Ovatko ihmiset Helsingin ulkopuolella köyhiä?
Paljon puhutaan, että ei olisi varaa asua Helsingissä.
Kommentit (52)
Helsinki kustantaa koko muun Suomen palvelut ja se on ihan silkka fakta. Kaikki raha tehdään ja ansaitaan Helsingissä, ja sitten me maksetaan siitä että ihmiset saa asua tuetusti muualla.
Asun pohjoisessa ja minulla on kaksi asuntoa Helsingissä. Sijoitusyksiö Kalliossa ja oma isompi asunto kantakaupungissa. Nämä ovat melko pieni siivu varallisuudestani. Ei ole enää tarvetta juosta työmuurahaisena Helsingin niemellä. Tunnen täältä myös itseäni varakkaampia.
No yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, mutta yleisellä tasolla pitää varsin hyvin paikkansa että Helsingissä on rahaa ja böndellä sitten kulutetaan helsinkiläisten rahoja.
Minä olen rikas koska minulla on sydämen sivistystä. En leveile rahoilla, saan onnen ja arvostuksen muilta saroilta.
Helsinki on ainoa Suomen kaupunki jonne en ikinä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tervejärkinen hesas asukkaa
Ei kukaan tervejärkinen kirjoita noin.
Kyllä, vain varakkaat ja hyvät ihmiset asuvat Helsingissä tai sen välittömässä läheisyydessä.
Sillä kai tarkoitetaan sitä, ettei olisi varaa saman tasoiseen elintasoon Helsingissä kuin pikkukaupungissa pk-seudun ulkopuolella?
Pikkupaikkakunnilla tavallisella ihmisellä on usein saman tasoiset puitteet, kuin Helsingissä varakkailla.
Miksi , sitten Heikki Hurstin leipäjono on kilometrin pituinen !?
Vierailija kirjoitti:
No yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, mutta yleisellä tasolla pitää varsin hyvin paikkansa että Helsingissä on rahaa ja böndellä sitten kulutetaan helsinkiläisten rahoja.
Ei Helsingissä ole rahaa. Siellä on ainoastaan vientiyritysten pääkonttorit joten helsinkiläisille tulee se harha että raha on oikeasti sieltä kotoisin. Asun n. 500 km päästä Helsingistä ja tuossa kahden kilometrin päässä on Suomen toiseksi suurin teollisuusalue syväsatamineen. Sen alueen pääkonttorit ainoastaan sijaitsevat Helsingissä missä ei ole oikeastaan mitään vientiteollisuutta eli sitä mistä sitä rahaa tähän maahan tulee.
Meillä on taloudessa vanhemmat, esiteinit ja lemmikkejä. Perheen nettotulot ovat noin 5000 euroa/kk ja käsitykseni mukaan meillä ei olisi varaa asua pääkaupunkiseudulla.
Nyt meillä menee omakotitalon lainan lyhennykseen 800 euroa kuukaudessa, laina-aikaa 3 vuotta jäljellä. En usko että saisimme Helsingistä tuolla hinnalla edes vuokra-asuntoa meidän perheelle.
Minä olen 47 -vuotias ja minulla on enemmän kuin sinulla, Helsingissä.