Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisen asunnon myynti - onko minun pakko olla paikalla myyntitilanteessa pankissa?

Vierailija
28.05.2021 |

Tietäiskö joku miten tää menee? Miehen kanssa puoliksi omistettu asunto myydään. Mulla pienet lapset eikä kukaan pääse lapsenvahdiksi. Voiko tämmöisessä käyttää jotain valtakirjaa? En löytänyt pankin sivuilta mitään infoa (OP)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut paikalla. Mies on hoitanut kaupat puolestani valtakirjalla.

Vierailija
2/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää valtakirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa valtakirjan haluamallesi henkilölle tai pankin asiamiehelle.

Vierailija
4/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne tässä on taustalla? Jos olette eron takia myymässä, niin itse haluaisin ainakin olla paikalla.

Vierailija
5/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää valtakirjaa. Jos teillä on asunnon myyntiä hoitamassa välittäjä, hän osannee sellaisen laatia tai sitten voit kysyä pankista apua. Kauppakirjaan sitten pitää vain laittaa maininta siitä, että miehesi allekirjoittaa sopimuksen puolestasi valtakirjalla.

Vierailija
6/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, oletteko joutuneet myymään kotinne. Minäkin myin kerran ja itketti allekirjoittaa paperit. Onneksi nykyinen uusi asunto on jopa kivempi kuin entinen, mutta kyllä siihen liittyi paljon rakkaita muistoja, mitä ei tähän uuteen enää saa.

Vierailija
7/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jostain valmiin valtakirjan vai pitääkö sellainen tehdä itse? Tarvitseeko muita tietoja kuin että valtuutan miehen hoitamaan osani ja allekirjoitukset päiväyksineen alle?

Vierailija
8/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako jostain valmiin valtakirjan vai pitääkö sellainen tehdä itse? Tarvitseeko muita tietoja kuin että valtuutan miehen hoitamaan osani ja allekirjoitukset päiväyksineen alle?

Ja ei olla eroamassa vaan muutetaan uuteen taloon toiseen kaupunkiin.

Vierailija
9/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me ostettiin talo, myyjien lapset oli mukana pankissa myyntitilaisuudessa.

Vierailija
11/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näin yksilöity valtakirja (olin kuitenkin loppujen lopuksi mukana kaupantekotilaisuudessa). Tämä on kiinteistön kauppaa koskeva, siksi on nuo kiinteistötunnukset ja kaupanvahvistajan palkkiot mukana.

Valtuutan xxx xxxx (hetu) puolestani hoitamaan tässä mainitun kiinteistön myynnin, allekirjoittamaan kauppakirjan, vastaanottamaan kauppahinnan ilmoittamalleni pankkitilille, siirtämään panttikirjat, maksamaan kaupanvahvistajan palkkion sekä sopimaan kaikki kaupan ehdot. Valtuutettu on lisäksi oikeutettu muutoin hoitamaan kaikki kauppaan liittyvät asiat.

Valtuutuksen tarkoittama omaisuus:

xxx kaupungissa oleva xxxx -niminen kiinteistö.

Kiinteistötunnus: xxxx

Osoite: xxxx

Valtuuttaja: xxx xxx

Henkilötunnus: hetu

allekirjoitus nimenselvennöksineen

paikka ja aika

Vierailija
12/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tästä apua?

https://www.op.fi/auth/valtakirjat/yleisvaltakirja-pankkiasiointiin

Ei riitä pankkiasiointivaltakirja.

Vierailija
13/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaksi asuntoa. Kummankaan myyjää en ole koskaan nähnyt. Välittäjät hoiti kaupanteon valtakirjoilla.

Vierailija
14/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupat tehtiin sähköisesti verkkopankin kautta, eikä koko toimistoon tarvinnut mennä.

Vierailija
15/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli näin yksilöity valtakirja (olin kuitenkin loppujen lopuksi mukana kaupantekotilaisuudessa). Tämä on kiinteistön kauppaa koskeva, siksi on nuo kiinteistötunnukset ja kaupanvahvistajan palkkiot mukana.

Valtuutan xxx xxxx (hetu) puolestani hoitamaan tässä mainitun kiinteistön myynnin, allekirjoittamaan kauppakirjan, vastaanottamaan kauppahinnan ilmoittamalleni pankkitilille, siirtämään panttikirjat, maksamaan kaupanvahvistajan palkkion sekä sopimaan kaikki kaupan ehdot. Valtuutettu on lisäksi oikeutettu muutoin hoitamaan kaikki kauppaan liittyvät asiat.

paikka ja aika

Varmaan tätä voisi vähän yksinkertaistaa. Eli ”valtuutan henkilön X (hetu) puolestani hoitamaan tässä mainitun kiinteistön myynnin. Valtuutettu on oikeutettu hoitamaan kaikki kauppaan liittyvät asiat.

Alle asunnon/kiinteistön tiedot.”

Vierailija
16/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kaksi asuntoa. Kummankaan myyjää en ole koskaan nähnyt. Välittäjät hoiti kaupanteon valtakirjoilla.

Okei! Näköjään tapoja on monia. Kun ostimme tämän missä nyt asumme menimme pankkiin jossa paikalla olivat myös myyjäpariskunta ja välittäjä.

Joku verkon kautta hoituva myynti olis nyt korona-aikana järkevää.

Vierailija
17/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paikka ja aika

Varmaan tätä voisi vähän yksinkertaistaa. Eli ”valtuutan henkilön X (hetu) puolestani hoitamaan tässä mainitun kiinteistön myynnin. Valtuutettu on oikeutettu hoitamaan kaikki kauppaan liittyvät asiat.

Alle asunnon/kiinteistön tiedot.”

Jos kyseessä on asunto, ei valtakirjassa pidä puhua kiinteistöstä. En tiedä, pitääkö siinä yksilöidä sitten osakkeiden numerot, jotka kaupassa siirtyvät uudelle omistajalle. Olisiko paras konsultuoida pankkia tai välittäjää (jos on välittäjällä myynnissä)? Muuten voi olla, että valtakirja ei päde.

Vierailija
18/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkkaapas tämä:

https://www.openmarket.fi/open-market/valtakirjat

Täytät tuon myynti-valtakirjan ja mies ottaa sen mukaansa kaupantekotilaisuuteen. Helppoa!

Vierailija
20/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää valtakirja. Itse voit päättää sen sisällön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi