Saako 6,5 kk:n ikäisen jättää nukkumaan masulleen?
Vauva kääntyilee paljon ja puoliunessa kääntyy aina vatsalleen ja nukahtaa helposti siihen, kääntää päänsä sivulle. Ei vielä pääse kovin hyvin takaisin selälleen.
Onko siis vielä kätkytkuolemariskiä?
Anteeksi jos kysymys on hieman tyhmä ;o) Esikoinen kyseessä...
Kommentit (8)
Kätkytkuolema riski on olemassa vuoden ikään asti ja minä (vainoharhainen esikoisen äiti) estin lastani kääntymästä mahalleen laittamalla sänkyyn pitkän imetystyynyn. Eli ei ollut sängyssä tarpeeksi tilaa kääntyä vatsalleen. Otin pois vasta kun täytti vuoden. Hyvin vauva nukkui sitten selälläänkin ja äitikin sai unirauhan peloiltaan;)
Kokemuksesta voin kertoa että kätkytkuoleman riski on :( Samanikäisen menettänyt äiti.
nukkuessa uni on syvempää ja vauva voi ' unohtaa' hengittää.
kun muuten ei nuku sit ollenkaan. Nykyään puolivuotiaana itse kääntyy kyljelleenkin välillä, ja alkanut siinäkin välillä viihtyä.
Kävin kääntämässä vauvan kyljelleen, ei edes herää kun on syvemmässä unessa. Eikä sitten enää kääntyile. Varmassa vara parempi. Osanottoni sinulee nro? :´(
Meilläkään ei aikaisemmin osannut nukkua mahallaan ja itku tuli heti kun jouti masulleen, mutta nyt kun viihtyy hyvin masullaan niin siinä voi näköjään nukkuakin.
Muistaakseni ei ole enää silloin vaaraa kun vauva osaa itse kääntyä mahalleen.