Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäminen -kertoa vai ei?

Vierailija
24.05.2021 |

Missä tilanteessa kertoisitte jos tietäisitte, siis tietäisitte, että kaverisi (ei ystävä, vaan kaveri) mies pettäisi häntä?

Itse sain tietää, että kaverini (harrastetaan yhdessä, joskus käydään kahvilla tms. ei olla erityisen läheisiä) mies on pettänyt häntä jo vuosien ajan. Tämä tieto on faktaa, ja pettämistä on ollut useiden vuosien ajan ja useiden eri naisten kanssa. Kaverini ei ole naimisissa, mutta heillä on yhteisiä lapsia.

Itselläni on paha olla tämän tiedon kanssa. Kaverini on super hyvä tyyppi, ja tuntuu pahalta tietää, että hänen miehensä elää pahemman laatuista kaksoiselämää, eikä hänellä ole käryäkään asiasta. Mies valehtelee häikäilemättömästi, esim. reissut joilla hänen on pitänyt olla yksin, hän onkin ollut toisen kanssa.

Kertoisitteko? Missä tilanteessa kertoisitte, missä ette? Jos puolisosi pettäisi sinua, haluaisitko ylipäätään edes tietää vai jatkaa elämää onnellisen tietämättömänä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän vastaavanlainen tilanne. En ole kertonut. Suurin syy tähän on se, että minulla ei oikeasti ole mitään fyysistä todistetta esittää ja mitä enemmän naiseen tutustun, sitä varmemmaksi tulen siitä, että kyllä hän itseasiassa miehensä puuhista tietää. Syystä tai toisesta sitten vain ei eroa.

Vierailija
2/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kertoisi, ellei olisi vettäpitäviä todisteita ja ellen olisi varma, ettei kaveri tiedä.

Ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät halua tietää puolisonsa touhuista on kuitenkin aika paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sääntöä näihin tilanteisiin:

1. En laita lusikkaani toisten soppin.

2. Pidän lusikkani poissa toisten sopista.

Vierailija
4/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin, ehkä nimettömänä mutta kertoisin ehdottomasti. Minä olen ollut tuon kaverisi asemassa, ja olisipa joku kertonut minulle asiasta. Vaikka joku näistä naisista.

Vierailija
5/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vain jos sinulla on vedenpitäviä todisteita. Muuten kaverisi pitää sinua kusipäänä.

Vierailija
6/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kertoisin, ehkä nimettömänä mutta kertoisin ehdottomasti. Minä olen ollut tuon kaverisi asemassa, ja olisipa joku kertonut minulle asiasta. Vaikka joku näistä naisista.

Toivotaan, että saat joskus itse sellaisen nimettömän viestin ja pääset elämään siinä helvetissä, missä et koskaan pysty tietämään, mikä oli totuus. Joko mies saa sinut uskomaan, ettei ole pettänyt mutta et ikinä voi tietää varmaksi tai sitten eroat ja mietit loppuelämäsi oliko kyse sittenkin vain ilkeämielisestä juorusta.

Todellakin toivon, että ihminen, jolle tulee edes mieleen nimetön viesti, saa kokea sellaisen seuraukset omassa elämässään!

Ja ap:lle: en ikimaailmassa puuttuisi asiaan. Älä ala leikkiä oman elämäsi jeesusta.

Vierailija
7/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että saat joskus itse sellaisen nimettömän viestin ja pääset elämään siinä helvetissä, missä et koskaan pysty tietämään, mikä oli totuus. Joko mies saa sinut uskomaan, ettei ole pettänyt mutta et ikinä voi tietää varmaksi tai sitten eroat ja mietit loppuelämäsi oliko kyse sittenkin vain ilkeämielisestä juorusta.

Todellakin toivon, että ihminen, jolle tulee edes mieleen nimetön viesti, saa kokea sellaisen seuraukset omassa elämässään!

Ja ap:lle: en ikimaailmassa puuttuisi asiaan. Älä ala leikkiä oman elämäsi jeesusta.

Miksi ihmeessä sinä tällaista minulle toivot? En käsittääkseni ole syyllistynyt mihinkään. Itse koen, että kertominen olisi tuonut minulle monia etuja. Olisin ollut paremmin tilanteen tasalla, en olisi syytellyt itseäni monesta asiasta, olisin turvannut paremman talouden itselleni ja lapsilleni. Saattaisinpa olla onnellisessa suhteessakin. Kaikenkaikkiaan se olisi ollut henkiselle hyvinvoinnilleni valtavan suuri etu, ja olisin kokenut, että edes joku pitää minua tärkeänä ja informoitiin arvoisena.

Vierailija
8/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää kertoa. Minulle on joskus kerrottu, ja luojan kiitos näin, muuten eläisin vieläkin valheessa. Kyllä vaimolla on oikeus saada itse päättää, voiko elää tuollaisessa suhteessa. Mikään ei ole niin inhottavaa ja uskon ihmisiin vievää, kun tajuta, että kaikki muut tiesi mutta kukaan ei kertonut. Se jos mikä särkee sydämen.

Vierailija
9/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sinä tällaista minulle toivot? En käsittääkseni ole syyllistynyt mihinkään. Itse koen, että kertominen olisi tuonut minulle monia etuja. Olisin ollut paremmin tilanteen tasalla, en olisi syytellyt itseäni monesta asiasta, olisin turvannut paremman talouden itselleni ja lapsilleni. Saattaisinpa olla onnellisessa suhteessakin. Kaikenkaikkiaan se olisi ollut henkiselle hyvinvoinnilleni valtavan suuri etu, ja olisin kokenut, että edes joku pitää minua tärkeänä ja informoitiin arvoisena.

Sinä kuvittelet noin. Todellisuudessa et tietäisi, kehen ympärilläsi voisit luottaa; kuka oli se, joka lähetti viestin ja kuinka monelle hän ehti jo kertoa asiasta eli kuinka moni nyt tietää. Totuutta et silti tietäisi, sinulla olisi vain anonyymilta taholta saatuja tietoja ja se, mitä miehesi asiasta kertoisi.

Mikään ei ole halveksittavampaa kuin nimettömänä tuollaisten tietojen lähettäminen ja siksi, että sellaista ehdotat, soisin sen tapahtuvan sinulle itsellesi. Jos on ihan pakko päästä rikkomaan toisten ihmisten parisuhteita niin vähimmäisvaatimus on, että tekee sen avoimesti omalla nimellään ja valmiina ottamaan vastaan sen, mitä tulee.

Onko sinulla yksikin hyvä syy sille, miksi pitäisi toimia nimettömänä?

Vierailija
10/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuvittelet noin. Todellisuudessa et tietäisi, kehen ympärilläsi voisit luottaa; kuka oli se, joka lähetti viestin ja kuinka monelle hän ehti jo kertoa asiasta eli kuinka moni nyt tietää. Totuutta et silti tietäisi, sinulla olisi vain anonyymilta taholta saatuja tietoja ja se, mitä miehesi asiasta kertoisi.

Mikään ei ole halveksittavampaa kuin nimettömänä tuollaisten tietojen lähettäminen ja siksi, että sellaista ehdotat, soisin sen tapahtuvan sinulle itsellesi. Jos on ihan pakko päästä rikkomaan toisten ihmisten parisuhteita niin vähimmäisvaatimus on, että tekee sen avoimesti omalla nimellään ja valmiina ottamaan vastaan sen, mitä tulee.

Onko sinulla yksikin hyvä syy sille, miksi pitäisi toimia nimettömänä?

On, hyvä syyni on se, että monesti ensireaktiona viestintuoja ammutaan. Enkä tahtoisi olla maalitauluna.

Olen pahoillani, jos sinulla on kokemusta tällaisesta. Kuten sanoin, minulla on kokemusta siitä, kun kukaan ei kertonut. Ja ei se ainakaan yhtään sen paremmalta tunnu, siinä saa vihata pettäjäpuolison lisäksi montaa ”ystävää”. On kauhea tunne, kun ymmärrät, että kukaan ei halunnut sinulle hyvää. Jossitteluahan tämä keskustelu on, emme me voi tietää miten yksikään tässä kuviteltu skenaario olisi mennyt jos asiat olisi tehty toisin. Minusta on tärkeää toimia, niinkuin sydän sanoo. Aina ei sen kertojan mieli ole vilpitön, eikä hän halua hyvää. Ap:n tapauksessa ei kuulosta siltä.

Vierailija
11/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata puuttua toisten ihmisten asioihin.

Vierailija
12/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Kaverin miesystävä kerran lähenteli minua ja erehdyin kertomaan asiasta kaverille myöhemmin, kun hänellä oli vahvat epäilykset että mies pettää. Homma kääntyi lopulta niin, että suhde jatkui mutta minuun katkaistiin välit.

Silloin harmitti, kun oltiin kaverin kanssa vasta äskettäin tavattu ja minulla on vähän ystäviä mutta parempi näin. On raskasta kavereillekin, jos toinen on täysin kumppaninsa tossun (tai nyrkin) alla.

Vierailija
13/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sataprosenttisen varma, niin kerro.

Vierailija
14/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi toisten ihmisten asioihin, varsinkaan yksityisiin parisuhdeasioihin. Sellainen tunkeileva rajattomuus on ärsyttävää ja voi pilata välit pysyvästi.

Vierailija
15/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä sain tietää exän pettämisestä yhteisen tutun kautta. Kertoi vahingossa miehen touhuista kun mies oli esittänyt kaikille että ollaan erottu. Kysyin mieheltä ja kiisti kaiken niin otin yhteyttä itse naiseen, jonka kanssa juteltiin ihan hyvässä hengessä ja selviteltiin asiaa kun mies oli valehdellut kummallekin.

Kumpikin kiitettiin tuota tuttua, ei olis tullut mieleenkään hänelle suuttua.

Toinen mies petti mua vuositolkulla ja useiden naisten kanssa. Tuntui että kaikki muut tiesivät paitsi minä. Todellakin olisin ollut kiitollinen ihan kenelle tahansa, jos olisi kertonut ja olisin päässyt ukosta eroon. Mulla meni mielenterveys siinä kun tiesin että jotain se salaa mutta en saanut kiinni mistään.