Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion päättävä armeijaan

Vierailija
21.05.2021 |

Olen vielä kotona asuva, opinnot loppu, sain perustoimeentulotukea, opintotukea. Nyt astun armeijaan, en saa enää kumpaakaan ko tuista. Kela sanoo että kun on majoitus, ruoka, ei tukeen ole oikeutettu. Myös velvoittavat että lomatkin viettäisin kasarmilla jos rahaa ei ole muuhun. Mites tässä pitäis sit elää, päivärahallako vain, aika outoa ?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsytti tuo orjatyö niin että hankin c-paperit. En suoraan vastusta armeijaa ja muuten olisi kiinnostanut, mutta en vaan suostu käskytettäväksi noihin miesten välisiin alistusleikkeihin kun en itse hyödy siitä mitenkään. Työttömänäkään en ole päivääkään ollut (35v) joten ei vaikuta töiden saantiin. Edes joku 500e/kk palkka olisi paikallaan, saisi vähän säästöjä opiskelua varten.

Ilmainen  rekka-,/ linja-,/kuorma-autokortti ja ammattipätevyys. Mä arvostan noita.

Vierailija
22/23 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen kotona asuva hakee omaa Perustoimeentulotukea. Kun hän lähtee armeijaan tuo tuki loppuu, ja kyllä Kelan sivuilla lukee että myös lomat voi viettää kasarmilla. Jos täysi-ikäinen on maksanut tuesta vuokraa vanhemmilleen tai ruokakuluja, mutta häntä ei ole aikoinaan kirjattu vuokrasopimukseen, hän ei saa myöskään asumiseen minkäänlaista tukea. Eli tuet häviää, on vanhan aikaista tuoda esiin jotain 60-70 armeijaa ja todeta että kahvilla ja pullalla pärjää armeijan ajan, maailma muuttuu Eskoseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija on aika outo velvollisuus. Valtio kustantaa minun koulutuksen, minä maksan veroa valtiolle. Jotenkin ymmärrän tämän. Mutta että pitäisi kuolla valtion puolesta, en ole hyväksynyt sitä sopimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi