Anoppi sanoo aina välillä puhelun päätteeksi pojalleen"Hei hei kulta! "Normaalia?
Kyseessä siis reilusti yli parikymppinen poika. Sanoo usein niin, kun tietää minun olevan kuulemassa.
Kommentit (35)
No tottakai on ok. Ei ne aikuiset lapset lakkaa olemasta rakkaita vaikka mustasukkainen miniä tai anoppi astuu kuvaan. Huoh
Vierailija kirjoitti:
No tottakai on ok. Ei ne aikuiset lapset lakkaa olemasta rakkaita vaikka mustasukkainen miniä tai anoppi astuu kuvaan. Huoh
😅 ei anoppi vaan vävy.
Minusta todella outoa. Mikä lopetan puhelut pojan kanssa aina "Kuulemisiin, herra Korhonen". En halua kenenkään kuvittelevan, että meillä olisi jotenkin läheinen suhde.
Ei kyse ole mustasukkaisuudesta. Itse näen sanan kulta vain esim.parisuhteessa hellyttelynimenä.
Ehkäpä anoppi vaan yrittää tehdä minua mustasukkaiseksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole mustasukkaisuudesta. Itse näen sanan kulta vain esim.parisuhteessa hellyttelynimenä.
Ehkäpä anoppi vaan yrittää tehdä minua mustasukkaiseksi.T. Ap
Ei sinua tarvitse yrittää tehdä mustasukkaiseksi. Olet jo sitä ja sairaalloisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä anoppi vaan yrittää tehdä minua mustasukkaiseksi.T. Ap
Etpä! Miksi se muuten olisi ongelma? Lähde jo nyt, koska et tule koskaan sallimaan miehellesi läheistä suhdetta äitiinsä.
On normaalia. Vanhemmalle oma lapsi on aina tärkeä ja rakas (poislukien jotkut henkisesti sairaat yksilöt jotka eivät ole koskaan rakastaneet lastaan), vaikka olisi jo aikuinen.
Sä saisit varmaan sätkyn, jos kuulisit miten sekä minä, että mieheni puhutaan vanhemmillemme. ”Rakastan”, ”Olet rakas” sanotaan usein. Molempien äidit sanovat kullaksi, isät kyllä eivät käytä kultaa, viesteihin saattavat laittavaa sydämen.
Rakas, kulta, muru, mussukka... näin minä kutsun omaa poikaani, hän tosin on pieni vielä.
Ei ole millään lailla sidottu nämä sanat vain parisuhteeseen.
Joko ap on huono trolli tai sitten jokin mt-tapaus.
Jotkut tädit saattavat käyttää kulta tai kullanmuru sanaa lapsesta, se voi tarkoittaa että rakas lapsi tai arvokas kuin kulta, sillä ei ole muuta merkitystä. Jostain syystä nyt vanhempi käyttää sitä. Mutta se voi olla ärsyttävä korvaan, enemmän lässytyssana tai tulee joku harkko kultaa mielikuviin.
Jos poikani joskus pyytää minua lopettamaan hellittelynimiä niin sitten en (luultavasti) niitä käytä. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä, varsinkaan jonkun mt-potilaan harhakäsityksillä sanojen merkityksistä.
Mun äiti sanoo mua (olen nainen) edelleen kullaksi puhelun lopussa. En ole osannut pitää outona.
Minä "kullittelen" poikkeuksetta monia läheisiäni, ikään katsomatta.
Olen kohta 50 ja nykyään äitini käyttää kultaa ja rakasta noin tuhat kertaa useammin kuin silloin, kun olin lapsi. Ikä on pehmentänyt häntä viime vuosina.
Meillä on Wapissa ryhmä: äidin kullat. Minä, poika 20 v ja tytär 16 v.
Joo, on normaalia. Mulla on "muru", tytär. Ihan sama kuka on kuulemassa.