Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ihmiset Helsingin ulkopuolella köyhiä?

Vierailija
28.05.2021 |

Paljon puhutaan, että ei olisi varaa asua Helsingissä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 66-vuotias eläkeläinen , velaton olen ollut yli 30 v, lapset kasvatin isossa omakotitalossa, nyt asun rivarin päädyssä n. 85 m2, uudehko talo. Säästöjä ja sijoituksia n. 70 000 €. Lapset asuvat samassa kaupungissa, heillä on talot n. 1500 m2 tonteilla, vanhempi lapsi 40 v on jo velaton, hänellä on myös ihana kesämökki, heillä on vain yksi lapsi. Nuoremmalla lapsia on kohta neljä, talosta vielä vähän lainaa, mutta hänellä on lisäksi iso kaksio sijoitusasuntoja.

Lasten säästöistä omaisuudesta en osaa sanoi, mutta nuoremman perheessä on kaksi uudehkoa autoa, vanhemmalla yöksi.

Ennen koronaa harrastimme ulko- ja kotimaan lomia vähintään neljäkertaa vuodessa.

Olemmeko varakkaita vai köyhiä, päätä sinä.

Minä olen 47 -vuotias ja minulla on enemmän kuin sinulla, Helsingissä.

Vierailija
42/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki kustantaa koko muun Suomen palvelut ja se on ihan silkka fakta. Kaikki raha tehdään ja ansaitaan Helsingissä, ja sitten me maksetaan siitä että ihmiset saa asua tuetusti muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pohjoisessa ja minulla on kaksi asuntoa Helsingissä. Sijoitusyksiö Kalliossa ja oma isompi asunto kantakaupungissa. Nämä ovat melko pieni siivu varallisuudestani. Ei ole enää tarvetta juosta työmuurahaisena Helsingin niemellä. Tunnen täältä myös itseäni varakkaampia.

Vierailija
44/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, mutta yleisellä tasolla pitää varsin hyvin paikkansa että Helsingissä on rahaa ja böndellä sitten kulutetaan helsinkiläisten rahoja.

Vierailija
45/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rikas koska minulla on sydämen sivistystä. En leveile rahoilla, saan onnen ja arvostuksen muilta saroilta.

Helsinki on ainoa Suomen kaupunki jonne en ikinä muuta.

Vierailija
46/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot rikkaat ei asu Suomessa

Vierailija
47/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tervejärkinen hesas asukkaa

Ei kukaan tervejärkinen kirjoita noin.

Vierailija
48/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vain varakkaat ja hyvät ihmiset asuvat Helsingissä tai sen välittömässä läheisyydessä.

Vierailija
49/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kai tarkoitetaan sitä, ettei olisi varaa saman tasoiseen elintasoon Helsingissä kuin pikkukaupungissa pk-seudun ulkopuolella?

Pikkupaikkakunnilla tavallisella ihmisellä on usein saman tasoiset puitteet, kuin Helsingissä varakkailla.

Vierailija
50/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi , sitten Heikki Hurstin leipäjono on kilometrin pituinen !?

51/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, mutta yleisellä tasolla pitää varsin hyvin paikkansa että Helsingissä on rahaa ja böndellä sitten kulutetaan helsinkiläisten rahoja.

Ei Helsingissä ole rahaa. Siellä on ainoastaan vientiyritysten pääkonttorit joten helsinkiläisille tulee se harha että raha on oikeasti sieltä kotoisin. Asun n. 500 km päästä Helsingistä ja tuossa kahden kilometrin päässä on Suomen toiseksi suurin teollisuusalue syväsatamineen. Sen alueen pääkonttorit ainoastaan sijaitsevat Helsingissä missä ei ole oikeastaan mitään vientiteollisuutta eli sitä mistä sitä rahaa tähän maahan tulee.

Vierailija
52/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloudessa vanhemmat, esiteinit ja lemmikkejä. Perheen nettotulot ovat noin 5000 euroa/kk ja käsitykseni mukaan meillä ei olisi varaa asua pääkaupunkiseudulla.

Nyt meillä menee omakotitalon lainan lyhennykseen 800 euroa kuukaudessa, laina-aikaa 3 vuotta jäljellä. En usko että saisimme Helsingistä tuolla hinnalla edes vuokra-asuntoa meidän perheelle.