Taas työkkäri soitti ja käski hakea töitä eräästä kasvinviljely firmasta.
Olen ollut 14 kuukautta työttömänä, koska korona ja lomautus. Palkka tuolla vihannesfirmassa on aika paljon huonompi ja ei samoja etuja mitä mulla oli ennen koronaa.
Esimerkiksi ennen mä tein kahdessa viikossa mun kuukausipalkan. Työkkärin hommissa mä olisin kaikki kuukauden arkipäivät töissä ja silti surkeampi palkka.
Okei, mua varmaan nyt syytetään pummiksi, koska nautin ansiosidonnaista. Maalaisjärjellä, eihän mun kannat lähteä raatamaan, jos ei ole pakko. Ei velkoja ym. Eihän työ ole mikään harrastus tässäkään tilanteessa. Kyllä siitä pitäisi saada sellaista palkkaa joka on, kilpailukykyinen.
Kommentit (20)
Sulla on kaksi vaihtoehtoa: menet/et mene.
Sun elämä, sun valinta.
Työkkärin kuvottavin puoli on se, että ne noudattaa lakia. Niitten on pakko laitella niitä työnhakuja, koska lain mukaan sinulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen päivärahaan, jos töitä on tarjolla. Parempi olisi, että työttömyysetuus katkaistaisiin aina, kun tulee mikä tahansa työpaikka avoimeksi 100 km säteellä ja rahaa saisi taas, kun osoittaisi, että haki työtä.
Lopeta näiden turhien keskustelujen avaaminen ainakin. Sama teema toistuu kuin muistisairaalla.
Aikonaan tekivät sen harjoittelukokeilun, joku otti kirveen mukaan, sai eläkkeen.
Itse taidan tehdä samoin mikäli alkavat palkattomia ehdottaan. Tosin käytän myös.
Ap:n kaltaisten takia meille tarvitaan työvoimaa ulkomailta. Ollaan ansiosidonnaisella max 500 päivää ja sitten alkaa itku siitä, että kukaan ei tarjoa töitä, on se niin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten takia meille tarvitaan työvoimaa ulkomailta. Ollaan ansiosidonnaisella max 500 päivää ja sitten alkaa itku siitä, että kukaan ei tarjoa töitä, on se niin väärin.
Kyllä mä ajattelin jatkaa siinä entisessä hommassa kun korona hellittää
Vierailija kirjoitti:
Aikonaan tekivät sen harjoittelukokeilun, joku otti kirveen mukaan, sai eläkkeen.
Itse taidan tehdä samoin mikäli alkavat palkattomia ehdottaan. Tosin käytän myös.
Siis mitä tämä viesti tarkoittaa? Uhkaus virastotyöntekijöitä kohtaan? Luuletko että ne siellä toimistossa, missä sinut otetaan vastaan, päättävät eläkkeestä? Lol.
Vierailija kirjoitti:
Eikö karenssi iske, jos et hae?
Juu pakkohan sinne on hakea.
Tai yleensä olla aktiivinen työnhakija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hommaa ei välttämättä ole eli koska lomautuksesi on toistaiseksi, ei sinua tarvitse ottaa enää takaisin, vaikka kaikki muut töihin palaisivat.
Työnhakijan velvollisuus on hakea töitä, jos haluaa saada työttömyystukea.
Eli kysyttäessä sanot hakevasi töitä ja haet niitä töitä mitä tarjotaan. Ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hommaa ei välttämättä ole eli koska lomautuksesi on toistaiseksi, ei sinua tarvitse ottaa enää takaisin, vaikka kaikki muut töihin palaisivat.
Meillä alkaa työvoimapula niissä hommissa
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin kuvottavin puoli on se, että ne noudattaa lakia. Niitten on pakko laitella niitä työnhakuja, koska lain mukaan sinulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen päivärahaan, jos töitä on tarjolla. Parempi olisi, että työttömyysetuus katkaistaisiin aina, kun tulee mikä tahansa työpaikka avoimeksi 100 km säteellä ja rahaa saisi taas, kun osoittaisi, että haki työtä.
Mutta Sanna syö sinunkin piikkiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki verotuloista palkkansa saavat syövät meidän piikkiin 😱
Hae vaan, ne ottaa puolalaisia yms oikeasti töihin kun tulee firmalle edukkaammaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se palion syä, on nin laihakin.
Sanot hakemuksessa rehellisesti, että sinulla on esim. skolioosi tai henkeä pakottaa kasvien lähellä yms. niin ei tarjota hommia. Toimii kaikissa puutarhahommissa, joita työkkäri tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monimutkainen systeemi ja tajuttomasti säätämistä myös työkkärin ja kassan puolelta. Sitä lajia on riittämiin jo nyt.
Millainen firma? Jos joutuu/pääsee pakkaamaan, niin työpäivät alkaa siinä kahdelta-kolmelta aamulla, että tuore tavara saadaan kauppoihin seitsemäksi.