Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aloit käyttää maskia (pääkaupunkiseudulla) ja miten käytät niitä?

Vierailija
26.05.2021 |

Itselläni oli maski ekaa kertaa käydessäni terveyskeskuksessa verikokeessa 8.10. Kävin 6.10. vielä hammaslääkärissä ilman, että maskia piti pitää odotustilassakaan (missä vietetty aika oli pari minuuttia). Olen käynyt niin vähän missään, että maskeja on kulunut vain 1-2 viikossa, vaikka käyn esim. lähikaupassa vain kerran samalla maskilla (olen siellä max 10min sisällä, mutta heitän käytetyn maskin aina kaupan roskikseen).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ma mut eivät käytä vieläkään, varsinkaan monet so ma lit. Eilen kävin Helsingissä ja maksuttomia olivat vain ma mut

Vierailija
2/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ensimmäisen kerran joukukuussa. Olen käyttänyt hierojalla, apteekissa, jalkahoitajalla, taksissa, uimahallin kassajonossa ja rokotuksessa. Kaupassa, bussissa ja junassa en ole käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millois ne suositukset tuli.. syyskuu tai lokakuu? Siitä saakka olen pitänyt julkisissa, kaupoissa ym. 

Vierailija
4/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt elokuusta 2020 lähtien julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja työpaikalla.

Vierailija
5/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeiden mukaan käytän, hävitän käytetyn roskiin tai suljettavaan pakastepussiin joka kulkee mukana.

Aloitin käytön kaikkialla sisätiloissa, kun viime syksynä tuli se suositus joukkoliikenteeseen. Ymmärrän käytön haasteet ja turhautuman, mutta pyrin tällä ehkäisemään itse levittämistä, jos minulla sattuisi olemaan oireeton tartunta. Olen minimoinut asiointiajat, kontaktit ja pidän turvavälit. Muut suositukset ovat vielä tärkeämpiä tässä.

Sitä en kykene käsittämään että miksi jotkut käyttää yhtä ja samaa paskaista rättiä taskunpohjalta tai pitää maskia nenän ja leuan alla. Oikeasti parempi olisi sitten mielummin kokonaan ilman. Tuolla tekee vaan hallaa itselleen ja muille.

Vierailija
6/6 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ma mut eivät käytä vieläkään, varsinkaan monet so ma lit. Eilen kävin Helsingissä ja maksuttomia olivat vain ma mut

*maskittomia. Tuli kirjoitusvirhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän