Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän, vähävaraisen asumismenot

Vierailija
26.05.2021 |

Miten te työttömät ja muut vähävaraiset asutte kun vuokrat yksiöissäkin huitelee 600 eurossa? Asutteko jossain syrjässä kaikesta missä on halvemmat vuokrat? Mutta miten sitten liikkuminen kun ei ole varaa autoa pitää? Osa-aikatyötä ei voi vastaanottaa kun ei sinne pääse. :D Turhauttavaa katsella vuokra-asuntoja, miten te pärjäätte??

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? En ole trolli vaan työtön joka suunnittelee muuttoa.

Ap.

Vierailija
2/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omassa isossa talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saa asumistukea

Vierailija
4/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti pk-seudulta?

Vierailija
5/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys? Palstan nojatuoliekonomistien mukaan työttömät asuvat kaikki Helsingin keskustassa.

Vierailija
6/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäisemmällä + bussikortti.

Vierailija
7/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin pienituloinen niin asuin syrjemmässä ilman autoa (Espoossa enkä missään merenrannalla). Töissä kävin bussilla ja tosiaan rauhallisella ja mukavalla alueella sinänsä asuin. Asunto oli pieni mutta asuin yksin, 35 neliötä.

Vierailija
8/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun suuren kaupungin keskustasta n.10km päässä. Bussilla ja pyörällä kuljen, asunto on kaksio ja vuokra 415e.

Vierailija
9/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä tosta trollista. Sillä on joku botti päässä, joka pakottaa sen huutamaan noita bannivaatimuksia ihan jokaiseen ketjuun, jossa on mainittu työtön, vähävarainen tai molemmat. Antaa toisen meuhkata, että malttaa yöllä nukkua.

Asiaan: asun Helsingissä, ihan laitamilla. Vuokra on 570€, eikä vuokranmaksu siis olisi mahdollista ilman asumistukea. Ei  mulla oo mitään tarvetta päästä reissaamaan ympäri Helsinkiä, otan työvuorojakin vain ihan läheltä. Mun mielestä työttömyystuki on ihan kohtuullinen, verrattuna siihen, millaista palkkaa on tarjolla niissä töissä, mitä on tarjolla. Toistaiseksi jatkan vielä työnhakemista omalta alalta, mutta en jaksa enää kauaa työttömyyttä. Lisätienestiä olen korona-aikana saanut nyt ihan kivasti vuokrasopimuksella osa-aikaisena kaupan kassalla, kun työtönkin sai tienata 500€. Sitä vissiin jatketaan taas, toivottavasti. Eniten hiertää siis työttömyys, ei toimeentulo. Mutta olenkin terve ja lapseton.

Vierailija
10/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. :) Epätoivoinen olo kun huomaa ettei ole varaa edes vuokra yksiöön tässä elämässä.

Vierailija
11/42 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille. :) Epätoivoinen olo kun huomaa ettei ole varaa edes vuokra yksiöön tässä elämässä.

Valitettavasti muuta vaihtoehtoa ei ole kuin asumistuki. Sehän kattaa 80% hyväksytyistä asumismenoista, siksi pitää löytää edullinen kämppä ja mieluiten vielä sellaiselta alueelta, että pärjää kävellen ja polkupyörällä. Loppu vuokrasta maksetaan sitten työttömyystuella. Ei se ole  mahdotonta!

Vierailija
12/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma talo ja en saa asumistukea.

T. Työtön

Vierailija
13/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on tällä hetkellä edullinen vuokrataso. Ihan keskustastakin saa ison kaksion reilulla kuudella sadalla. Itse asun entisen maalaiskunnan puolella, n.10 km keskustasta. Vuokrani pienessä 47 kaksiossa on 430.

Vierailija
14/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on tällä hetkellä edullinen vuokrataso. Ihan keskustastakin saa ison kaksion reilulla kuudella sadalla. Itse asun entisen maalaiskunnan puolella, n.10 km keskustasta. Vuokrani pienessä 47 kaksiossa on 430.

Ja minulla on auto, mutta täältä myös on ihan toimiva joukkoliikenne.

Vierailija
15/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksiö keskustassa ja saan asumistukea lainanlyhennyksiin :)

Vierailija
16/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma talo ja en saa asumistukea.

T. Työtön

meneppä kelan sivuille,omistusasuntoon saa myös asumistukea,tietyin edellytyksin. Syy ei ole työttömyys jos et saa,voi olla että puoliso/lapset tienaa!

Vierailija
17/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto ja asumistukea yhtiövastikkeisiin. Onneksi tuli ostettua 15 vuotta sitten: asumistuet menevät ns. omaan pussiin.

Vierailija
18/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä asun 25 km keskustasta ja kävelen töihin. Ihan kivasti tulee päivittäistä arkiliikuntaa - suosittelen!

Vierailija
19/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asunto ja asumistukea yhtiövastikkeisiin. Onneksi tuli ostettua 15 vuotta sitten: asumistuet menevät ns. omaan pussiin.

Miten suuri yhtiövastike sulla on ja paljonko saat siihen asumistukea?

Vierailija
20/42 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!!