Häiritseekö muita valmisruokien ja -kastikkeiden älytön suolaisuus?
Viime päiviltä esimerkkejä: yrttinen tomaattikastike, thaimaalainen kanaruoan kastike, kaupan lämpötiskin lihapullat. Kaikki ihan järjettömän suolaisia. Miksi ???
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Niitä valmiita kastikkeita ei ole pakko ostaa. Googlaat vain parhaat reseptit ja teet itse. Niin minäkin teen.
Joo no välillä olisi kiva ostaa valmistakin, mutta miksi ne pitää tönkkösuolata? Kun jokaiselta löytyy suolapurkki kotoa, josta sitä voisi laittaa lisää, mutta kun pois ei saa millään.
Kyllä. Olen aistiyliherkkä. En yleensä syö eineksiä ja pidän vähäsuolaisesta ruoasta. Jotain -30% vihiksiä taitaa olla pakastimessa mutta lähes ainoa poikkeus sääntöön.
Ei häiritse. Ostan sellaisia valmisruokia jossa ei ole niin paljon suolaa. Niitäkin löytyy.
Mistä sinä olet suolaa löytänyt? Eihän nykyaikana ole missään enää suolaa. Kaikkeen pitää lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä valmiita kastikkeita ei ole pakko ostaa. Googlaat vain parhaat reseptit ja teet itse. Niin minäkin teen.
Joo no välillä olisi kiva ostaa valmistakin, mutta miksi ne pitää tönkkösuolata? Kun jokaiselta löytyy suolapurkki kotoa, josta sitä voisi laittaa lisää, mutta kun pois ei saa millään.
Säilyy paremmin. Ei siinä sen kummempaa.
Lämmintiskin eväissä lisäksi sama kuin ravintolaruoassa; hiukan enemmän suolaa, parempi maku => asiakas tulee uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilyy paremmin. Ei siinä sen kummempaa.
Lämmintiskin eväissä lisäksi sama kuin ravintolaruoassa; hiukan enemmän suolaa, parempi maku => asiakas tulee uudestaan.
Valmisruoat ovat suojakaasuissa kylmässä tai purkitettuja, ei suolaa tarvittaisi säilömiseen.
Kyllä joskus. Tai liikaa maustetta, väkevää. Liikaa (tai olemattomasti) sokeria ja rasvaa jälkiruuassa, ennen oli myös kevyet vaihtoehtona ilman makeutusaineita.
Joo, haluaisin vähäsuolaisempia vaihtoehtoja, ja jos vielä huomaisi ne helposti tuijottamatta sitä listaa ravintosisällöstä...
Luulisi niillekin olevan kysyntää kun ihmiset ovat tietoisempia suolan haitoista.
Hieman, paitsi makaronilaatikon. Siinä ei ole suolaa läheskään tarpeeksi.
Valitettavasti ihmiset ovat pilanneet makuaistinsa ylenpalttisella suolan käytöllä. Suola ei ole mauste vaan säilöntäaine ja vain pilaa ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, haluaisin vähäsuolaisempia vaihtoehtoja, ja jos vielä huomaisi ne helposti tuijottamatta sitä listaa ravintosisällöstä...
Luulisi niillekin olevan kysyntää kun ihmiset ovat tietoisempia suolan haitoista.
Se suola niissä on se pienin haitoista. Niissä on kaikkea muuta, mitä ihmisen elimistöön ei kuulu.
Grillimakkarat on nykyään hirveän suolaisia!