Miksi ihmisten ilmoilla näkyy vain kauniita ihmisiä?
Kaikki ovat niin kauniita ja tyylikkäitä, paitsi minä itse. Olen huomannut olevani aina se kaikista rumin joka paikassa minne menenkin. Missä ovat kaikki muut rumat ihmiset? Olenkohan suomen rumin ihminen, siltä ainakin tuntuu..
Kommentit (25)
Tota noin...Olisi ehkä parempi että pysyisit sisällä. Se on vähän niinkuin kirjoittaman sääntö, jos olet rumilus.
Huomasin kyllä saman, ainakin Helsingissä. Luulin itse olevani ihan kaunis, mutta moni on paljon kauniimpikin. Tietenkin ne rumat jäävät helpommin huomaamatta myös.
Mulla on aivan sama fiilis. Siksi pysyttelenkin sisällä.
Olen kovin pahoillani puolestasi, jos itsetuntosi on noin huono. Kävin tänään "ihmisten ilmoilla" , sekä omassa, että naapurikaupungissa, ja ihan kaikenlaisia ihmisiä siellä näkyi, nuoria, eläkeläisiä, vanhempia, lapsia, kauniita, tavallisen näköisiä, hoikkia, pyöreitä, nuoria, vanhoja, suomalaistaustaisia, ulkomaalaistaustaisia, tummia, vaaleita, ristiverisiä... Ihan joka lähtöön. Auttaisiko terapia kenties?
Hei me kaikki ollaan rumia ja kauniita. Ei muakaan aina hotsita laittaa itseäni nätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tota noin...Olisi ehkä parempi että pysyisit sisällä. Se on vähän niinkuin kirjoittaman sääntö, jos olet rumilus.
Näin juuri teenkin parhaani mukaan, mutta kun pakko on käydä ruokaostoksilla ja töissä..
Tuu Tampereelle. Täällä ei ole kauniita ihmisiä.
Ehkä et vaan huomaa rumia ihmisiä. Se on yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Käy gigantissa tai verkkokaupassa.
Mieluummin tokmannilla ja lidlissä.
No ei ne kaikki millään ole kauniita, suurin osa ihan tavallisia.
Kauniit /komeat uskaltavat liikkua ja "esiintyä"?
Joskus harvoin näkee niitä rumia läskejä tuolla lyllertämässä ja alkaa heti ärsyttää. Pysyisivät kotona syömässä ja sontimassa.
No siksi kun rumat yleensä ymmärtävät paikkansa - kotona missä tuntemattomien ei tarvitse nähdä heitä. Kiusallista että kaikki ei tajua!
Rumat ymmärtävät yleensä pysytellä poissa. Nykyään rumat tunkevat itseään tosin uimahalleihinkin. Yöelämästä ovat mielestäni vielä pysyneet poissa.
Ihminen huomaa sellaiset ihmiset, joihin hän tietoisesti tai tiedostamattaan kiinnittää huomiota, tai keitä olettaa näkevänsä. Tämä on todistettua esim. niin, että raskautta toivovat naiset näkevät kaikkialla ympärillään odottavia tai lastenvaunuja työntäviä äitejä.
Jos siis oletat, että kaikki ihmiset ovat sinua kauniimpia, niin näet vain heidät ja ohitat muut.
On varmasti totta, että tietyissä paikoissa käy vain ns. hyvännäköisiä ihmisiä, esim. jotkut tietyt baarit, yökerhot, kuntosalit tai uimarannat voivat olla sellaisia paikkoja.
Vastaavasti pienten maaseutukaupunkien lähikuppilat, torit, marketit sekä jotkut suurten massojen kauppakeskukset, kuten Tuurin kyläkauppa, on oikeita taviskansan kokoontumispaikkoja. Et varmasti näe em. paikoissa kaunottaria ja komistuksia joka nurkalla :D
Ei se siitä johdu, että kaikki olisivat kauniita tai tyylikkäitä. Se johtuu siitä että on itseään kohtaan paljon kriittisempi kuin muita kohtaan. Toisin sanoen näkee muut kauniimpina kuin he ovatkaan. Jos ihminen olisi muita kohtaan yhtä arvosteleva kuin itseään kohtaan niin ikinä ei näkisi hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit /komeat uskaltavat liikkua ja "esiintyä"?
Ei, vaan kauniisiin ja komeisiin tulee kiinnitettyä huomio.
On ehkä totta, että jos on todella silmiinpistävän rujon näköinen (kokovartaloihottuma, pahat palovammat, epämuodostumat tms.), niin sellaiset ihmiset tietoisesti välttelevätkin julkisia paikkoja parhaansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Rumat ymmärtävät yleensä pysytellä poissa. Nykyään rumat tunkevat itseään tosin uimahalleihinkin. Yöelämästä ovat mielestäni vielä pysyneet poissa.
Ironiaasi ei kaikki ymmärrä.
Käy gigantissa tai verkkokaupassa.