Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poistosta hermovaurio, kokemuksia?

Turparullalla
25.05.2021 |

Kertokaa kokemuksia. Oireet? Paraniko? Missä ajassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisella vaimollani oli sama, mutta parani kyllä ajan kanssa :)

Vierailija
2/18 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut hermovaurio viisaudenhampaan&kystan poistosta. Monta kuukautta oli leuassa tunnoton ja välillä kutiseva ja kihelmöivä kohta. Nyt on kulunut puolitoista vuotta poistosta ja tunnottomuutta on jäljellä enää hitunen. Siihen tottuu eikä se häiritse mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/18 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
5/18 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi myös sellainen kihelmöivä kohta, jossa ei ollut normaali tunto. Oli jotenkin herkempi, esim. hammasharja osuminen siihen tuntui todella inhottavalta. Kesti ehkä pari vuotta. Koko ajan parani pikkuhiljaa. Aluksi oli tunnoton, sitten yliherkkä jne

Vierailija
6/18 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi myös sellainen kihelmöivä kohta, jossa ei ollut normaali tunto. Oli jotenkin herkempi, esim. hammasharja osuminen siihen tuntui todella inhottavalta. Kesti ehkä pari vuotta. Koko ajan parani pikkuhiljaa. Aluksi oli tunnoton, sitten yliherkkä jne

Vierailija
7/18 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi hampaan poistosta kieleen tunnoton kohta. On pienentynyt vuosien kuluessa mutta haittaa jonkun verran yhä.

En tiedä mitä se lääkäri oikein sössi kun hammas oli takana ylhäällä mutta kieli vaurioitui sivusta.

Vierailija
8/18 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/18 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/18 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut hermovauriota, vaikka oli kuulemma riski. Otettiin lisäkuvia hampaasta normikuvien lisäksi. Oli taitava mieskirurgi ja olen ikuisesti kiitollinen hänelle!

Vierailija
11/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
12/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juurenkärki on pyörähtänyt etenkin alaleuan hermon alta, ei näy kuvissa välttämättä.

Vaurion paraneminen kestää juurikin yleensä tuon n. puolisen vuotta.

Ei ole hoitovirhe sinällään.

terv. Hammashoitaja

Vierailija
13/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pysyvä vaurio. Hampaan poisto kesti kaksi tuntia, lääkäri sai sen lopulta palasina ulos. Puudutetta lisättiin moneen kertaan, mutta silti tuo oli yksi elämäni karmeimmista kokemuksista. Aikaa on jo parikymmentä vuotta, joten ei tästä enää parane. Huuli ei roiku, mutta falskaa helposti siltä puolelta, purkkaa en ole sen koommin syönyt, kun niin helposti puren poskeen, kun tunto on vaillinainen.

Vierailija
14/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireena monta kuukautta kestänyt koko alaleuan säteilevä hermokipu. Nyt poistosta 10kk ja havahduin ehkä 6 viikkoa sitten siihen ettei leukaa särje enää päivittäin.

Vierailija
15/18 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi hampaan poistosta kieleen tunnoton kohta. On pienentynyt vuosien kuluessa mutta haittaa jonkun verran yhä.

En tiedä mitä se lääkäri oikein sössi kun hammas oli takana ylhäällä mutta kieli vaurioitui sivusta.

Puudutusruskun neula on osunut hermoon, menee kyllä ohi.

Vierailija
16/18 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/18 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaisella vaimollani oli sama, mutta parani kyllä ajan kanssa :)

Oletko sinä se sama tyyppi, joka kirjoittaa thaimaalaisella vaimollani juttuja?

ONKO SINULLA UUSI VAIMO?

Vierailija
18/18 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla otettiin viisaudenhampaat sekä alhaalta että ylhäältä. Alhaalla oli tulehtunut viisaudenhammas, joka lääkittiin ennen poistoa ja poiston jälkeen vielä ab-kuuri. Minulle jäi ilmeisesti pysyvä vaurio oikealle puolelle leukaan, sellainen kaistale tunnotonta, mutta toisinaan kutittaa ja pistelee eli jotain eloa ilmeisesti kuitenkin on, tämä kaikki tapahtui 21 vuotta sitten...Nyt kun luin noita tekstejä niin halusin kertoa omankin tarinani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän