Miksi et tee tällä hetkellä töitä?
Itse olen etätöissä, kahvitauolla. Teen pari Excel-taulukkoa ja sitten alan viikonlopun viettoon.
Kommentit (88)
Olen omalla hermolomalla, otin loparit töistä. En halunnut työkkärin pompotettavaksi joten en ole työtön työnhakija ja saan ainoastaan asumistukea. Muuten omilla säästöillä sen minkä riittää. Sitten varmaan takaisin samaan ähellykseen ellei muuta keksi.
Teen tässä samalla koko ajan töistä. Oon multitaskauksen virtuoosi
Pidän vapaata määräämättömän ajan työelämästä säästöjeni turvin. Ehkä eläkkeeseen asti, johon n. 7-8 vuotta. Elän aineellisesti minimalistista elämää. Aika vähän kuluu rahaa, kun ostaa vain mitä tarvitsee, lähinnä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vapaata määräämättömän ajan työelämästä säästöjeni turvin. Ehkä eläkkeeseen asti, johon n. 7-8 vuotta. Elän aineellisesti minimalistista elämää. Aika vähän kuluu rahaa, kun ostaa vain mitä tarvitsee, lähinnä ruokaa.
Ihminen pärjää vähällä, jos ei koko ajan havittele kaikkea uutta. Itsekin kulutan vähän. Ruokaa ostan just sitä, mitä mieli tekee, mutta vaatteita ei tee mieli ostella.
Etätöissä ja panotauko FB:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä, vaikka olen "töissä". Työtehtäviä on todella vähän. Saan yleensä kaikki työtehtäväni tehtyä puolessa tunnissa tai korkeintaan tunnissa päivän aikana. Lopun päivän selailen TikTokkia, surffaan netissä, hoidan omia asioitani ja odotan, että työpäivä päättyy. Ainoa huono puoli tässä työssä on se, etten voi tehdä tätä kokonaan etänä. Voisin luppoajan tehdä kotitöitä, käydä kaupassa, siivota ja vaikka käydä lenkillä.
Palkkaa tästä työstä saan 3200 euroa joka kuukausi bruttona.
Siis MIKÄ on tämä tällainen työ? Mikä ala, mikä koulurus tuohin tarvitaan? Ei voi olla edes tottakaan.
Terv. Hotellusiivooja jolla ei tunnit riitä tehdä kaikkea
Mua oikeasti hävettää oma työni. Vaihtaisin paljon mieluummin työhön, josta maksettaisiin vähän vähemmän, mutta työ olisi mielekästä ja haastavaa. Tylsistyn kuoliaaksi nykyisessä työssäni.
Olen filosofian maisteri ja juuri sellainen höpöhöpöhumanisti, joka opiskeli itseään kiinnostavia asioita, eikä miettinyt puoltakaan sekuntia työllistymistä. En ole valmistumisen jälkeen (vuonna 2012!) saanut pätkän pätkää oman alan töitä, enkä niitä todennäköisesti tule saamaankaan. Tein viisi vuotta ihan muita töitä ja yhdestä toimistotyöstä pääsin sitten tähän nykyiseen vakituiseen työhön.
Olen kyllä harmillisesti vähän jumissa tässä työssä, koska hyviä puolia on miljoona, mutta huonoja sitten tämä toimettomuus ja tylsyys. En arvosta itseäni ja minun on vaikea esitellä itseäni tutuille ja tuntemattomille. Koulutuksellani pitäisi olla jotain muuta kuin se, mitä nyt olen ja saan tästä työstä aivan naurettavaa palkkaa.
Palkka hilautui näin korkeaksi edellisen työntekijän aikana, koska hänellä oli paljon enemmän vastuuta ja työtehtäviä kuin minulla. Kun minä tulin taloon, suuri - ellei jopa suurin osa töistä automatisoitiin niin, ettei minun tarvinnut enää tehdä juuri mitään.
Viime keväänä kävin työterveyspsykologilla, joka totesi, että minulla on boreout. Vähän sama kuin burnout, mutta toimettomuudesta ja arvottomuuden tunteesta tullut valtava stressitila. Pyysin pomolta lisää vastuuta ja työtehtäviä, mutta hän ei ymmärtänyt, eikä osannut sanoa oikein mitään. Ja onhan se nyt vähän outoa valittaa siitä, että saa hyvää palkkaa tekemättä paljoakaan sen eteen. Tilanteeseen ei tullut mitään muutosta.
Vaikea tästä on mihinkään lähteä, vakituisesta työstä. En edes keksi, kuka minut palkkaisi. Kohta 10 vuotta sitten valmistunut, oman alan työkokemusta ei yhtään (paitsi pakolliset harjoittelut). Työkaverit kivoja ja tämä on tällaista siistiä sisätyötä.
Olen onnellisesti tk eläkkeellä. Saan lomailla seuraavat 50 vuotta ennenkuin kupsahdan
työkyvyttömyyseläke.
elämäänkyvyttömyys seuraava?
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti tk eläkkeellä. Saan lomailla seuraavat 50 vuotta ennenkuin kupsahdan
miksionnellisesti.
Koska olen järjestäny elämäni, niin ettei minun tarvitse tehdä töitä. Ikinä. Nautin vapaudesta ja peräaukoista.
Varhaiseläkkeellä ja pääomatulot tuleeihan itsestään.
Kukaan ei maksa palkkaa. Palkattomia hommia tullut tehtyä yhteensä jo yli vuosi.
Olen eläkkeellä. Aamupäivällä kävin kävelyllä ja äänestämässä, kohta teen jotain ruokaa ja alan katsoa jotain leffaa tai sarjaa areenasta.
5 vuoden ansiosidonnainen?