Onko jollakin lorahtanut verta (alku)odotuksen aikana?
Minulla lorahti yllättäen rv 11+ verta housuihin. Sitä tuli noin 1,5 h sisällä yhteensä kaksi siteellistä. Kävin päivystyksessä ja vauvalla oli ainakin silloin kaikki hyvin - vastasi viikkoja ja liikkui ok. Lähettivät kotiin ja se siitä. Verenvuoto loppui pikkutihkutteluun pikkuhilja.
Tämä tapahtui viime viikolla. Ensi viikolla on eka normaali ultra, missä tarkastetaan vauvan kunto.
Onko jollakin muulla tapahtunut samaa ja miten on loppujen lopuksi käynyt? Tiedän kyllä että verta voi raskauden aikana vuotaa, mutta tuollainen yhtäkkinen isohko lorahdus ihmetyttää.
Itsellä on alkuraskauden munasarajan keltarauhaskystan leikkaus takana rv 7. Sain keltarauhashormoni hoitoa hetken aikaa, kun keltarauhasesta irtosi leikkauksessa palanen.
Kommentit (4)
Itsellä lorahti kuvailemallasi tavalla viime maanantaina tummaa verta siteellinen. rv oli 11+0. Koko viikon on tullut vaaleanruskeaa pientä tuhrua ja kävin tänään ultrassa. Vauva vastasi täysin viikkoja ja mitään syytä ei löydetty. Lääkäri on todella kokenut ja sanoi että noin joka neljännellä on näitä vuotoja ennen rv20 ja johtuvat ties mistä. Mulla epäili että istukka on vielä niin alhaalla että siitä voi tihkua tai kohtu kasvaa niin nopeasti että joku verisuoni tihkuu tms. Mitään syytä ei selvästi löytynyt ja vauvalla oli kaikki niin mallillaan kuin ikinä. Lääkäri kehotti elämään täysin normaalia elämää ja sanoi että ei vaíkuta millään muotoa keskenmenolta.
Mulla on takana 2 raskautta tätä ennen. Eka raskaudessa ei mitään vuotoja ja todettiin että vauva oli kuollut rv 9+. Toisessa raskaudessa 3 eri kertaa vuotoja, rv 7, rv13 runsaasti ja rv 28 ruskeaa tuhrua. Ja terve poika syntyi 2003 :-)
11+5
Multa tiputteli tuhrua ensin viikon ja eilen lorahti selvää verta jonkin verran. Polilla ultrattiin ja lääkäri tarkisti, vauvalla kaikki kunnossa. Kätilö epäili syyksi istukkaa kohdunsuulla. Ultran mukaan istukka hyvässä paikassa, ei kohdunsuulla. Kohdunsuulla voi kuulemma tosin olla " kieleke" , joka vuotaa ja joka ei näy ultrassa.
Nyt oonkin sitten tämän päivän maannut sängyssä, lääkärin määräyksestä. Vuodelepoa kunnes vuotava kohta arpeutuu, eli vuoto lakkaa. Kätilö sanoi, että suurin osa tälläisistä mystisistä vuodoista jää yhteen kertaan. Ovat kuulemma varsin yleisiä. Ja mulla siis viikkoja 16+risat. Eipä auta nyt muuta kuin huilailla. On tullut luettua tämänkin palstan vietit läpi harvinaisen hyvin :)
Hyviä vointeja sinullekin!
L
En tiennytkään että tuollainen lorahtelu on noinkin yleistä. Rauhoitti mieltä, että muilla vastaavassa tilanteessa on mennyt hyvin.
Tässä raskaudessa viikolla 10 lorisi verta pöksyihin ja PALJON. Olin satavarma, että se oli siinä, mutta nyt maanantaina sektio, rv 38! =)
Ei välttämättä mitään hätää sinun pikkuisellasi. Näin ainakin toivon. =D