Entä "kaveri", joka leikkii kissa-hiirileikkiä?
Tuosta kissa-hiirileikkiä leikkivästä miehestä tuli mieleen, että on myös (ainakin omalle kohdalleni osunut) naisia, jotka esittävät kaveria tai ystävää toiselle naiselle, mutta eivät oikeasti kuitenkaan tunnu haluavan ystävyyttä. Ehdotellaan kaikenlaista, mutta sitten aikaa ei kuitenkaan ole näiden suunnitelmien toteuttamiseen, koska on muita kavereita, joiden kanssa onkin muka aina ehditty sopia jotakin.
Sitten kun itse päättää välillä himmata, niin toinen taas innostuu viestittelemään kaikkea yltiökivaa ja ehdottelemaan kaikenlaista. Ja pyörä pyörii...
Mitä tämä oikein on? Käsitänkö itse jotkut ihmiset vaan aivan väärin vai onko teidänkin kohdallenne osunut tällaisia tuttavuuksia?
Kommentit (5)
On osunut. Kyseessä on fake friend. Kun tuntee toisen tarpeeksi kauan, huomaa hänen tekevän samaa joillekin muillekin. Kun tajusin tämän, en ole enää suostunut sopimaan hänen kanssaan mitään. Puhun myös että ”joo mennään vaan” enkä tee asian eteen yhtään mitään.
Siihen auttaa se, kun ei lähde leikkiin mukaan.
Mä pyysin kerran yhtä tuttua lenkille, mutta hän kieltäytyi aina tai perui viime tipassa. Sitten mä lopetin pyytelyn, koska mulla on muitakin kavereita. Eikä ole todellakaan kiinnostusta lähteä mihinkään kissa ja hiiri -leikkiin. Näin kaverin pitkän tauon jälkeen sattumalta, ja hän sanoi minulle, että minä voisin taas pyytää häntä lenkille. Nauratti ja mielessäni mietin, että no en todellakaan tule pyytelemään. Pyytäköön itse, jos haluaa nähdä. Hän tietää missä asun ja hänellä on puhelinnumeroni, face, whatsapp jne.
Mitä te alapeukuttajat ajattelette asiasta?
Up