Muita jotka ei tiedä omaa kuppikokoaan? :D
Kommentit (17)
Mittaamalla tosiaan saisi selville, mutta olen käyttänyt jo muutaman vuoden toppimaisia liivejä/urheiluliivejä ja niitä ei ole laitettu kuppikoon mukaan.
Minä. Veikkaan B tai C, mutta tykkään antaa niiden olla vapaasti.
Pertti 53v
En mäkään ole ihan varma omastani, kun en käytä liivejä. Viimeksi, kun joskus 10 vuotta sitten ostin, niin oli 65E, nykyään ehkä vähän isompi.
En ole käyttänyt sen jälkeen kun täysi-ikäistyin eikä ollut enää pakko. Ovat tarpeeksi pienet liivittömyyteen. Kai ne on A tai B, ei ole ikinä kiinnostanut. Miehen mielestä kouraan sopivina ovat täydelliset.
Jos liivejä pitää, suosittelen mittaamaan joka kerta sen merkin kokotaulukon mukaan, mitä aikoo hankkia. Rintojen koko muuttuu aina esim. painon vaihteluiden kautta. Eri merkillä on hieman eroa kokotaulukoissa. Jos tuntuu ihan turhalta, suosittelen kävelemään suoraan liiviliikkeeseen niin saat palvelua ja kerralla hyvät. Jos taas haluat sovittaa erilaisia, suosittelen esim. Lindexiä. Itse olen niin jo mieltynyt Triumphin liiveihin, että ostan käyttö-, urheilu-ja juhlaliivit kaikki sieltä.
Jos kokee, ettei tarvitse liivejä - yllä oleva on ihan turhaa, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ;)
En tiedä. Pari toppiliiviä minulla on, ihmisten ilmoille laitan jos ei takkia voi pitää lämpimillä ilmoilla.
Mikähän lie olisi sitten se kuppikoko, kun on ihan eri kokoisetkin. Pitäisi jotain täytettä laittaa toiseen?
Lumingerien kokolaskuri on hyvä, mutta paras on tämä https://www.abrathatfits.org/calculator.php. Laskee koon kuuden mitan perusteella. Pitää muistaa kuitenkin että mikään laskuri ei ole absoluuttinen totuus, mutta tuo linkattu antaa tosi hyvän lähtökohdan josta alkaa sovittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt sen jälkeen kun täysi-ikäistyin eikä ollut enää pakko. Ovat tarpeeksi pienet liivittömyyteen. Kai ne on A tai B, ei ole ikinä kiinnostanut. Miehen mielestä kouraan sopivina ovat täydelliset.
Onko alle 18-vuotiailla liivipakko?
Rehellisesti sanoen minä en tiedä.
M57
Käytän vain sporttiliivejä ja muita pään yli puettavia, joten ei tarvetta tietää.
En tiedä. Enkä käytä liivejä. (tarvittaessa ainoastaan bikinien yläosaa niiden sijasta).
Paha sanoa. Jossain ohjeessa neuvottiin, että sopiva ympärysmitta otta jopa 10cm vähemmän kuin mitta näyttää.
Tiedän. Erikoisliikkeissä on ärsyttävää asioida kun heidän pitää aina sanoa että kuppikokosi on oikeasti jotain muuta, vaikka en ole ehtinyt edes sovittaa. Jos sanon koon olevan 80D, sanoo myyjä heti että se on 75E. Ne eivät mene edes kiinni kunnolla.
No en tiedä minäkään. Tuntuu vaihtuvan joka kerta kun pitäisi liivit ostaa. Se on sen verran ärsyttävää ja vaikeata puuhaa, että teen sen vain muutaman vuoden välein. Ostan useammat kerralla, ja sitten kun eivät enää mitenkään täytä tehtäväänsä, haen uuden satsin.
Minulle se koko on ihan sama, niillä liiveillä on tietty funktio joka niiden pitää täyttää. Muiden liivit tai liivittömyys on minulle ihan se ja sama, en ole kiinnittänyt mitään huomiota.
Ota mitat. Lumingeriella on hyvät ohjeet ja laskuri. https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri