Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen kesken sairausloman töihin, onko sairauslomatodistus enää voimassa tarvittaessa?

Vierailija
24.05.2021 |

Minulla on eräs sairaus, joka aktiivisessa vaiheessa ollessaan on este työnteolle. Jos menen töihin kesken sairausloman ja seuravana päivänä en taas ole työkuntoinen, pitääkö minun pyytää taas uusi sairauslomatodistus? Eli se vanha kumoutuu siinä vaiheessa, kun menen töihin, vaikka päiviä riittäisi? Olipa sekavasti selostettu, toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti mulle tänään just 3 vko sairausloman, koska on samanlainen tilanne kuin ap:lla (sairauteni saattaa paheta ja estää työnteon ja vain aika auttaa toipumiseen). Tuo 3 vkoa on siis vain arvio, saatan aivan hyvin toipua sitä nopeamminen (mitä todella itse toivon koska tämä sairastaminen ja kivut on todella kauheaa kestettävää) ja lääkärikin sanoi, että jos olo tuntuu paremmalta, voin toki palata töihin ennen kuin vasta 3 vko päästä. Eikä asia ole kellekään ongelma!

Vierailija
22/27 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on ainakin kotiin lähetetty kun kerran menin töihin vahingossa yhtä päivää aikaisemmin sairauslomalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu menee töihin sairauslomalla. Joku ylivastuullinen henkilö joka luulee että saa jonkun mitalin ja kunniaa siitä. :)

Vierailija
24/27 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen tarkistanut sen, että vakuutukset ovat voimassa. Ei minulle siellä töissä mitään ihmeellistä voi sattua, mutta en vain pysty työskentelemään silloin kun minulla on kohtaus. Passiivisessa vaiheessa kohtauksia ei ole, aktiivisessa niitä on epäsäännöllisesti, mutta kuitenkin todennäköisemmin niitä tulee lievänä tai vahvempana silloin, lähes päivittäin. Kun on ihan hyvä olo, niin haluaisin jo mennä töihin, mutta tiedän ettei työnantaja hyvällä katso, jos sitten en olekaan työkykyinen. Sairaslomaa määrättiin muutama päivä eteenpäin, ettei tarvitse rampata joka päivä lääkärissä. Vointi kuitenkin vaihtelee päivittäin.

Ap

Vierailija
25/27 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu menee töihin sairauslomalla. Joku ylivastuullinen henkilö joka luulee että saa jonkun mitalin ja kunniaa siitä. :)

Ei, en luule. Työt pyörivät myös hyvin ilman minua, ei tapahdu mitään mullistavaa, vaikka en menisi töihin. Mutta en h-a-l-u-a olla kotona. Viihdyn töissäni. Mutta noloa sitten soittaa lääkärille taas uutta todistusta, kun vanha olisi vielä voimassa...

Vierailija
26/27 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saikan merkitys näyttää menevän mullin mallin kun ei tajuta omaa parastaan. Kohtahan on ihan sama onko kipeä vai ei, saikalla vai ei. Ja tämä siis ryhmien työntekijöiden puolelta, ei edes niiden  "riistävien" työnantajien painostuksesta. Eikä liitto, lääkärit tsi vakuutusyhtiö toppuuttele ollenkaan.

Kyllä kahvi-- ja ruokatauot sekä lomat (myös sairaslomat) voi jättää pitämättä. Työpaikka on silloin sairas, tyhmä ja lyhytnäköinen, mahdollisesti liikeidea ja kannattavuus pielessä. Ei varmaan pysy 100% vastikkeellisessa työkunnossa kun astuu vielä saikalla kun työmaalla naulaan. Sitten noista tulee vallitseva käytäntö ja sen mukaan lasketaan tuotto-odotukset kun ei muuta statistiikkaa voi osoittaa kun joku haluaa korruptoida ja vääristää tilastoja. Mitä eroa tällä on punnita viljaa märkänä kuten Neuvostoliitossa. Ilman muuta luonnostaan kasvua hakeva firma haluaisi vielä lisää tulosta ja tehokkuutta joka vuodelle. 

Katso edeltä mitä on jo "joustettu" ja seuraavaksi mennään ylityöpakkoon, työaika 16 tuntiin ja viikonloput, tullaan omilla työkaluilla töihin (ne pitää ostaa omilla rahoilla jota voidaan vähän tarkistaa) jne. Keksitkö lisää. Eikä sillä ettei huvittaisi tehdä töitä, vaan tulonsiirto ja omien rahojen sijoittaminen jonkun muun kannattamattoman liikeideaan ei vaan kiinnosta. Se on sosialismia. 

Vierailija
27/27 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saikan merkitys näyttää menevän mullin mallin kun ei tajuta omaa parastaan. Kohtahan on ihan sama onko kipeä vai ei, saikalla vai ei. Ja tämä siis ryhmien työntekijöiden puolelta, ei edes niiden  "riistävien" työnantajien painostuksesta. Eikä liitto, lääkärit tsi vakuutusyhtiö toppuuttele ollenkaan.

Kyllä kahvi-- ja ruokatauot sekä lomat (myös sairaslomat) voi jättää pitämättä. Työpaikka on silloin sairas, tyhmä ja lyhytnäköinen, mahdollisesti liikeidea ja kannattavuus pielessä. Ei varmaan pysy 100% vastikkeellisessa työkunnossa kun astuu vielä saikalla kun työmaalla naulaan. Sitten noista tulee vallitseva käytäntö ja sen mukaan lasketaan tuotto-odotukset kun ei muuta statistiikkaa voi osoittaa kun joku haluaa korruptoida ja vääristää tilastoja. Mitä eroa tällä on punnita viljaa märkänä kuten Neuvostoliitossa. Ilman muuta luonnostaan kasvua hakeva firma haluaisi vielä lisää tulosta ja tehokkuutta

Miksi lakiin on kirjattu, että sairausloma on pelkkä lääkärin arvio työkyvyttömyydestä ja että työntekijä ja työnantaja voivat sopia, että töitä tehdään osa-aikaisesti tai tehtäviä vaihtaen myös tuon työkyvyttömyysajan aikana? Sairausloma ei ole pakkoloma, se on arvio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi