Tekikö miehesi hankintoja vauvaa varten?
Siis mitä kaikkea vauva nyt tarvitseekaan ja varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi eikä mitään ole oikeastaan valmiina... Vai lankesiko ne kaikki tulevalle äidille?
Kommentit (29)
No mä ostin mut miehen rahoilla et tavallaan
Yhdessä on hankittu suurin osa varusteista, yhden kirpparikierroksen hoidin itse, yhteisillä rahoilla toki.
Yhdessä on myös pohdittu, mitä tarvitaan. Tosin kestovaippa-asioihin olen yksin perehtynyt ja käyn ne hankkimassa, mutta se on musta ok, kun mulle se aihe on tärkeempi, miehelle enempi ihan sama, minkälaisia vaippoja käytetään.
Autorata ja Aku Ankan tilaus. Muut hankinnat yhdessä vaimon kanssa. Näin tuttava perheessä. Mies osallistuu lapsen hoitoon täysillä.
Tottakai, onhan se miehenkin lapsi. Millasia aviomiehiä teillä oikeen on :o
Ostettiin kaikki yhdessä mitä ei muualta saatu. Esimerkiksi vaunuja ostettaessa oli tärkeää, että ne ovat molempien mielestä hyvät työntää ja ulkonäkö miellyttävä.
Miehellä on enemmän käytännön juttuihin liittyvää näkemystä ja tarpeita. Esimerkiksi makuuhuoneen pimentäminen vauvaa varten ja isomman kodin ostaminen.
Itse taas olen koittanut selvitellä paljonko meille on mitäkin vaatteita tullut sukulaisilta ja mitä kokoa. Jos jotain vaatetta tai muuta tarvittaisiin, niin mies kyllä lähtisi ostoksille ja osaisi ostaa sopivat siinä missä minäkin. Ihan yhtä pihalla minäkin olen kaikesta.
Kyllä ne ihan yhteisistä rahoista meni.
Paljon ollaan hankittu yhdessä, mutta onhan se totta ettei ainakaan meillä osaa ajatella kaikkee, mitä todella tarvitsee hankkia. SIksi olen lyönyt netistä eteen muutaman artikkelin, mitä on pakko hankkia, niin ehkä hoksasi, kuinka paljon vaatteiden lisäksi on hankittava. Tässä oli yks, jonka luetutin https://maidonkeraaja.fi/vauvaperheen-valttamattomat-hankinnat/
Ei tehnyt eikä paljon muutakaan lasten kanssa. On ex nykyään.