Vauvalle nimeksi Aurelia
Mitä mielekuvia teille tulee nimestä Aurelia?
Mieheni on ranskalais englantilainen joten meille ei jää paljon vaihtoehtoja tytön nimeksi. Auréliasta olen kuullut että ihmisille tulee mieleen prinsessa, mistä en ole niin hyvilläni. Entä mitä lempinimiä siitä saisi?
Toinen vaihtoehtomme on Amélie mutta miten se taipuu Suomessa..
Kommentit (34)
Kyllähän se vähän prinsessamainen on, mutta toisaalta Ameliesta tulee se elokuva mieleen.
Mun mielestä Aurelia on tosi kaunis nimi 😊
Tulee mieleen se joululeffa. Rakkautta vain. Siinä Aurelia oli ihana! Lempinimi Suomessa Aukke :)
Aureliasta tulee mieleen Rakkautta vain -elokuva ja se portugalilainen taloudenhoitaja johon Colin Firth rakastui.
Aurelia on kaunis nimi. Amelia voisi olla suomalaiseen suuhun sopivampi kuin Amelie. Mutta päädyittepä mihin tahansa, ehdottomasti ei aksenttimerkkiä, niiden kanssa tulee vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Anna mieluummin nimeksi Veripaska
Sulle varmaan äitis ois antanut sen nimen, mutta nimilautakunta esti.
Todella kaunis nimi. Mulle tulee mieleen revontulet (Aurora Borealis).
Mikähän lempinimeksi valikoituu? Aukku? Reli?
Hieno vanha nimi, ilm jo tuhat luvulla ollut.
T.tutkija
Tuttavapiirissä on yksi Aurelia, ensin pidin vähän outona ja turhan vaikeana sanoa, mutta nyt kun siihen on jo tottunut niin tosi kaunis nimi eikä ollenkaan hankala. Paitsi lapselle itselleen, joka ei vieläkään (5v) osaa lausua omaa nimeään, tämäkin ongelma poistunee kouluikään mennessä.
Viimeistään yläkoulussa Aurelia on Rellu tai Artsi tms. Eikä mitään aksenttimerkkejä, joita saa aina olla selittämässä! Imelä prinsessanimi tuo on Suomessa.
Sinuna harkitsisin jotain simppeliä kuten Maria, Anna, Emma tmv. joka toimii kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Todella kaunis nimi. Mulle tulee mieleen revontulet (Aurora Borealis).
Mulle tuli myös mieleen revontulet ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna mieluummin nimeksi Veripaska
Kypsä henkilö
Moldovalainen tyttö