Harmaa mömmö pesukoneen tiivisteessä
Eli pesun jälkeen sivustatäytettävän koneen luukun tiivisteeseen kerääntyy sellaista harmaata mömmöä. Olen ajanut koneen puhistusohjelman säännöllisesti läpi. Tuleeko se mössö jostain tiivisteesä joka jauhautuu siellä jotenkin rikki? Mömmö näyttää samanväriseltä kuin se tiivistekin.
Kommentit (14)
Huuhteluaine muuttuu myös kuvottavaksi mömmöksi koneen osiin ajan kanssa. Lopetin käytön siksi kokonaan.
Voi olla zeoliittia eli savea, jota on joissain jauhemaisissa pesuaineissa.
Kannattaa säännöllisesti puhdistaa ihan luutulla pyykikonekin. Voi mitä uusavuttomuutta taas.
Mitä pesuainetta käytät? Käytätkö huuhteluainetta, jos käytät, niin kannattaa suosia etikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säännöllisesti puhdistaa ihan luutulla pyykikonekin. Voi mitä uusavuttomuutta taas.
Kaikkea ei voi ihminen tietää. Saitpahan paremman mielen taas kun pääsit pätemään.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei voi ihminen tietää. Saitpahan paremman mielen taas kun pääsit pätemään.
Eri
Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita?🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Heh, miksi et itse vaan ohittanut viestiä? Piti päästä pätemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriHeh, miksi et itse vaan ohittanut viestiä? Piti päästä pätemään?
Tyypillisintä on seurata vierestä eikä puuttua kun jollekin vittuillaan ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Koneen putsaamisen ohjeet on koneen käyttöohjeissa. Omassa on, en tiedä, onko valmistajilla eri käytäntöjä.
Oikeasti tiiviste pitäisi kuivata rätillä joka pesun jälkeen. Se kerää pesuaine jäämiä ja muuta likaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriKoneen putsaamisen ohjeet on koneen käyttöohjeissa. Omassa on, en tiedä, onko valmistajilla eri käytäntöjä.
No ihan kuin tuosta kysymyksestä olisi koitunut jotain kohtuutonta vaivaa ihmisille. Ja ei kaikilla edes mitään käyttöohjeita ole, esim mun köyhän kone on saatu kahden eri käyttäjän jälkeen ja ohjeet hävinneet matkan varrelle.
Puhdista pois. Lidlistä saa muuten pyykkikoneen pesuainetta jolla osa käytetään koneen pesemiseen (tyhjätä) ja osa tiivisteiden pyyhkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriKoneen putsaamisen ohjeet on koneen käyttöohjeissa. Omassa on, en tiedä, onko valmistajilla eri käytäntöjä.
No ihan kuin tuosta kysymyksestä olisi koitunut jotain kohtuutonta vaivaa ihmisille. Ja ei kaikilla edes mitään käyttöohjeita ole, esim mun köyhän kone on saatu kahden eri käyttäjän jälkeen ja ohjeet hävinneet matkan varrelle.
Oikea neuvo oli annettu jo ensimmäisessä kommentissa, joten en ruvennut sitä toistamaan. Yksi kirjoitti, että kaikkea ei voi tietää, joten neuvo oli sitä varten. Nykyään koneiden käyttöohjeet löytyy netistäkin.
Paperia ja likakertymää. Kannattaa putsata mikrokuituliinalla, saattaa mennä tovi mut on sen arvosta