Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren kuuluu maksaa vuokraa mikäli asuu vielä täysi-ikäisenä vanhempiensa luona

Vierailija
28.05.2021 |

Eihän aikuista lasta tarvitse enää elättää kun olisi hyvä opetella ottamaan jo vastuuta tuossa iässä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ei mulla ainakaan niin pikkurahan tarvetta ole, että pitäisi omaa lasta alkaa velkoa.

Vierailija
2/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin vielä täysi-ikäisenä vanhempien luona eikä minun tarvinnut maksaa vuokraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on

Vierailija
4/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni korkeatuloiset pitäis maksaa mulle vaikka 3 tonnii kuussa jostain yhteis verokassasta jotta määkin vois nauttii elämäst!

Vierailija
5/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan, että opiskelija ei saa asumistukea, jos asuu vanhempansa katon alla, joten mistähän rahasta se nuori aikuinen sitten vuokraa vanhemmilleen maksaisi?

Vierailija
6/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP vähän persaukinen, kun muksun pitää elättää sinut?

Vierailija
7/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä täytyy, niin se on teidän perheen juttu se. En maksanut enkä tosiaan vaadi omilta lapsiltani.

Vierailija
8/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on hyvä, mutta miksi? Olemme tähän mennessäkin pystyneet ruokkimaan lapsemme ongelmitta ja maksettua sähköt, kiinteistöverot ja kaikki, joten miksi nyt alkaisimme nipottamaan, kun lapsi on 18 vuotias?

Vierailija
9/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Näin meillä oli kun asuin kotona aikuisena eli yli 18-vuotiaana.Vuokra ei ollut suuren suuri, mutta kattoi esim sähkön ja ruoan.

Erittäin hyvä juttu, opetti että kaikki maksaa, mikään ei ole ilmaista(paitsi sossurotille).

Vierailija
10/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaan, että opiskelija ei saa asumistukea, jos asuu vanhempansa katon alla, joten mistähän rahasta se nuori aikuinen sitten vuokraa vanhemmilleen maksaisi?

Ap haluaa kaikki nuoret naiset myymään itseään ja nuoret miehet samoin. Siinä vaan saattaa nuorille tulla tosi isot tulot ja sen jälkeen ei kotona asuminen edes ole tarpeen.

Vierailija
11/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu. Iloitsen joka hetkestä, jonka hän viihtyy täällä. Enkä epäile hetkeäkään, ettei pärjää sitten kun lähteä. Ja jos ei jostain syystä pärjäisikään, niin tervetuloa takaisin.

Vierailija
12/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Näin meillä oli kun asuin kotona aikuisena eli yli 18-vuotiaana.Vuokra ei ollut suuren suuri, mutta kattoi esim sähkön ja ruoan.

Erittäin hyvä juttu, opetti että kaikki maksaa, mikään ei ole ilmaista(paitsi sossurotille).

Eli kuinka paljon?

Vierailija
13/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani noin tehtiin. Nykyäään on käytännössä lähes mahdotonta hankkia omistusasuntoa ellei saa vanhemmiltaan tukea ilmaisen asumisen muodossa alkupääomaa säästäessään.

Vierailija
14/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole nuoren ja vanhempien välinen asia, sellainen joka ei kaipaa ketää ulkopuolista pätemään siitä miten muiden ihmisten hänen mielestään pitäisi elää.

Vierailija
15/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää tehdä lapsia, jos ei ole edes varaa antaa niiden asua kotona niin kauan kuin haluavat?

Vierailija
16/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämän kukin perhekunta määrittele itse.

Meillä ei tarvii vuokria maksella. Meillä on varaa elättää heidätkin. Toinen käy töissä vakituisesti, toinen opiskele +työt. Ajokortteja ja autoja ei heille maksettu, joten ovat ne hankkineet nyt itsenäisesti. Lisäksi heillä on hyvät säästöt.

Vierailija
17/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Itse yksinhuoltjana joudun pyytämään pienen vuokran 18 vuotiaalta pojalta. Lapsilisää ei enää tule ja Kela katsoo hänet yhdeksi maksavaksi aikuiseksi, joten oma asumistukeni laskee. Olemme sopineet, että hän maksaa sen erotuksen minulle, jolloin minun ja alaikäisten lasten taloudellinen tilanne ei romahda täysin. Tämä järjestely tulee myös halvemmaksi pojalle verrattuna siihen, että joutuisi hankkimaan oman asunnon pääkaupunkiseudulta. Tuloina pojalla opintotuki ja palkka minkä saa ilta- ja vklopputöistä.

Vierailija
18/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhemman tehtävä OPETTAA nuorelle sitä vastuuta. Ei se voi niin mennä, että kotona on täyshoito täysi-ikäiseksi ja sitten ollankiin yks kaks omillaan ja pitää itse opetella kaikki. Eikä se 18v oikeasti ole mikään maaginen aikuistumisen raja, harva on tässä kohtaa vielä valmis työelämään ja itsensä elättämiseen.

Tietysti jos nuori käy töissä, niin esimerkiksi oman puhelinlaskun hoitaminen tmv. omiin tuloihin suhteutettu vastuun ottaminen on ihan paikallaan, ehkä se vuokrakin, jos se kohtuullista ja aiheellista tuloihin yms. nähden on. Sitten kun muuttaa pois kotoaan, pitää olla valmis selviytymään omillaan.

Vierailija
19/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joko:

-Tekee kotityöt, lähes kaikki +auttaa tarvittaessa rempoissa ja muussa missä tarttee apua.

-Opiskelee pääasiallisesti ja tekee osansa kotitöistä.

-Maksaa vuokraa ja tekee osansa kotitöistä. (Rahat ollaan laitettu hänen pois muuttokassaan salaa, saa sitten takuuvuokran ja huonekaluihin tms. alkukassaa)

Tämän lisäksi on sovittu yhdessä säännöt jota noudatetaan kaikki. Esim. su-ma kotona ollaan klo 22 mennessä, eikä sen jälkeen muutenkaan mölytä vaikka tietokoneella pelatessa. Ilmoitetaan whatsup ryhmässä missä ollaan ja koska tullaan kotiin. Sovittu kotityöt tasan. Jne.

Muutamia kertoja kesätöissä ollessaan on maksanut vuokraa, muutamia satasia on otettu.

Vierailija
20/25 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia et tule näkemään lapsen lapsiasi ja kukaan ei tule vanhainkotiin katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi