Voiko lasten isä vaatia alkekirjoittamaan sopimuksen, jossa lukee missä asumme viiden vuoden päästä?
Erosimme lapsiemme isän kanssa ja olemme jo jonkin hetken eläneet erillään. Nyt eksä on muuttamassa ja haluaa tietää missä lapset 2v ja 1v tulevat käymään koulua viiden vuoden päästä. Olen kertonut hänelle asuinalueen mille toivoisin meidän muuttavan ja myös hän pitää alueesta. Molemmat olemme myös samaa mieltä siitä että lapsille on parasta että asumme samalla alueella tulevaisuudessa lasten koulun ja ystävien vuoksi. Mutta nyt eksä ei suostu allekirjoittamaan huoltajuussopimusta ellei siihen ole kirjattu mitä koulua pojat tulevat käymään tulevaisuudessa. Enhän mä voi millään tietää satavarmaksi tulenko saamaan asunnon juuri siltä alueelta (hyvin todennäköistä tosin). Itse en ole valmis allekirjoittamaan tällaista sopimusta vaikka toivonkin meidän päätyvän sinne asumaan. Mielipiteitä? Voiko tuollaista vaatia sopimukseen?
Kommentit (24)
Ehdota eksälle vaihtoehtoista sopimusta, jossa hän sitoutuu viiden vuoden päästä muuttamaan sille alueelle jossa sinä ja lapset asutte?
Ai ei onnistu? Yllätys... :D
Voit huoletta allekirjoittaa mokoman sopimuksen. Koska se on perustuslain vastainen, se on täysin mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olla noin ymmärtämätön. Taidattekin vain suunnitella porvooseen muuttoa.
Voihan se ex olla vaikka juristi. Kaikkea ne yrittää.
Näinkö lapset joissakin perheissä määrää, että pienet koululaiset sanoo mihin kouluun haluaa ja mille paikkakunnalle? :O