tee perustyötä, olen esimiesasemassa. Musiikkikasvatus on ala.

Vierailija
36/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä