Pohjois-Karjalassa kaikki navetasta tulleen näköisiä hupaista junttiporukkaa
Lomalla laitettu merkille. Kuin olisi mennyt ajassa taaksepäin jonnekin 80-luvulle. Sama tyyli vieläkin. Seuranhakuilmoituksia kaupan ilmoitustaululla: ”nainen, lähdetkö kanssani hampurilaiselle” *huutonaurua*!
Kommentit (24)
No mitä sinä homo menit Pohjois-Karjalaan lomalle?
Juntit viihtyvät, kun kaikki pukeutuvat yhtä huonosti.
Siellä ihaillen katsovat, kun kaltaisesi trendikuningas pyyhältää ylpeänä paikalle velka-Audilla. Saavat oikein euroopanomistajan lomavieraaksi.
Miusta täällä on kivaa ja seuranhaku ilmot rivi-ilmoituksissa symppiksiä :) Vaatteista en tiiä, niitä samoja H&M/Cubus/Vila/jne. rättejä taitaa kaikilla olla täälläkin mitä muissakin kaupungeissa, paitsi niillä onnekkailla joilla on vara käydä Kekäleestä ostamassa jotain vähän kalliimpaa.
Maassa maan tavalla. Itse olen syntynyt Pohjois-Karjalassa ja asunut pitkään isossa kaupungissa. Kyllä ihan rehellisesti siellä maalla asuu aitoja ihmisiä, toisin kuin täällä kaupungissa. Siellä saa todellakin olla oma itsensä ja EI kiireen tuntua♥️
Kuuntelepa biisi: Pohjoiskarjala, Leevi and the Leavings
Pohjois-Karjalassa naisetkin on naisellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Rumat vaatteilla koreilevat...
Olet varmaan huomannut, että 99% suomalaisista on aika rumia. Joten ei olisi pieni koreilu pahitteeksi :D
Ja kaupungissa kaikki hupaisan näköistä snobiporukkaa villakangastakeissaan, huiveineen ylihintaista lattea trendikahvilassa naukkailemassa. Osataan monia kieliä, ja tunnetaan kultturia. Auton renkaita ei taas osata vaihtaa, saati öljyjä. Polttopuut mökille pitää ostaa, kun ei osata käyttää kirvestä ja sahaa. Vaimot ei anna, kun ovat niin sivistyneitä naistenlehtien lukemisesta, että ovat voimaantuneet. Nauretaan yhdessä junttien puupintaisille paneloinneille, kun itsellä on kaikki valkoista, harmaan sävyillä, ja koristetyynyjä sohva täynnä.
Mun ei ole pakko onneksi lomailla stadissa, ei ap:n myöskään täällä 80-luvulla.
Olen syntynyt Helsingissä, asunut siellä 20 vuotta, ja mieluummin asuisin Pohjois-Karjalassa tai muualla Itä-Suomessa kuin Helsingissä IKINÄ.
Arvaapa mitä ne sanoo Helsingin kekkanoista.... Nauravat, kunhan ensin rahat on otettu pois myymällä jotain luomuskeidaa eli esim tavallisia munia.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalassa naisetkin on naisellisempia.
Pohjois-Karjalan vaaleahiuksiset naiset on maailman ihanimpia. <3
Luonne, käytös ja todella kuumia myös sängyssä. <3
No, itse olen viihtynyt, vaikka olenkin muualta tullut. Lapseni puhuvat vahvaa paikallista murretta, mutta hyvin tulevat juttuun Hki-Tre-Turku-kolmion sisäpuolella asuvien minun eli äitinsä sukulaisten kanssa.
Toisaalta on ollut jännä huomata, että Länsi- ja Etelä-Suomessa asuvilla pikkuserkuilla on samat nuorisokielen sanat kuin lapsillamme.
Oikeastaan on ollut niin, että ainoastaan parilla iäkkällä tädilläni on ollut joskus hieman vaikeuksia ymmärtää lasteni puhetta, kun se ei olekaan heille tuttua perinteistä mä/mää -kieltä.
Luulen, että lasteni maailmankuva ja erityisesti kuva Suomesta on laajempi kuin hesalaislapsilla, jotka ovat hädin tuskin ikinä käyneet kehä-kolmosen ulkopuolella, jollei jotain talven reissua Lapin hiihtokeskukseen lasketa.
Onko ne semmosia Pirkka-ukon näköisiä toseijjaan? Kun kattelee Pohjois-Karjalan tai muutenkin Itä-Suomen ehdokkaita vaikka kuntavaaliehdokas-sivuilta niin on aika pitkäveteisen näköisiä mutta persoonallisuudessan mielenkiintoista aihtelua tuovat.. Mutta ihan hyvä että on, ankeaa jos kaikki olisiva sliipattuja juppeja ja charmivaate-machoja, eikä missään enää perus-suomalaisia naamoja
Pohjois-Karjalassa osataan käyttäytyä toisin kuin tämän aloituksen tekijä. Vaikka hänelle pukisi kalliit vaatteet niin junttiutta hänestä ei saa pois. Ja mikä parasta (pahinta), itse hän ei sitä huomaa.
Mikä mielensairaus sut saa lomailemaan junttien kanssa?
Nro 15 jatkaa:
Minulla on aikuisia, hesassa syntyneitä, ystäviä opiskeluajoilta, joiden käsitys Suomen maantieteestä on aidosti tasolla, että ajattelevat, että Loimaa ja Lieksa sijaitsevat mahdollisesti lähekkäin toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat vaatteilla koreilevat...
Olet varmaan huomannut, että 99% suomalaisista on aika rumia. Joten ei olisi pieni koreilu pahitteeksi :D
Olen samaa mieltä. Se 1% löytyy Ahvenanmaalta.
Mene muualle jos ei paikkakunta nappaa :D