Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas työkkäri soitti ja käski hakea töitä eräästä kasvinviljely firmasta.

Vierailija
28.05.2021 |

Olen ollut 14 kuukautta työttömänä, koska korona ja lomautus. Palkka tuolla vihannesfirmassa on aika paljon huonompi ja ei samoja etuja mitä mulla oli ennen koronaa.
Esimerkiksi ennen mä tein kahdessa viikossa mun kuukausipalkan. Työkkärin hommissa mä olisin kaikki kuukauden arkipäivät töissä ja silti surkeampi palkka.
Okei, mua varmaan nyt syytetään pummiksi, koska nautin ansiosidonnaista. Maalaisjärjellä, eihän mun kannat lähteä raatamaan, jos ei ole pakko. Ei velkoja ym. Eihän työ ole mikään harrastus tässäkään tilanteessa. Kyllä siitä pitäisi saada sellaista palkkaa joka on, kilpailukykyinen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen firma? Jos joutuu/pääsee pakkaamaan, niin työpäivät alkaa siinä kahdelta-kolmelta aamulla, että tuore tavara saadaan kauppoihin seitsemäksi.

Vierailija
2/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi vaihtoehtoa: menet/et mene.

Sun elämä, sun valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae, saat rangaistuksen

Vierailija
4/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kuvottavin puoli on se, että ne noudattaa lakia. Niitten on pakko laitella niitä työnhakuja, koska lain mukaan sinulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen päivärahaan, jos töitä on tarjolla. Parempi olisi, että työttömyysetuus katkaistaisiin aina, kun tulee mikä tahansa työpaikka avoimeksi 100 km säteellä ja rahaa saisi taas, kun osoittaisi, että haki työtä.

Vierailija
5/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta näiden turhien keskustelujen avaaminen ainakin. Sama teema toistuu kuin muistisairaalla.

Vierailija
6/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikonaan tekivät sen harjoittelukokeilun, joku otti kirveen mukaan, sai eläkkeen.

Itse taidan tehdä samoin mikäli alkavat palkattomia ehdottaan. Tosin käytän myös.

Vierailija
7/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten takia meille tarvitaan työvoimaa ulkomailta. Ollaan ansiosidonnaisella max 500 päivää ja sitten alkaa itku siitä, että kukaan ei tarjoa töitä, on se niin väärin.

Vierailija
8/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten takia meille tarvitaan työvoimaa ulkomailta. Ollaan ansiosidonnaisella max 500 päivää ja sitten alkaa itku siitä, että kukaan ei tarjoa töitä, on se niin väärin.

Kyllä mä ajattelin jatkaa siinä entisessä hommassa kun korona hellittää

Vierailija
9/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö karenssi iske, jos et hae?

Vierailija
10/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikonaan tekivät sen harjoittelukokeilun, joku otti kirveen mukaan, sai eläkkeen.

Itse taidan tehdä samoin mikäli alkavat palkattomia ehdottaan. Tosin käytän myös.

Siis mitä tämä viesti tarkoittaa? Uhkaus virastotyöntekijöitä kohtaan? Luuletko että ne siellä toimistossa, missä sinut otetaan vastaan, päättävät eläkkeestä? Lol.

Vierailija
11/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö karenssi iske, jos et hae?

Juu pakkohan sinne on hakea.

Tai yleensä olla aktiivinen työnhakija

Vierailija
12/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hommaa ei välttämättä ole eli koska lomautuksesi on toistaiseksi, ei sinua tarvitse ottaa enää takaisin, vaikka kaikki muut töihin palaisivat.

Vierailija
13/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijan velvollisuus on hakea töitä, jos haluaa saada työttömyystukea.

Eli kysyttäessä sanot hakevasi töitä ja haet niitä töitä mitä tarjotaan. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
14/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hommaa ei välttämättä ole eli koska lomautuksesi on toistaiseksi, ei sinua tarvitse ottaa enää takaisin, vaikka kaikki muut töihin palaisivat.

Meillä alkaa työvoimapula niissä hommissa

Vierailija
15/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kuvottavin puoli on se, että ne noudattaa lakia. Niitten on pakko laitella niitä työnhakuja, koska lain mukaan sinulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen päivärahaan, jos töitä on tarjolla. Parempi olisi, että työttömyysetuus katkaistaisiin aina, kun tulee mikä tahansa työpaikka avoimeksi 100 km säteellä ja rahaa saisi taas, kun osoittaisi, että haki työtä.

Mutta Sanna syö sinunkin piikkiisi.

Vierailija
16/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki verotuloista palkkansa saavat syövät meidän piikkiin 😱

Vierailija
17/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan, ne ottaa puolalaisia yms oikeasti töihin kun tulee firmalle edukkaammaksi

Vierailija
18/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se palion syä, on nin laihakin.

Vierailija
19/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hakemuksessa rehellisesti, että sinulla on esim. skolioosi tai henkeä pakottaa kasvien lähellä yms. niin ei tarjota hommia. Toimii kaikissa puutarhahommissa, joita työkkäri tarjoaa.

Vierailija
20/20 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monimutkainen systeemi ja tajuttomasti säätämistä myös työkkärin ja kassan puolelta. Sitä lajia on riittämiin jo nyt.