Kuinka kannustaa miestä hygienian hoitoon?
Ei osaa käydä suihkussa ja vaihtaa puhtaita vaatteita kuin monen päivän välein. Muuten oikein älykäs ja fiksun näköinen mies. Olen sievästi yrittänyt vihjata asiasta mutta häntä ei haittaa. Selvästi on pahoilla mielin kun puutun. On asiakaspalvelutyössä kaupan alalla joten muutkin kuin minä joutuvat haistelemaan.
Kommentit (35)
Työpaikallani esimies otti hygieniaansa laiminlyövän palkollisen puhutteluun, kun liikkeessä asioineilta oli tullut palautetta voimakkaasti hieltä haisevasta myyjästä. Ei siitäkään apua ollut.
Mee sen miehen kanssa suihkuun ja pese sen munat, peseytyy jatkossa mielellään.
Asutteko yhdessä? Muuta sohvalle nukkumaan äläkä harrasta seksiä ennen kuin alkaa peseytymään päivittäin. Vaatteista valita vain jos haluat päätyä pyykkimuoriksi.
Sano, että hän haisee hieltä ja se häiritsee jo sinuakin. Osta joku kivalta tuoksuva suihkusaippua kylppäriin.
Pidä etäisyyttä, kirjaimellisesti. Jos mies tulee lähelle niin nyrpistä nenääsi.
Minä sanon omalle miehelleni aina että hyi miltä haiset, mene suihkuun, minä en tuollaisen lemuäijän kanssa samaan ruokapöytään istu. On alkanut upota paremmin nyt, kun lapsikin jo alkaa huomautella.
No ei kyllä vaikuta kovin älykkäältä.
Ei kai nyt aikuista ihmistä tarvitse "kannustaa" hygienian ylläpidossa. Jos on oikeesti ongelmia hygienian kanssa, niin sanot vaan suoraan, että ihmiset peseytyvät päivittäin: käyvät suihkussa ja vaihtavat puhtaat alusvaatteet ja sukat. Päällysvaatteita tarvii vaihtaa sitten harvemmin, riippuen toki työstä ja hikoilun määrästä. Hampaat harjataan aamuin/illoin ja langataan päivittäin. Jos loukkaantuu tuosta, eikä mene jakeluun, niin etpä tuossa paljon menetä. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy älytä perusasiat, ilman että akka sitä alkaa kannustamaan. Jos ei ala peseytymään, niin nosta kytkintä.
Lapsia opetetaan ja kannustetaan hygienian hoitoon, aikuisen pitää kyetä itse huolehtimaan itsensä puhtaana pitämisestä ilman vahtimista ja vaatimista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia opetetaan ja kannustetaan hygienian hoitoon, aikuisen pitää kyetä itse huolehtimaan itsensä puhtaana pitämisestä ilman vahtimista ja vaatimista.
Kaikkia ei ole kotona opastettu hygienian hoitoon. Minä olin niitä, joille äiti jo pienestä lähtien sanoi, että "hyi kun sinä taas haiset pahalta" ja papatti, että "taas piti hävetä kun sulla oli kylässä likaiset vaatteet".
Lauantaisaunan lisäksi koskaan ei ohjattu pesulle tai opetettu, että vaatteita vaihdetaan säännöllisesti. Nukuin samoissa vaatteissa joissa sitten aamulla menin kouluun. Aikuisena olen joskus koettanut puhua näistä asioista äidille, mutta hän on vain tuhissut, että tuollaisia itsestään selvyyksiä ei pitäisi kenellekään tarvita opettaa. En minä lapsena ymmärtänyt muuta kuin että haisin ja olin likainen.
Anteeksi ohis.
En pystyisi olemaan tekemisissä, jos mies haisee. Seksistä nyt puhumattakaan.
Mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies mies
Vierailija kirjoitti:
Pidä etäisyyttä, kirjaimellisesti. Jos mies tulee lähelle niin nyrpistä nenääsi.
Oikeasti meinaat, että tällainen tapa on parempi kuin puhuminen tai sianjättö? Miksi ihmeessä mammat haluavat ehdoin tahdoin tuollaista sirkusta elämäänsä?
Sianjättöaika. Ei saatana jos aikuinen mies ei tajua pitää itseään puhtaana. En pysty ymmärtämään.
M4+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei ole kotona opastettu hygienian hoitoon. Minä olin niitä, joille äiti jo pienestä lähtien sanoi, että "hyi kun sinä taas haiset pahalta" ja papatti, että "taas piti hävetä kun sulla oli kylässä likaiset vaatteet".
Lauantaisaunan lisäksi koskaan ei ohjattu pesulle tai opetettu, että vaatteita vaihdetaan säännöllisesti. Nukuin samoissa vaatteissa joissa sitten aamulla menin kouluun. Aikuisena olen joskus koettanut puhua näistä asioista äidille, mutta hän on vain tuhissut, että tuollaisia itsestään selvyyksiä ei pitäisi kenellekään tarvita opettaa. En minä lapsena ymmärtänyt muuta kuin että haisin ja olin likainen.
Anteeksi ohis.
Omat vanhemmat ja isovanhemmat olivat työläisiä, mummuloissa kantovesi, puulämmitys, ulkohuusi ja sauna peseytymiseen. Siitä huolimatta peseydyttiin tarpeeksi usein ja hyvin, mummot olivat tarkkoja siitä. Minut opetettiin jo pienestä pitäen päivittäiseen iltakylpyyn/suihkuun, aamuin peseytymiseen, hampaiden harjaamiseen, hiusten kampaamiseen. Meillä tosin oli jo vesijohdot, viemärit ja kylpyhuone.
Olen todella utelias, minä vuonna tai vuosikymmenenä olet syntynyt? Itse olen 60-luvun alussa, vanhemmat ennen sotia.
En osaa neuvoa, koska hyvä hygienia on yksi tärkeimmistä kriteereistäni kumppanin valinnassa. Yhtään paskapersettä en suostu tapailemaan.
Jätä se sika.