APUA! Auttakaa ÄKKIÄ semmoiset, jotka tiedätte tutkimuksista jotain!!!!
Onko sellainen tutkius empiirinen tutkimus, joka perustuu johonkin toiseen aineistoon ja jossa hyödynnetään myös muita aiheeseen liittyviä tutkimuksia????Taisin tehdä ison kämmin. Piti valita empiirinen tutkimus, josta tehdä muutama tehtävä. Tehtävät on nyt lähes tehty, mutta nyt hoksasin, että eipä taidakkaan olla empiirinen! Auttakaa äkkiä! Meninkö ihan metsään?????
Kommentit (21)
En tiedä miten tässä näin pääsi käymään :( Kait johtui siitä, että ohjeissa käskettiin valita artikkeli, joka perustuu aineistoon. En sitä sitten sen enempää ajatellua :( Onko nyt varmaa, että metsään meni? En taida enää ehtiä tekemään kaikkea uudestaan kun pitäisi huomenna ensin etsiä uusi artikkeli ja tehdä vielä tehtävät :(ap
Empiiristä tutkimusta tehdään mm. paljon luonnontieteissä, joissa otetaan jokin pieni tutkittavien kohteiden joukko jota syynätään tarkemmin. Terv. yliopiston opettaja
Artikkeli tarkastelee lukuharrastukseen sitoutumisen yhteyttä lukutaitoon. Se perustuu PISA 2003 -aineistoon, jota analysoidaan. Johtopäätöksissä hyödynnetään lisäksi muiden lukuharrastukseen sitoutumista selvittäneiden tutkimusten tuloksia.ap
sinun olisi itse pitänyt testata, miten lukuharrastus on yhteydessä lukutaitoon. Eli valita tutkimusjoukko, haastatella/muuten kerätä tietoa heidän lukuharrastuksestaan ja sen jälkeen tehdä jokin lukutaitoa mittaava testi.
dataa käytössäsi, jotta pääsisit itse tekemään tuosta materiaalista empiiristä tutkimusta.
Empiirinen tutkimus aiheesta olisi jotain tyyliin laitetaan lapsia lukemaan ja katsotaan mitä heidän aivoissaan tapahtuu lukemisen aikana.
Taidan huomenna herätä aikaisin ja lähteä vääntämään uusia vastauksia sen minkä kerkeän...En todellakaan ymmärrä miten näin pääsi käymään! Kait se oli puhdasta huolimattomuutta :/ap
Kyse siis sinun tapauksessasi olisi synteesi-tutkimus eikä survey. (Survey on sitten taas esim. haastattelututkimus)
Ymmärsin aloituksestasi, että sinun piti VALITA empiriinen tutkimus ja tehdä SIITÄ muutama tehtävä, eikä tehdä itse empiiristä tutkimusta.Tuo alkuperäinen tutkimus, josta olet tehtäviä tehnyt, on minun nähdäkseni empiirinen.
Eli minun piti valita jokin empiirinen artikkeli, jonka pohjalta oli tehtäviä. Olenko siis tehnyt väärin vai oikein?ap
Kyllähän tuo vaikuttaa nimenomaan empiiriseltä tutkimukselta, johon olet pohjannut vastauksesi. Eikö se ollut tehtävänannon tarkoituskin?
Mutta tuosta sun ekasta viestistä ei kyllä mitenkään selvinnyt, mitä sun piti tehdä.
Onko 17 sama kuin 19? Mitä muut ovat mieltä?ap
onko käyttämäni artikkeli empiirinen?ap
Kiitos teille! Autoitte hirveästi!ap
Empiirinen tutkimus eli empiirinen tiede tarkoittaa tutkimusta, jossa tiedonhankinnan välineenä ovat toistettavat tutkimukset havainnoimalla ja mittaamalla. Luonnontieteet (esimerkiksi kemia, fysiikka, biologia, geologia) ovat empiirisiä tieteitä. Empiirinen tiede on vastakohtana teoreettiselle tieteelle.Sana empiirinen tulee kreikan sanasta empeiria (kokemus).