Miltä ruokavalioni kuulostaa laihdutusmielessä?
Pärjäisitkö tällä ruokamäärällä laihdutusmielessä?
Tänään:
Lounaaksi raejuustoa, öljy tonnikalaa rukkusalaatilla, tomaatilla ja fetajuustolla. Pieni määrä tomaattista jauhelihakastiketta ja jälkiruoaksi kaksi omenaa.
Iltapäivällä pinaattimunakasta tuorejuustolla ja juustolla. Lisäksi turkkilaistajugurttia ja kermaviiliä sekaisin johon lisäkkeeksi siemeniä, desi marjoja ja kourallinen manteleita naposteluun.
Jos jotain muuttaisit niin mitä?
Juomana runsaasti vettä ja iltapäivällä pari lasia maitoa.
Kommentit (19)
Siltä se kuulostaa, että jaksat sitä max. kaksi viikkoa.
No hyviä raaka-aineita mutta annoskoosta ei voi sanoa mitään. Syöt aivan liian harvoin.
Mä oon huomannut, että mulle nopein tapa laihtua on mennä aina aavistuksen nälkäisenä nukkumaan.
Jakaisin kyllä noita ruokailuja tasaisemmin. Aamulla olisi tärkeää syödä jotain ja illalla myös. Annoskokoja on vähän vaikea tästä arvioida, niilläkin on merkitystä vaikka kuinka terveellisesti söisi.
Vierailija kirjoitti:
No hyviä raaka-aineita mutta annoskoosta ei voi sanoa mitään. Syöt aivan liian harvoin.
Ellei tässä ole kyse pätkä-paastosta, joka on nyt aika suosiossa ollut.
Kyllä söisin aamulla vielä puuroa ja illalle vaikka jättäisin nuo jugurtit. Tasaa siis ruokavälejä ja lisää hieman vielä enregianlähteitä. Kuulostaa muuten hyvälle.
Olematon määrä kuitua ja liikaa kovaa rasvaa.
Pätkäpaasto on vain hyväksi. Mikään pakko ei ole syödä useammin. Itse lisäisin tuohon kuitenkin kasviksia, esimerkiksi erilaisia kaaleja, parsaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, paprikaa jne. Voit syödä salaattina tai eri tavoin kypsennettynä.
Jatkuvaan puputtamiseen tottuneet näköjään vastanneet. Ei, aamiainen ei ole erityisen tärkeä tai pakollinen ruoka. Pätkäpaasto on erinomainen keino laihduttaa ja parantaa omaa terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaan puputtamiseen tottuneet näköjään vastanneet. Ei, aamiainen ei ole erityisen tärkeä tai pakollinen ruoka. Pätkäpaasto on erinomainen keino laihduttaa ja parantaa omaa terveyttä.
Täällä yksi pätkäpaastoilija. Aamuapalan jättäminen ei ollut ongelma, mutta päivän aikaan tuntuu että nälän kasaantuessa yhdellä kerralla syödyn ruoan määrä on isompi kuin ennen. Syön vain siis kello 11-20 välillä. Usein jää kello 18.
Tuon ajan välillä tuntuu tulevan syötyä täyteen useasti ja tuntuu että onko siinä edes järkeä. Mutta tuloksia tulee kuitenkin ja ruoka-aineiden ollessa terveellisiä sekä monipuolisia on se isoin ero elämässäni. Illalla on mukava mennä kevyenä nukkumaan, kun ei ole ähky. En laske lainkaan kaloreita, vaan pidän huolen aika-ikkunasta ja ruoan laadusta.
Kuulostaa hyvälle mutta jos yhtään jää nälkä niin syö! Ei kannata kituuttaa itseään liikaa.
Tuossa taitaa olla enemmän kuin mun ei-laihdutus-ruokavaliossani
Annoskoosta per ruokailu se riippuu. Vaikea nähdä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Siltä se kuulostaa, että jaksat sitä max. kaksi viikkoa.
Miksi epäilet näin?
Itse olen jo vuosia pysynyt samassa (normaali) painossa, sillä että syön kaksi kertaa päivässä isomman aterian. Joskus saattaa olla illalla nälkä ja silloin syön jos siltä tuntuu.
Ennen tämän aloittamista olin n.10kg ylipainoinen, jotka lähti siis pois ja jäin nykyiseen painooni.
Menee ohi aiheesta, mutta lähinnä siis näille aamu-väli-iltapalojen huutelijoille.
Aika maitotuote painotteista. Ainakin noi maitolasit jättäisin välistä.
Ei ole tarpeeksi energiaa, elimistö menee säästöliekille tuollaisesta. Eikä proteiinia tarpeeksi. Kyllä syödä saa ja pitää jotta elimistön aineenvaihdunta pysyy hyvänä. Tuossa touhussa tuuperrut vielä.
Syö nyt edes kanaa tms.
Jos nuo lounaan omenat jättäisi pois, olisi paremmin ketoa. Siihen tilalle vihreitä vihanneksia.
Missä aamupala?