Elämä helpottuu kummasti kun muistaa, että ihmiset eivät hallitse käytöstapoja ja liikennesääntöjä
Myönnän että saatan edelleen raivostua, mutta selvästi harvemmin, kun törmään tolloihin. Tähän ikään olen jo oppinut etten odota tuntemattomilta yhtään mitään, koska puolet on täysiä moukkia tavoiltaan sekä käytökseltään.
En voi asiaan vaikuttaa, joten suotta hermostun siitä. Osaan pysyä paljon tyynempänä ulkoisesti ja sisäisesti nykyään, mitä nuorempana.
Ikävä puoli on se, että välillä olen ajatellut, miksen käyttäytyisi kuin moukka itsekin, ja olen joissain asioissa löysäillä, en välitä enää olla niin ystävällinen yms kuin ennen.
Kommentit (5)
Itse en välitä muiden käytöstavat pätkääkään.Pyrin itse käytäytymään oikein tai toimiman oikein.Huom! pyrin!Eli olen aina se viimeinen ovissa: jos menen pussilla johonkin tai metrolla.Koska muilla kova kiire ohitaa ja päästä niihin sisään tai niistä ulos.Mitä väliä. En ota mikreeniä,olen eläkeelä.Autoton ajokortiton,en tiedä mitä maantiet tapahtuu,ohitusket ymm.Sama jätän takseni ihmiset,jotka puhuu negatiivisia asioita,sairaukisaan tai juoruavat minulle tuikki tuntemattomista ihmisistä.ymm. Olenko sitten tosikko?En jaksa kuunella.Elämmä takana paljon,edessä vähemmän.Helpoahan tässä pohtia ,miten itse käytäytyy?Kun vanha ja elämä kaventunut.Ei kohtaa tai ei huomaa ulkona ,huonosti käytäytyviä ihmisiä.Pyrkii väistää,vaikka ojan..
Autoilijoille ei koskaan tapahdu onnettomuuksia koska heillä on ajokortti, sitä paitsi onnettomuus edellyttää huolimattomuutta tai piittaamattomuutta lainsäädännöstä.
Muistaako joku että autoilija olisi joutunut onnettomuuteen?!?
Itse ärsytän liikenteessä tahallani koska niin moni muukin ja täytyy myöntää, että saan mielihyvää, kun näen ärsyyntyttä käytöstä tai jopa ilmeitä. Ajan puskurissa kiinni, vilkutan vasta kun olen jo kääntymässä ja jos edelläni ei mene autoa ajan 10km/h hitaampaa kuin sallittua.
Myös poikkeuksellisen matalat odotukset voi ärsyttää ja voi itseasiassa aiheuttaa huonoa käytöstä.
Maailmassa on tärkeämpiä asioita kuin käytöstavat ja liikennesäännöt.