Uskon että elämä olisi parempaa uskonnollisena, mutta en vaan saa itseäni uskomaan mihinkään jumalaan
Olisi hirveän helpottavaa kun kaikkeen löytyisi jonkinlainen vastaus ja elämässä olisi selkeä punainen lanka.
Kommentit (10)
Ja olisi niin kiva pystyä uskomaan siihen, että kuoleman jälkeen näkisi jossain taivaassa kaikki ne ihmiset ja lemmikit, jotka on vuosien varrella menettänyt. Jälleennäkemisen ajatus on niin kaunis, mutta ikävä kyllä valheellinen. Huokaus.
No ainakaan kristityksi ei tulla omalla toiminnalla, vaan laulun sanoin"uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen meille lahjoittaa.".
Kristinusko ei myöskään anna vastauksia kaikkeen. Elämässä on aina paljon selittämätöntä ja pahaa mukana.
Meikämanne
Vaikka olen uskovainen, niin en minä kaikkia valintojani perusta ja rakenna uskoni varaan.
Hirvittävää on kohdata tai kuulla heitä, jotka haluavat mm. käyttää omaa pyhääkirjaansa, kuten raamattua tai koraania lakikirjana.
Kummisetä
Mä ryhdyin taolaiseksi ja elämä helpottui huomattavasti.
Ota ap yhteyttä vaikka johonkin pappiin ja sano että tahdot jutella.
Tai lue Raamattua, aloita jostain evankeliumista.
Meikämanne
Uskovaisuus edellyttää älyllistä epärehellisyyttä ja/tai laiskuutta. Älyllisesti rehellinen ja rationaalinen ihminen ei hurahda mihinkään uskontoon.
Kerääään sen 5000 euroa ja sen jälkeeen ammun itseni.
Turha sitten vaivata mieltään koko asialla. Tutustu tieteellisiin kirjoituksiin, niistäkin jopa löytyy opettavaista ja hauskaakin tietoa. Ehkä se mitä kaipaat on jonkinlainen rituaali.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuus edellyttää älyllistä epärehellisyyttä ja/tai laiskuutta. Älyllisesti rehellinen ja rationaalinen ihminen ei hurahda mihinkään uskontoon.
Harva ihminen on täysin rationaalinen, saati järkevä. - Tieteen ja uskon merkittävä ero on siinä, että tiede on varannut itselleen oikeuden muuttaa mielensä. Se pitää asiaa tai seikkaa totena, ellei joku todista ja osoita, sitä "vääräksi". Usko taas on aina hyvin henkilökohtainen asia, eikä siihen voi keään pakottaa tai vaatia toisilta todisteita, että heillä olisi todistettavasti täysin sama uskoa kuin on itsellä/ tai muilla "uskovaisilla".
Uskonnnollisena vai uskollisena veronmaksajana?