Lasten pesut
Kertokaa onko nykyinen suositus kylvettää lapsi joka ilta? Näin olen ymmärtänyt, että vanhemmat toimii.
Vertailuna kerron, että 70-luvulla käytiin kylvysssä kerran viikossa.
Housuja oli kouluaikaan käytössä vain yhdet ja ne pestiin kerran pari talvessa.
Ekologista!
Kommentit (18)
Lapsi varmaan alkaa haista, jos pesuväli venähtää kahta päivää pidemmäksi. Aikuinen ainakin alkaa haista.
Muistan kanssa että ala-asteikäisenä käytin samoja vaatteita aina noin viikon. Mietin itsekin tätä tossa yksi päivä, nykyään kaikilla valtavasti vaatteita ja hirveästi pyykkiä. Kun olis yhdet vaatteet viikon, helppoa olis.
No ei tosiaankaan joka päivä. Pyllyn pesee ja kädet. Muuten kuivuu iho liikaa.
Minkä ikäinen lapsi? Meillä kävi vauvat varmasti sen kerran viikossa kylvyssä, mutta molemmat ovat käyneet n. 2-vuotiaasta joka ilta suihkussa. Kalsarit ja sukat vaihdetaan joka päivä, muut vaatteet tarpeen mukaan.
Mulla on parivuotias ja se käy kylvyssä/suihkussa pari kertaa viikossa.
Iästä riippuen, vauva ei hikoile ja sotke, taapero joka ryömii ja konttaa, syö itse, on yleensä hiuksia myöten jonkun soosin peitossa joten se ilta kylpy tulee tarpeeseen. Ennen lapset näytti ja haisi likaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vesi riittää lapsen pesuun ja se itseasiassa kosteuttaa ihoa, voit käyttää kylpyvedessä kylpyöljyä tai kosteusvoidetta suihkusaippuan tilalle..
Vierailija kirjoitti:
Iästä riippuen, vauva ei hikoile ja sotke, taapero joka ryömii ja konttaa, syö itse, on yleensä hiuksia myöten jonkun soosin peitossa joten se ilta kylpy tulee tarpeeseen. Ennen lapset näytti ja haisi likaisilta.
Kyllä mun poika vaan on hikoillut ihan syntymästään asti. Ja si t tietenkin puklaili pienenä. Muistaakseni kertä viikkoon käskettiin neuvolasta kylvettää ja noudatin aluksi mutta kuitenkin piti joka ilta pyyhiskellä taipeet sun muut niin helpompi se on vain ihan vedellä kylvettää kunnolla. Tarvii hangata vähemmän. Mulla on vähän sellanen fiilis että kosteuspyyhkeiden valmistajat jotenkin masinoi tätä että ei muka iho kestäisi vettä. Asumme nykyään englannissa ja täällä ei pestä edes kakkoja pois lavuaarissa vaan pyyhitään kosteuspyyhkeillä joka ällöttää minua... Ja ainakin miehen siskon lapsilla on koko ajan ihottumaa ja pitää rasvailla,.meidän pojalla ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kivu mihinkaan.
Älkää jauhako tätä mantaraa, että vesi kuivattaa, kun se EI PIDÄ PAIKKAANSA.
_ _ _
Vesi kostuttaa, ei kuivata ihoa
https://www.allergia.fi/uutiset/allergia-ja-astmaliitto-vesi-kostuttaa-…
– Vesi ei kuivata vaan päinvastoin kastelee ihoa. Me ohjeistammekin nykyään kuivaihoisia ottamaan pitkiä kylpyjä. Iho vettyy 15- 20 minuutin kylvyssä jota voi tehostaa vielä lorauksella öljyä, Allergia- ja astmaliiton Itä-Suomen aluepäällikkö Erja Kinnunen neuvoo.
https://yle.fi/uutiset/3-7178776
Pidä iho puhtaana, suihkuta hiki ja lika tarvittaessa pois. Kylvyssäkin voi käydä, sillä vesi ei itsessään kuivata
https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/hoida-atooppista-ihoa…
Vierailija kirjoitti:
H Ö P Ö H Ö P Ö
Vierailija kirjoitti:
Iän ikuinen harhaluulo että vesi kuivattaa.
Elää näkäjään tiukassa tuo vale.
Kesäaikaan lapset on syytä suihkuttaa joka ilta, jotta huomaa mahdolliset punkit.
Siinä samalla lähtee muta ja hiekka ja on kiva kömpiä unten maille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parivuotias ja se käy kylvyssä/suihkussa pari kertaa viikossa.
Hyi vttu.
Joka päivä mennään suihkuun. Se hygienia opitaan lapsena. Samaoin aamuin illoin pestään hampaat. Ei olevaikeaa teinina eikä aikuisena huolehtia sitten hygienista.
Jos iho tarvitsee voidetta niin rasvataan suihkun jälkeen. Silloin suihkun kosteus jää ihoon rasvan avulla/alle kosteuttamaan lisää suihkun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet atoopikot vielä uskoo tähän. Levittävät suohkuttomaan likaiseen ihoon rasvat, YÄKS
Heidän olisi tarpeen käydä suihkussa 1-2 kertaa päivässä huuhtomassa lika pois ja heti voidella suihkun jälkeen iho voiteella.
Itse käyn päivitäin ---> iho on OK.
Jos käyn 2 kertaa/pvä ---> iho on vielä enemmän OK.
Suihku todellakin auttaa, rasvauksen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet atoopikot vielä uskoo tähän. Levittävät suohkuttomaan likaiseen ihoon rasvat, YÄKS
Heidän olisi tarpeen käydä suihkussa 1-2 kertaa päivässä huuhtomassa lika pois ja heti voidella suihkun jälkeen iho voiteella.
Itse käyn päivitäin ---> iho on OK.
Jos käyn 2 kertaa/pvä ---> iho on vielä enemmän OK.
Suihku todellakin auttaa, rasvauksen kera.
Terveisin atoopikko
Kertokaa!