Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä viikolla rokotus, jännittää.

Vierailija
24.05.2021 |

Jännitän siis aina lääkärillä käyntiä, toimenpiteitä ym. Nyt jännittää, että jos ehdin sairastua vaikka flunssaan ja aika pitää perua. Toinen jännityksen aihe on, että saan jonkun anafylaktisen reaktion ja selviänkö siitä.

Ärsyttävää olla tällainen jännittäjä. Muissa asioissa en tämmöinen ole. Onko muita samanlaisia? Miten olette rauhoittaneet itseänne vai pitääkö tämä epämukava olotila vaan kärsiä?

Epäasiallisiin tai ilkeisiin komnentteihin ei kannata aikaa tuhlata, sivuutan ne.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grow a pair!

Vierailija
2/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli käsi kipeäksi, kesti vuorokauden. Johtui piikin tunkeutumisesta lihakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas. Minä kyttään päivittäin, että joko aukeaa alle 50- vuotialle rokotusaikoja ja minkä ikäiset voi seuraavaksi ajan varata.

Vierailija
4/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen ja mullakin on ensi viikolla rokoteaika. 

Mulla oli alkuvuodesta hampaanpoisto ja se aiheutti hirmuista pelkoa. Tyyliin, että varmaan jollain tavalla asiasta on niin hirveät seuraukset, että elämä päättyy siihen sitten. No, tässä kuitenkin kirjoitetaan. 

Yritän itse käsitellä asiaa kirjoittamalla tai puhumalla vaikka itsekseni ääneen. Kaveri opetti sellaisen tekniikan, että voi ensin kirjoittaa huolen ylös, sitten kirjoittaa pahimman mahdollisen lopputuloksen ja jos haluaa, niin voi arvioida, että mikä on todennäköisyys%, jolla tämä tapahtuu. Sitten kirjoittaa parhaan mahdollisen lopputuloksen ja lopulta sen, mikä on ehkä kuitenkin se todennäköisin lopputulema. Siitä on monesti ollut itselleni apua, että tavallaan puhuu vähän järkeä itselleen, että vaikka rokotuksessakin vaikka se vakava reaktio on mahdollinen, se on kuitenkin tosi harvinainen ja toisaalta, jos sellainen tulisi, sinne rokotepaikalle jäädän odottelemaan hetkeksi juuri sen takia ja heillä on siellä apu välittömästi annettavana, jos tällainen reaktio tulisi. 

Hampaan suhteen siinä itse tilanteessa yritin keskittyä hengitykseen, ehkä vähän suljin itseäni tilanteesta ulos ja silittelin vatsaani (siellä asuu stressi ja silitys rauhoittaa). Ja meni ihan hyvin. Jälkeenpäin olin ylpeä itsestäni. Ehkä sinäkin olet huomenna? :) 

Vierailija
5/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele.

Vierailija
6/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hoitohenkilökuntaa varalta ja odottelet n. vartin ennen kotiin lähtöä.

Hyvin harvinaisia nuo reaktiot.

Itse kävin Tampereella ja kaikki sujui yllättävän hyvin ja nopsaan.

Menee kuin itsestään, kun pääset paikan päälle.

Etukäteen jännittäminen pitää vain sietää, tiedän tunteen.

Vierailija
7/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alkuvuodesta hampaanpoisto ja se aiheutti hirmuista pelkoa. Tyyliin, että varmaan jollain tavalla asiasta on niin hirveät seuraukset, että elämä päättyy siihen sitten. No, tässä kuitenkin kirjoitetaan. 

Yritän itse käsitellä asiaa kirjoittamalla tai puhumalla vaikka itsekseni ääneen. Kaveri opetti sellaisen tekniikan, että voi ensin kirjoittaa huolen ylös, sitten kirjoittaa pahimman mahdollisen lopputuloksen ja jos haluaa, niin voi arvioida, että mikä on todennäköisyys%, jolla tämä tapahtuu. Sitten kirjoittaa parhaan mahdollisen lopputuloksen ja lopulta sen, mikä on ehkä kuitenkin se todennäköisin lopputulema. Siitä on monesti ollut itselleni apua, että tavallaan puhuu vähän järkeä itselleen, että vaikka rokotuksessakin vaikka se vakava reaktio on mahdollinen, se on kuitenkin tosi harvinainen ja toisaalta, jos sellainen tulisi, sinne rokotepaikalle jäädän odottelemaan hetkeksi juuri sen takia ja heillä on siellä apu välittömästi annettavana, jos tällainen reaktio tulisi. 

Hampaan suhteen siinä itse tilanteessa yritin keskittyä hengitykseen, ehkä vähän suljin itseäni tilanteesta ulos ja silittelin vatsaani (siellä asuu stressi ja silitys rauhoittaa). Ja meni ihan hyvin. Jälkeenpäin olin ylpeä itsestäni. Ehkä sinäkin olet huomenna? :) 

Sori, mun aivot oikaisivat, että tällä viikolla = huomenna. Niin, ja lopuksi voi halutessaan arvioida uudestaan sitä todennäköisyys%ia siitä huonoimmasta vaihtoehdosta. 

Vierailija
8/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli käsi kipeäksi, kesti vuorokauden. Johtui piikin tunkeutumisesta lihakseen.

Lihakseen se juuri pistetään.

Vierailija
9/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on seurantatila vartiksi.

Vierailija
10/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsi oli kipeä päivän verran, lihakset maitohapoilla-tunne, ja tietty pistoskohta oli arka, mutta saman saan yleensä influenssapiikistäkin niin ei ollut paha.

Anafylaktinen reaktio tulee, jos on tullakseen, nopeasti, ja siksi siellä pitääkin rokotuksen jälkeen istuskella vartin ajan, niin että apu on sitten lähellä jos sitä tarvitaan.

Hyvin se menee. :-)

Vierailija
11/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon tästä. Ihanaa, kun jaoit tämän "tuskan" ja annoit selviytymisvinkkejä :)

Ap

Vierailija
12/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsivarsi oli kipeä päivän verran, lihakset maitohapoilla-tunne, ja tietty pistoskohta oli arka, mutta saman saan yleensä influenssapiikistäkin niin ei ollut paha.

Anafylaktinen reaktio tulee, jos on tullakseen, nopeasti, ja siksi siellä pitääkin rokotuksen jälkeen istuskella vartin ajan, niin että apu on sitten lähellä jos sitä tarvitaan.

Hyvin se menee. :-)

Kiitos :)

Vierailija
13/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jännittää, niin älä lue nyt vaihtoehtomedioita. Silloin alkaisi jo pelottaa

Vierailija
14/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsodian sivulla on video ihmisistä jotka kuolleet rokotteen jälkeen.

Vierailija
15/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikin jälkeen voi jännittää vielä enemmän. Saa loppuikänsä jännätä mitä noista seuraa ja tuleeko seukki hötsistä pahemmat oireet

Vierailija
16/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin jännittäs mutta kun en tarvi piikkiä niin ei jännitä onneks. on ihan turvallinen olo jo nyt. Piikillä menettäisin tämän tilani

Vierailija
17/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ole ottamassa. Kokeellinen, testausvaiheessa, jatkuvasti uusia vaikutuksia huomataan. Mitä onkaan tiedossa myöhemmin, elimistöön kuitenkin jää piikin proteiinit ja muut myrkyt...mieti vielä🤯

Vierailija
18/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kanssajännittäjä!

Itselläni auttaa se, että annan rauhassa oloni olla jännittynyt ja kerron itselleni, että se ei haittaa.

Järkipuhe omassa päässä auttaa myös.

Koronarokotteiden aiheuttamat anafylaktiset reaktiot ovat äärettömän, äärettömän harvinaisia. En tiedä, onko niitä esimerkiksi Suomessa raportoitu ollenkaan, vaikka rokotteita on pistetty kohta kaksi ja puoli miljoonaa.

Jos nyt reaktio kuitenkin sattuisi tulemaan, niin paikan päällä on pilvin pimein hoitajia, jotka kyllä hoitavat tilanteen. Ei siis mitään hätää.

Joitain pieniä sivuoireita koronarokote (kuten kaikki rokotteet) voi aiheuttaa. Itselläni olkavarsi oli hetken aikaa jäykkä. Muuta ei tapahtunut.

Miehellä nousi pariksi tunniksi pieni kuume. Hänelläkään ei muuta.

Siskoni ja veljeni puolisoineen ovat hekin saaneet jo rokotteet. He eivät havainnet sivuvaikutuksia ollenkaan.

Summa summarum: kaikki menee hyvin eikä sinulle käy kuinkaan.

Vierailija
19/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään sitä veritulppaa, juu se on todella harvinainen, mutta silti.

Rokotus to.

Vierailija
20/89 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tammikuusta asti rokotusaulavahtina töissä ja yhtäkään hoitoa vaativaa rokotusreaktiota ei ole näkynyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi