Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö ei kannata matalapalkka-alalla

Vierailija
28.05.2021 |

Olen aloittanut osa-aikatyön 50-prosenttisella työajalla. Palkkani on bruttona 950 euroa. Asumistukihakemus hylättiin. Olen hakenut myös soviteltua päivärahaa, mutta varmaan se hylätään seuraavaksi. Kysynpä vaan, että mitä järkeä tässä on enää edes yrittää työntekoa. Työttömänä oleminen on taloudellisesti kannattavampaa.

Miksi osa-aikatyön vastaanottamisesta ei voida tehdä helpompaa? Matalapalkka-alalla oleva pätkätyöläinen on melkoinen väliinputoaja. Olen yksin asuva ja maksan kaikesta yksin. Ilmeisesti minun oletetaan elävän pyhällä hengellä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli sen suojaisan ei kannatakaan tienata kuin pimeänä.

Ja jos niin paskasti tekevät että laskevat suojaisan takasin 300e niin ei paljon kannata töihin sitäkään.

Vierailija
2/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli sen suojaisan ei kannatakaan tienata kuin pimeänä.

Ja jos niin paskasti tekevät että laskevat suojaisan takasin 300e niin ei paljon kannata töihin sitäkään.

Vammaisia nää puhelimet suojaisan =suojaosan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi kannatan perustuloa. Silloin olisi tuet tasapäisiä, ja vähäinenkin työssäkäyminen (osa-aikaisuus, matalapalkkaisuus, pienyrittäminen) kannattavaa.

Vierailija
4/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko töissä milloin ennen tätä työtä?

Vierailija
5/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin lopputilin perhesyistä kokopäiväisestä työstä, oli esimieshommia.

Tein 15h/vko sopparin matalapalkka alalle. En voinut olla työkkärin listoilla, kun minun olisi pitänyt hakea entiseen työhöni, jota en voinut tehdä.

Otin lisätöitä mahdollisimman paljon, tein oikeastaan täyttä työviikkoa. Vähitellen sopimustunteja lisättiin, nyt olen kokoaikainen. Tienaan ehkä enemmän kuin mitä esimiehenä tienaisin, kun saan vuorolisiä 300-600€/kk.

Että kyllä niillä osa-aikatöitäkin kannattaa ottaa., niistä voi poikia mitä vain.

Vierailija
6/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi kannatan perustuloa. Silloin olisi tuet tasapäisiä, ja vähäinenkin työssäkäyminen (osa-aikaisuus, matalapalkkaisuus, pienyrittäminen) kannattavaa.

En ymmärrä, iksi sitä oteta käyttöön. Saman rahan saisi, olisi sitten opiskelija, työtön, äitiyslomalla, eläkeläinen, pienyrittäjä, jne. Karsisi byrokratiaa ja tukihakemuksia käsitteleviä virkamiehiä.

Vierailija
7/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan perustuloa koko sydämestäni. Olen ollut pätkätyöläisenä matalapalkkaisella alalla pian 10 vuotta. Tällä hetkellä tuntuu, että työnteko ei vaan kannata. Tämän pätkän jälkeen en vastaanota osa-aikatyötä enää koskaan. Aina tällä palstalla moititaan työttömiä sohvalla makaajiksi. Minä ihan rehellisesti sanon makaavani mieluummin sohvalla kuin ottavani vastaan osa-aikatyötä, koska tukia maksetaan enemmän kuin palkkaa. Tämä yhteiskunta on tehty niin, ettei vähäinen työssäkäynti kannata. Vaihdan alaa heti, kun keksin itselleni uuden ammatin. 

ap. 

Vierailija
8/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä olen osa-aikaisena matalalla palkalla. Saan päälle asumistukea ja soviteltua työttömyysrahaa. Kuukaudessa "tienaan" yhteensä n. 1500e. Kyllä sillä jo elelee ihan mukavasti, vaikka töitä tekee vain 18h viikossa.

Vierailija
9/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä olen osa-aikaisena matalalla palkalla. Saan päälle asumistukea ja soviteltua työttömyysrahaa. Kuukaudessa "tienaan" yhteensä n. 1500e. Kyllä sillä jo elelee ihan mukavasti, vaikka töitä tekee vain 18h viikossa.

Kerrotko mulle miten ihmeessä saat noin paljon? Voitko vähän eritellä mistä kaikki tulo tulee?

Vierailija
10/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aika työ on paljon parempi kun kotona sohvalla makoilu.

Vierailija
11/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pätkää ennen olin töissä helmikuussa. Menetin työni, koska olin sairaslomalla, eikä määräaikaisuuttani jatkettu. Sairasloma loppui ja minut otettiin takaisin. Ja tiedän, ettei tästä osa-aikaisuudesta poi'i mitään, koska olen tehnyt näitä pätkiä, osa-aikaisuuksia ja sijaisuuksia pian 10 vuotta. Tästä poikii lisää vain pätkätöitä, osa-aikaisuuksia ja sijaisuuksia toistensa perään. Tekisin mitä tahansa, että tietäisin joskus elämässäni seuraavan kuukauden tuloni. 

ap. 

Vierailija
12/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aika työ on paljon parempi kun kotona sohvalla makoilu.

Pakko sanoa ettei ole. En tosin makaa kotona sohvalla tai ole osa-aikatöissä, mutta pitää olla aivowammainen, että väittää esim mäkkärin rasvahuurujen voittavan sohvan tilanteessa, jossa sohvalla saa samat pätäkät.

13/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa-aikaisella on mahdollisuus saada enemmän tunteja, sohvalla makaamalla ei työtunnit lisäänny. Jatka vain sitä työtä ja tee ne kunnolla, kyllä se vielä palkitsee.

Vierailija
14/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista ettet saa asumistukea 950e tuloilla? Kerrotko mitkä ovat kulusi ja asumismuoto. Toki jos asut kotona tai sulla on puoliso niin ei sun kuulukaan saada asumistukea. 

Vierailija
15/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pätkää ennen olin töissä helmikuussa. Menetin työni, koska olin sairaslomalla, eikä määräaikaisuuttani jatkettu. Sairasloma loppui ja minut otettiin takaisin. Ja tiedän, ettei tästä osa-aikaisuudesta poi'i mitään, koska olen tehnyt näitä pätkiä, osa-aikaisuuksia ja sijaisuuksia pian 10 vuotta. Tästä poikii lisää vain pätkätöitä, osa-aikaisuuksia ja sijaisuuksia toistensa perään. Tekisin mitä tahansa, että tietäisin joskus elämässäni seuraavan kuukauden tuloni. 

ap. 

Millä alalla oot?

Vierailija
16/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osa-aikaisena, mutta sellaisella alalla, että käytännössä teen täysiä tunteja koko ajan.

Vierailija
17/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta tuli viesti, etten ole oikeutettu asumistukeen. Ilmeisesti aikaisemmat tuloni vaikuttavat. Asun yksin ja olen lapseton ja asun vuokralla. 

En halua kertoa alaani tarkemmin, mutta julkisella sektorilla. 

ap. 

Vierailija
18/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista ettet saa asumistukea 950e tuloilla? Kerrotko mitkä ovat kulusi ja asumismuoto. Toki jos asut kotona tai sulla on puoliso niin ei sun kuulukaan saada asumistukea. 

Muistaakseni tämän verran tienaamalla saa vielä täydet asumistuet. Tässä on nyt jokin kuvio taustalla.

Vierailija
19/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole tietääkseni mitään kuviota taustalla. 

ap. 

Vierailija
20/22 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soviteltua päivärahaa saat aika varmasti! Haet vaan kohta uudestaan sitä asumistukea viimeisimmän palkkakuitin kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi