Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ihmiset Helsingin ulkopuolella köyhiä?

Vierailija
28.05.2021 |

Paljon puhutaan, että ei olisi varaa asua Helsingissä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsikiläisten palkasta jää asumisen jälkeen rahaa paljon muuhun. kulttuuriin, matkusteluun ym mukavaan elämään. kehä 3 ulkopuolella palkat ovat surkeita ja verottaja tekee pienipalkkaisten liikkumisesta todella kallista. kaikki palkka menee asumiseen ja liikkumiseen. aina ei ole edes varaa ruokaan

Vierailija
22/52 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne palkat niin paljon isommat Helsingissä ole, että korvaisi nousevat (asumis)kulut. Täällä pikkukaupungissa on itsestäänselvää, että tällaisella perus 2500-3000e palkalla voi ostaa esimerkiksi omistusasunnon. Helsingissä alkaa olla jo tosi vaikea, varsinkin jos alueella on jotain väliä. Omalla alalla moni käy nuorena kokeilemassa Helsingissä elämistä ja palaavat pikkukaupunkeihin, jos vakiintuvat ja saavat lapsia.

Todellakin on palkoissa eroa. Olen aina tienannut insinöörintutkinnolla 1000e/kk. Kehä 3 sisäpuolella tienaisin koulutuksellani jopa 3000e/kk. Siinä on huima ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on. :( Ei mene metsät, kartanot ja kesämökit kaupaksi, koska sijaitsevat maalla. Saisipa säästettyä sen verran, että voisi vuokrata asunnon Kantsusta tai Kivikonkaarelta.

Vierailija
24/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tämmöistä hirsikartanoa hesasta muutaman hehtaarin tontilla.

Eikä tartte sompasseja kattella

Vierailija
25/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on sekä Helsingissä että sen ulkopuolella, ei ole siitä kiinni. Tosin Helsingissä on vuokrat ja asuntojen hinnat niin järkyttäviä, että se on vähän kyseenalaista maksaa sellaisia hintoja vaikka olisi rikaskin.

Vierailija
26/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duecorso kirjoitti:

Kyllä. Pelkkää köyhyyttä kehä kolmosen ulkopuolella.

Heheh ja älytöntä velkaa kehä kolmosen sisällä. Saahan asumisesta maksaa mutta mä käytän nautintoihin ja harrastuksiin.

Vierailija
27/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön asumistuensaajien määrä kehä I sisällä.

Vierailija
28/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oleva ylempi keskiluokka antaa vaikutelman kuin siellä asuvat olisivat keskimäärin varakkaampia. Tavallinen keskiluokka ja alempi keskiluokka on täysin auki.

Vierailija
29/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein miettinyt että mulla ei olisi varaa asua maalla. Siellähän on vaikka mitä kustannuksia omakotitalosta ja lisäksi pitäisi olla 1-2 autoa. 

Vierailija
30/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen usein miettinyt että mulla ei olisi varaa asua maalla. Siellähän on vaikka mitä kustannuksia omakotitalosta ja lisäksi pitäisi olla 1-2 autoa. 

Kävin kokeilemassa duunariarkea "perähikiällä".

Sama 14e tuntiliksa kuin stadissa ( pitkään piti vääntää että suostuivat ).

Stadissa mun kaksio oli 640 e / kk, sähkö n. 30e kk, bensaan työmatkoihin karkeat 80e kk.

Perähikiällä rintamamiestalon vuokra 550e, sähkö about 150 e kk, polttoaineeseen upposi n. 250e kk, ja vielä polttopuut saunaan ja kaminoihin.

Autokin "kului" niistä jatkuvista pitkistä ajoista 3 x nopeammin kuin stadissa ( öljyt, renkaat, yms ), okei taajama-ajoa joka on autolle se "kivempi" mutta silti.

Ja sitten se "luonnon lähellä" argumentti.

Joopajoo, kaikki talot käytännössä valtatien vieressä, ei lenkkipolkuja, ei vesistöjä, ei puistoja, ei rantakatuja, ei mitään.

Pelkkää puupeltoa, eli yksipuolista pystymetsää joka odottaa omaa vuoroaan avohakkuujonossa.

6kk kestin, ja nyt takaisin kotona, olipa hyvä iltalenkki eilen rantaviivaa pitkin tyynen meren vierellä :)

Vierailija
31/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ei mene kaupaksi omakotitalo. Täällä saat mukavasti taas siitä rahaa.[/qu  ote]

Asutaan maalla 30 km isosta kaupungista ja täällä meidän alueella käy talot nopeasti kaupaksi ja jopa 10-20 tuhatta yli pyydetyn hinnan.Joten ei kannata yleistää,vaikka asuu maalla,ei välttämättä olla missään korvessa.

Vierailija
32/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin eliitti kylpee rahassa jotka kädestäsuuhun elävä muun suomen kansa on kovalla työllään tienannut veromarkoiksi tälle usein ruottiskieliselle eliitille.

KUNTAVAALIS MUISTA että porvarit KAAPPASI vallan 1918

Sisällissodan rauhansopimusta EI KOSKAAN TEHTY- Lahtari-valkokaarti toi sakemannit ja ruotsalaiset RKP-eliittinsä tueksi kaappaamaan vallan suomen kansalta- ja siitä lähtien tämä sama valta on suomea hallinnut ja mm. vääristänyt ja tuhonnut historiammekin.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16307715/svinhuvudin-hallitus-kaappasi-…

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2021/05/suomen-salattu-kuningaskunta…

Nykyään sale "saara-netto" niinistö ajaa NATOa ja EU-armeijaa .... liittipä hän valtiovaraministerinä suomalaiset maksamaan EUn EKP-poankin laskujakin liittämällä Suomen euoroon eli EKP- EUn rahaliittoon, jossa suomi menetti valtansa omaan valiuuuttaamme- MUUT POHJOISMAAT EI TÄTÄ VIRHETTÄ TEHNEET, koska heitä ei hallitse eliiuittifasistinen- RKP.... Suomen KKK on RKP?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nivalan_konikapina

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Kapinat_Suomessa

Ruotsinkielinen valta riistänyt suomea satoja vuosia ja VÄÄRISTELLYT Suomen HISTORIAN- Suomessa olut mm kuninkaita, suomen kieli on heprean kieli (ruotisnkielinen valta esim Agrikola sotki sen kielen nykysuomeksi, jossa monia outouksia kielellisesti), jne.

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2021/05/suomen-salattu-kuningaskunta…

Äänestä

mielenkiintoista että noiden armahdettujen NIMIÄ ja TEKOJA ei mainita missöään....

Ruotsinkielistä eliittiä- ja teot on täytynyt olla raakoja, kun eliittiäkin eli valkoisia on vangittu- nehän oli voittajan puolella....

"Ruotsinkielinen eliitti eli 10 % kansasta hallitsi ja omisti Suomen eli käytännössä kaiken ja käytteli kaikkea valtaa. Sitä vastaan 90 % kansasta nousi 1918 mutta eliitin rahat sekä Ruotsi ja Saksa toivat eliitille voiton. Se surkeinta oli kun osa suomenkielisiäkin propagandan sokeisemina läksi ruotsinkielisten kelkkaan sotimaan niille voittoa.

Ilmankos Tammpisaaren vankileiri oli se kaikista kamalin paikka, siellä koetettiin tehdä selvää suomenkielisistä. Mielenkiintoinen piirre teloituksissa oli se että ei ammuttu jos osasi välttävästi ruotsia."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16701202/ruotsinkielinen-eliitti-eli-10…

tilannehan on sama nykyään- ja koko maailmassa 1% omistaa noin 90 prossaa maailmasta ja päättää kaiken.

https://www.suomenuutiset.fi/salaperainen-nimimerkki-luokitteli-suomala…

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahtari

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Poliittiset_käsitteet

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15401914/svinhuvud-muka-laillisuusmies-…!

Vierailija
33/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä monilla kaikki rahat menee surkeaan asumiseen ja muihin arkikuluihin eikä mitään jää käteen, joten taitaa olla Suomen köyhimmät siellä.

Vierailija
34/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa lisää niistä kustannuksista?160 neliötä,sähkö talvella 250,kesällä muutama kymppi,vesimaksu ja roskat.Autosta kustannuksia mutta vapaus kulkea ilman aikatauluja.Pienet korjaukset joka vuosi niin ei tule isompia kustannuksia,.Kiinteistövero muutama satanen vuodessa.Asutko yhtä halvalla kerrostalokopperossa?

Mä en ymmärrä mitä kustannuksia teidän mielestä on ok-talossa?Uudessa talossa saa asua vuosikymmeniä ennen kuin katto-ja putkiremontit tulee eteen.

Vierailija
35/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulotilastojen mukaan pk-seudun köyhin porukka asuu juuri Helsingissä

Vierailija
36/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66-vuotias eläkeläinen , velaton olen ollut yli 30 v, lapset kasvatin isossa omakotitalossa, nyt asun rivarin päädyssä n. 85 m2, uudehko talo. Säästöjä ja sijoituksia n. 70 000 €. Lapset asuvat samassa kaupungissa, heillä on talot n. 1500 m2 tonteilla, vanhempi lapsi 40 v on jo velaton, hänellä on myös ihana kesämökki, heillä on vain yksi lapsi. Nuoremmalla lapsia on kohta neljä, talosta vielä vähän lainaa, mutta hänellä on lisäksi iso kaksio sijoitusasuntoja.

Lasten säästöistä omaisuudesta en osaa sanoi, mutta nuoremman perheessä on kaksi uudehkoa autoa, vanhemmalla yöksi.

Ennen koronaa harrastimme ulko- ja kotimaan lomia vähintään neljäkertaa vuodessa.

Olemmeko varakkaita vai köyhiä, päätä sinä.

Vierailija
37/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeitä ja sisäänpäinlämpiäviä helsingin seudulta tuleville ainakin.

Vierailija
38/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingissä asuvilla kavereilleni ei ole koskaan rahaa tehdä mitään kivaa. Meitä on kahdeksan tyypin ystäväporukka opiskeluajoista, me muualla Suomessa asuvat asumme omakotitaloissa isoilla tonteilla ja usealla me8stä on huvila myös.

Ennen koronaa teimme pari kolme ulkomaanmatkaa joko perheittemme kanssa tai ystäväporukalla. Nämä Hesassa ahtaissa luukuissaan asuvat eivät enää lähden kuin ruotsinristeilylle ja silloinkin pitäisi olla vain päivä tukholmassa kun ei niillä ole rahaa hotelliin. Palkat ja työt on samantapaisia koska sama ala opiskelimme. Eli samalla rahalla me elämme mukavaa elämää ja hesalaiset elävät kituen. Jokainen tehköön kuten haluaa mutta vaikka olen syntyisin Helsingistä m8inua ei seillä asuminen kiinnosta.

Elämänlaatua pitää olla, tämä on ainoa elämämme, en jaksa kitua nuoruutta rahanpuutteessa. Jos hesaan haluan varaan hotellin ja käväisen, sitten kotiin. Harvoin kyllä haluan nyt kun vanhempanikin muuttivat Tampereelle.

Vierailija
39/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että esim. Westendissä asuu paljonkaan köyhiä.

Miten Westend liittyy Helsinkiin?

Se on Helsingin ulkopuolella, eikö? Aloitushan koski Helsingin ulkopuolisia alueita.

Tässä ei ollut kyse henkisestä köyhyydestä Helsingin maalaiskunnassa.

Vierailija
40/52 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa lisää niistä kustannuksista?160 neliötä,sähkö talvella 250,kesällä muutama kymppi,vesimaksu ja roskat.Autosta kustannuksia mutta vapaus kulkea ilman aikatauluja.Pienet korjaukset joka vuosi niin ei tule isompia kustannuksia,.Kiinteistövero muutama satanen vuodessa.Asutko yhtä halvalla kerrostalokopperossa?

Mä en ymmärrä mitä kustannuksia teidän mielestä on ok-talossa?Uudessa talossa saa asua vuosikymmeniä ennen kuin katto-ja putkiremontit tulee eteen.

Kyllä minulle ainakin tuli maalla asumisesta paljon enemmän kokoonaishintaa kuin kaupungissa asumisesta. siihen vielä liikkuminen päälle, joka on maaseudulla järkyttävän kalliisti verotettua. Lisäksi tienasin maalla vähemmän