Lukion päättävä armeijaan
Olen vielä kotona asuva, opinnot loppu, sain perustoimeentulotukea, opintotukea. Nyt astun armeijaan, en saa enää kumpaakaan ko tuista. Kela sanoo että kun on majoitus, ruoka, ei tukeen ole oikeutettu. Myös velvoittavat että lomatkin viettäisin kasarmilla jos rahaa ei ole muuhun. Mites tässä pitäis sit elää, päivärahallako vain, aika outoa ?
Kommentit (23)
Täysi-ikäinen kotona asuva hakee omaa Perustoimeentulotukea. Kun hän lähtee armeijaan tuo tuki loppuu, ja kyllä Kelan sivuilla lukee että myös lomat voi viettää kasarmilla. Jos täysi-ikäinen on maksanut tuesta vuokraa vanhemmilleen tai ruokakuluja, mutta häntä ei ole aikoinaan kirjattu vuokrasopimukseen, hän ei saa myöskään asumiseen minkäänlaista tukea. Eli tuet häviää, on vanhan aikaista tuoda esiin jotain 60-70 armeijaa ja todeta että kahvilla ja pullalla pärjää armeijan ajan, maailma muuttuu Eskoseni.
Armeija on aika outo velvollisuus. Valtio kustantaa minun koulutuksen, minä maksan veroa valtiolle. Jotenkin ymmärrän tämän. Mutta että pitäisi kuolla valtion puolesta, en ole hyväksynyt sitä sopimusta.
Ilmainen rekka-,/ linja-,/kuorma-autokortti ja ammattipätevyys. Mä arvostan noita.