Ostaisin joka perjantai kukkakimpun kuten Minna Kuukka
Mutta kun tuloni on reippaasti alle 1000€ kuukaudessa niin eipä rahat mihinkään riitä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään leikkokukkia köyhälle. Satsatkaa viherkasveihin! Huutiksesta vaikka muutama saintpaulian lehti ja sitä lähdette kasvattamaan ja yritätte kukittaa. Riittää iloa moneksi vuodeksi. Leikkokukat on ihan rahan tuhlausta.
Juuri näin, rahojen tuhlausta lyhyeen ikään nähden. Ruukkukasveista saa enemmän iloa ja valkovuokoista lähtien voi kerätä luonnon kukkia maljakkoon pitkälle syksyyn, kauden lopuksi vielä tyhjään maljakkoon voi kuivattaa heiniä ja talventörröttäjiä. Myös itse voi kasvattaa siemenistä leikkokukkia, myös kuivakukiksi.
Lisäksi kaupan leikkokukkien ostaminen on epäekologista ja eettisesti kyseenalaista huonojen työolojen vuoksi, tuodaanhan suurin osa kukista Afrikasta ja Väli-Amerikasta.
Istuta siemeniä kukkapurkkiin ja kohta kukkii. Voit yrittää myös ruuista olevien siemenien kasvatusta. Ja kukkiihan se perunakin.
Joo, ja jos sä olisit Alm-Siira niin pärjäisit nyt eron jälkeen loistavasti.
Krysanteemikimppu maksoi alle 4e, sisälsi myös ravinteen. Kaksi viikkoa nyt kestänyt hyvänä.
Ostan leikkokukkia siis 2-3 kertaa kuussa ja rahaa menee kukkiin n. 12-15e/kk. Kimppu saa maksaa max. 5e. Olen pienituloinen mutta noihin "tuhlaan". Tuoreet kukat maljakossa on vaan niin kauniit.
Kesällä tietysti kasvatan itse ja kerään luonnonkukkia.
Kimppu kestää parhaimmillaan kuukauden ja ylikin, jos vaihtaa veden välillä ja vuolee ne oksien tyvet.
Minä haluan myös (mahdollisuuksien mukaan tietty) tukea kukkakauppoja ja floristeja, ei kaikki leikkokukat ole epäeettisiä. lähinnä ne markettien kukat VOI olla ja sekin selviää hankkimalla tietoa alkuperästä.
Yksi kaverini erosi ja nyt hän ostaa perjantaisin töiden jälkeen itselleen leikkokukkakimpun itseään ilahduttamaan. Suoraan sanoen minuakin alkaa houkutella tehdä samoin. Jos ostan tai kaupassa edes käsi hamuaa kukkakimpun suuntaan, alkaa mies valittaa önnönnönnön rahantuhlausta vaikka rahaa menisi muutama euro. Siivoaisin torstaisin ja perjantaina kotimatkalla hakisin kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Minna on hyvä ruoanlaittaja.
Niin on. Huomaa että kun tekee ruokaa, niin syö kaikki yksin. Muille ei jää mitään. Näyttää ihan mätisäkille.
Minä ostan muutaman kimpun joka torstai, kun siivoja on hommansa hoitanut. Koti tuoksuu raikkaalle ja puhtaalle ja kukat tuovat iloa pöydillä.