Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan saanti kun opintolaina

Vierailija
22.05.2021 |

Olen saanut sievoisen summan säästöön asuntolainaa ajatellen (vähän yli 10% siitä mitä olen ajatellut pyytää lainaa). Minulla on kuitenkin opintolainaa vielä 15000 euroa maksamatta. Olen lyhentänyt sitä suht pienellä erällä. Saanko asuntolainaa lähtökohtaisesti ollenkaan tai pienentääkö se lainan suuruutta, jos on myös opintolaina? Tuloni ovat nyt hyvät, noin 5000€/kk.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina vaikuttaa maksuvalmiuteesi, joten se vähentää osaltaan saamasi lainan määrään.

Vierailija
2/5 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeista ei kannata kysyä kun voi kysyä paremman tiedon lähteeltä, mammapalstalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta. Jos työsi on vakituinen ja katsotaan vakaaksi saat helsingistä 5% omarahoitusosuudella, mutta pienemmillä paikkakunnilla (alle 100 000 asukasta) voidaan vaatia yli 35% omarahoitusta.

Vierailija
4/5 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on opintolainaa, asuntolainaa, pari sijoituslainaa. Aikaisemmin oli vielä pari autolainaakin, mutta ne ovat nyt maksettu.  Uutta lainaa otetaan parin vuoden sisällä, jottei velat pienene liian pieneksi. 

Vierailija
5/5 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan vaikutus on minimaalinen. 

Koska kaikki titetää että se on melkein korotonta. Ja jos maksat sitä pikkuisen summan kuussa niin eipä se mitenkään mihinkään vaikuta käytännössä. 

Minullakin oli ja ehdotettiin että maksaisin sen pois asuntolainalla. Eihän siinä mitään järkeä olisi kun asuntolainassa on paljon korkeampi korko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme