Pitäisi laittaa työkaverille surunvalittelutekstari
En vaan löydä sanoja…miehensä on siis kuollut tapaturmaisesti alle nelikymppisenä. Soittamaan en mitenkään pysty.
Kommentit (40)
Jos ei osaa sanoa mitään parempi olla hiljaa. Surunvalitteluja just vastaanottanut.
Jos on "pelkkä" työkaveri eikä muuten sen kummemmin läheinen, niin anna suosiolla olla.
Minä taas sanoisin, että älä soita, jos asia on ihan tuore. Ei se toinen ehkä jaksa puhua tai kohdata jos on vielä ihan järkyttynyt. Kukkakimppu tai kortti voisi olla parempi ajatus. Pääasia että jotenkin huomioit.
Joo parempi mulkoilla jos vastaan tulee
Ei tarvitse osata sanoa mitään hienoa. Riittää, että kerrot ottavasi osaa. Kaikista pahinta on yrittää jotenkin lohduttaa, koska se tuntuu helposti toisesta hänen surunsa vähättelyltä. Mutta sekin voi tuntua pahalta, jos muut eivät mitenkään noteeraa tapahtunutta.
Terv. läheisensä yllättäen menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sanoisin, että älä soita, jos asia on ihan tuore. Ei se toinen ehkä jaksa puhua tai kohdata jos on vielä ihan järkyttynyt. Kukkakimppu tai kortti voisi olla parempi ajatus. Pääasia että jotenkin huomioit.
Tuore asia on. Onko tekstari siis ihan poissuljettu?
Lähettäisin kortin. Tekstarista voi tulla sellainen olo että siihen pitäisi vastata... eikä siihen välttämättä ole voimia kun on kyse vain työkaverista.
Tekstari on hyvä. "Kuulin juuri, otan osaa." "Lämmin osanottoni menetykseesi"
"Voimia ja halaus" "En tiedä, mitä sanoisin... halaus!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore asia on. Onko tekstari siis ihan poissuljettu?
Kaunis tekstari ihan ok minusta.
Jotkut taas haluavat puhua ja puhelu on hyvä, kunhan vain kestää toisen itkun, vihan, surun, toivottomuuden ja samalla sen, että tunteet heittää laidasta laitaan, itku ja nauru voivat olla hyvin lähekkäin.
Teksti:
Lämmin osanotto. Kultaisten muistojen lohdutusta ikävässänne teille läheisille toivotellen.
"Suru on nyt tila vika - poissa on haiseva sika! Onnestais on puolet minun. T:xxxx".
Vierailija kirjoitti:
Jotkut taas haluavat puhua ja puhelu on hyvä, kunhan vain kestää toisen itkun, vihan, surun, toivottomuuden ja samalla sen, että tunteet heittää laidasta laitaan, itku ja nauru voivat olla hyvin lähekkäin.
Teksti:
Lämmin osanotto. Kultaisten muistojen lohdutusta ikävässänne teille läheisille toivotellen.
Toivotellen kuulostaa liian kevyeltä.
Kukat tuntuivat minusta hyvältä. Sain työporukalta(kin).
Kirjoitan itse ”lämmin osanottoni” tai ”otan lämpimästi osaa”. Minusta se riittää. Ei tarvitse sen ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Teksti:
Kultaisista muistoista puhuminen sopii silloin, kun kuollut on vanha tai pitkään sairastanut nuorempikin, mutta ei silloin, kun nelikymppinen kuolee yllättäen.
Mutta minustakin tekstari on ihan sopiva tapa, jos kysymys ei ole läheisestä ystävästä, vaan työkaverista.
Ei mitään tekstiviestejä. Miksi et pysty soittamaan? Jos läheinen niin käy viemässä tai toimituta kukkakaupan kautta surukimppu.