1,5 viikkoa pitäisi pörjätä 100 eurolla
Inhottavaa tämä köyhän elämä.
Kommentit (45)
No hei, ainakaan sun ei tarvi enää kuunnella ukon solvaamista ja yskimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla ravintolaan mennä mutta ruokaa saa ja paljon. Hae ruokakassi lisäksi
Niin mistä se ruokakassi haetaan??
T. TyötönKirjoitapa nettihakuun "ruokakassi haku kotikaupunkisi"
Pitkä yhdyssana erikseen parantaa haun osumamahdollisuuksia.
Ei ole tämän vaikeampaa selvittää.
Ei kuule pikkukylässä jaeta ruokakasseja.
No voi kuule, mistäs me täällä anonyymillä keskustelupalstalla tiedetään, missä sinä asut, kun et kerro.
Kultainen vinkki: jos sua yritetään auttaa, ei kannattaisi vittuilla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kun teini tulee kylään niin leivot monta pellillistä pitsaa. Sämpylöitä myös. Tee lihapullia. Nämä on aika helppoja ja edullisia.
En jaksa enkä osaa leipoa. ap
100e/1,5vk? Mulla 41e/3vkoa. En tiedä miten pärjään, laskuja en ainakaan maksa. Kauraryynejä, maksrinia, halvinta tomaattimurskaa. Ruokakassi joku päivä kai, mutta ei jakopistettä ole kyllä lähellä.
Kysy paikkakuntasi puskaradiosta onko kellään kaapissa ruokia mitä haluaisi antaa pois.
Makaronia siis. 0,25e pussi. Iso tomaattimurska 0,24e tölkki. Kauraryynit 0,75e kilo. Porkkanapussi vajaan euron. Kotimaista-kevytmaitoa 0,69e litra. Vesijohtovettä. Niillä mennään prkl.
Köyhä kirjoitti:
Makaronia siis. 0,25e pussi. Iso tomaattimurska 0,24e tölkki. Kauraryynit 0,75e kilo. Porkkanapussi vajaan euron. Kotimaista-kevytmaitoa 0,69e litra. Vesijohtovettä. Niillä mennään prkl.
En voi mennä noin kun minulla on keliakia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kirjoitti:
Ihan turha alapeukuttaa. Vatsani on tähystetty ja sillä tavalla keliaikia löydettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kirjoitti:
Ihan turha alapeukuttaa. Vatsani on tähystetty ja sillä tavalla keliaikia löydettiin.
Okei. Olet siis täysin uusavuton, netinkäyttötaidoton (poislukien av:n selailutaidot) ja asenteesi on vielä se, että kaikki avuntarjoukset on vääriä.
Sori, näillä spekseillä sua ei voida täällä auttaa. Toivottavasti löydät joko paremman asenteen tai sitten jonkun ihmisen, joka kestää tota marttyyrimentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kirjoitti:
Okei. Olet siis täysin uusavuton, netinkäyttötaidoton (poislukien av:n selailutaidot) ja asenteesi on vielä se, että kaikki avuntarjoukset on vääriä.
Sori, näillä spekseillä sua ei voida täällä auttaa. Toivottavasti löydät joko paremman asenteen tai sitten jonkun ihmisen, joka kestää tota marttyyrimentaliteettia.
En ole, mutta katsoppa gluteenittomien jauhojen ja makaroonien yms hintoja. Ne on paöjon korkeammat kuin tavallisten hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla ravintolaan mennä mutta ruokaa saa ja paljon. Hae ruokakassi lisäksi
Niin mistä se ruokakassi haetaan??
T. Työtön
Seurakunnan diakonialta? En tosin tiedä, auttaako ne, jos on kumminkin satanen ruokaan. Monella niiden asiakkaalla ei oo penniäkään.
Aina kannattaa silti kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kirjoitti:
En ole, mutta katsoppa gluteenittomien jauhojen ja makaroonien yms hintoja. Ne on paöjon korkeammat kuin tavallisten hinnat.
No todellakin olet:
a. et omien sanojesi mukaan osaa etkä jaksa leipoa, vaikka se on köyhän keliaakikon ainoa pelastus
b. pitkästä halpojen ruokien listasta poimit vain sen yhden jutun mikä ei sulla käy ja sen perusteella tyrmääyät koko listan
c. sulla on jokaiseen hyvää tarkoittavaan neuvoon, joita on tullut täällä jo paljon, selitys miksei käy
d. Mitään näistä rajoitteistasi et ole tuonut alkuperäisessä viestissä esiin ja silti oletat, että kyllähän me muut täällä nyt tiedetään mistä on kyse ja siksi voit vastata nokkavasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kirjoitti:
Halpoja ne on perunatkin. Ja halvimmat riisit.
Jos jo perunan hinta hirvittää, laita nyt kevään tultua ämpäriperunoita kasvamaan. Google auttaa taas.
Soita mielenterveys-päivystykseen ja pyydä huoltajaa itsellesi. Kerro ongelmistasi, kuten täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja monta suuta ruokittavana? Jos yksi, niin tuolla summalla pärjää hienosti.
Jos on monta suuta ruokitava? Eikö puoliso ole jakamassa menot?Jos on monta suuta ruokitavana ei puolisoa?On lapsinlisät,elatusmaksut.On asumistuet.On yksinhuoltaja lisät. Sossu.On lastensuojelu puoli.Jonka puoleen voi käntyä,ilman että perhe olisi ogelma perhe.Sieltä saa tukea kaikeen ja ehkäisevänä toimentulotukea.Lasten tarve hankintoihin,vaikka harrastus,urheilu ymm.Luovut vai masksulisista tv -kanavat,siirry peruspuhelin ymm.luovu viihde,kampaajat,auto.ymm,Pää kaupunki setu on pelastusarmeja,jonne voi tilaa ajan,saa kuivamuonaa sieltä. Kirkon diakoni hätä tila,osto-lapun ruoka kaupaan,vaikka et kuuluisi kirkoon..Mutta et saa sillä ostaa kaljaa,röökiä.Pääkaupunki setu on 3kertaa viikossa esim.H:ki 92.Myllypuron M-vieressä ruuan jako piste.Jossa voit tunteja säällä kuin säällä jonotaa ruokaa kasiisi 1000 muun ihmisen kanssa.Ruuat sisältää kaupojen lahoitus tuoteet. Pers aukisena ei pidä olla nirso.Suomessa kukaan ei näe nälkää! Pitää vain sen ilmaisen ruoka kassin eteen ITSE jotain tehdä,Mennä jonotamaan sitä esim.1000 muun ihmisen kanssa 3 X viikossa ympäri vuoden.Aivan varmasti joka kaupunki kunta, on ilmaset ruoka kassi jako paikat ja järjestöt,joilta saat nevoa apua ruoka.Ei vain pääkaupunki setu!
Saman verran on tilipäivään aikaa ja rahaa neljäkymppiä. Tilipäivänä luulin, että nyt helpottaa taloudellisesti, mutta ei. Pienituloiselle kun tulee reilun parinsadan edestä tiliväliin suunnittelemattomia menoja, niin koko suunnitelma heittää häränpyllyä. Mutta minulle tuo neljäkymppiä riittää. Olin ajatellut säästää 200 isompaan ostokseen, mutta .........
Vierailija kirjoitti:
Saman verran on tilipäivään aikaa ja rahaa neljäkymppiä. Tilipäivänä luulin, että nyt helpottaa taloudellisesti, mutta ei. Pienituloiselle kun tulee reilun parinsadan edestä tiliväliin suunnittelemattomia menoja, niin koko suunnitelma heittää häränpyllyä. Mutta minulle tuo neljäkymppiä riittää. Olin ajatellut säästää 200 isompaan ostokseen, mutta .........
Jatkona edelliseen - Keliakia on kyllä minullakin, silti itse tekeminen kannattaa.
Minä teen ja syön usein herneruokia. Puurot korvaan yleensä pirtelöillä tai smoothiella. Siihen on syynä se, etten ole löytänyt mieluisia hiutaleita. Pirtelöön voi hankkia edullista jogurttia, banaani tuo tukevuutta ja pitää nälkää pois, on lisäksi suht edullista ja jos haluaa edullista lisämakua niin kaakaota joukkoon.
Kannattaa käyttää aikaa suunnitteluun - jos et halua valmistaa itse mitään, sen tärkeämpää on laskea, mitä ruokia ostaa. Ja osan rahasta joutuu kuitenkin joutuu pitämään hätävarana, kun ei koskaan tiedä, mitä sattuu.
Just tulin kaupasta ja taivastelin omaa 300€ laskua (6aikuista 1lapsi syödään viikko tästä) - ostin kyllä ihan mitä tarvitaan, en säästellyt.
MUTTA siinä pakatessani jälkeeni tuli nuori mies, joka varmasti osti vain itselleen, mutta leipää, juustoa, maitoa, perunoita, omenoita, banaaneja, jlihaa, puurohiutaleita, riisiä, nuudeleita, kananpaloja, (kirjo?)lohenpalan -60%, litran jogurtin -60%- eli siis ihan perussettiä, mistä varmaan syö ihan monipuolisesti useamman päivän 32euroa.
En tavallisesti ole ole mikään toisten ostosten kyttääjä, mutta kiinnitinpä nyt huomioni tähän lähinnä siltä kantilta, että hän sai ostettua moneksi ateriaksi vaikkajamitä, eikä hänellä mennyt mitään järjetöntä summaa.
Eli minun neuvoni aplle: tee ruokalista ja sen pohjalta ostoslista koko 2viikon tarpeiksi ja sitten käyt kaupassa nyt ja viikon kuluttua haet ne tuorekset mitä vielä tarvitset (mihin olet laskenut tietyn summan ja jättänyt eka kerralla käyttämättä).
Ruoka kannattaa suunnitella siten, ettei tarvitse ostaa sekä riisiä, makaronia että spagettia vaan isompi paketti jotain ja sillä menet sitten niin kauan kuin sitä riittää. Toki pidemmällä perspektiivillä on hyvä, jos sinne kaappiin jää edes yhden ruokailun riisit ja makaronit jne. Mutta jos tilanne nyt on suht akuutti ja hyllyt on tyhjät ja rahat on loppu niin ehkä tuota varmuusvarastoa on just tällä viikolla vaikea kerryttää.
100€ / 1-2 hlö (mistä ainakin toinen syö vielä päivittäisen kouluruokailun) ei ole kovin vähän rahaa "näin kertaalleen", toki sitten viikosta toiseen ryhtyy varmaan rasittamaan.
Toivottavasti edes teini on löytänyt kesätöitä?
Teini onneksi pystyy näitä syömään. Itse olen keliaakikko. Gluteenittomat jauhot ovat kalliita.