Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö ei kannata matalapalkka-alalla

Vierailija
28.05.2021 |

Olen aloittanut osa-aikatyön 50-prosenttisella työajalla. Palkkani on bruttona 950 euroa. Asumistukihakemus hylättiin. Olen hakenut myös soviteltua päivärahaa, mutta varmaan se hylätään seuraavaksi. Kysynpä vaan, että mitä järkeä tässä on enää edes yrittää työntekoa. Työttömänä oleminen on taloudellisesti kannattavampaa.

Miksi osa-aikatyön vastaanottamisesta ei voida tehdä helpompaa? Matalapalkka-alalla oleva pätkätyöläinen on melkoinen väliinputoaja. Olen yksin asuva ja maksan kaikesta yksin. Ilmeisesti minun oletetaan elävän pyhällä hengellä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalta tuli viesti, etten ole oikeutettu asumistukeen. Ilmeisesti aikaisemmat tuloni vaikuttavat. Asun yksin ja olen lapseton ja asun vuokralla. 

En halua kertoa alaani tarkemmin, mutta julkisella sektorilla. 

ap. 

Eli et ole tehnyt hakemusta oikein, jos Kelalla katsovat aikaisempaa tulotasoa. Tee selvitys Kelalle todellisista tuloistasi.

Sovitettua työttömyysetuutta saat tietenkin, jos olet työnhakijana työkkärin listoilla.

Vierailija
22/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aika työ on paljon parempi kun kotona sohvalla makoilu.

Mitä väliä sillä on?? vaikka kuinka olisi töissä niin silti  pitää nostaa asumistukea, soviteltua työmarkkinatukea ja jopa sossutukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä