Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tehokas ja tunnollinen työkaveri nähdään uhkana?

Vierailija
21.05.2021 |

Olen itse ollut muutaman vuoden eräässä toimistotyössä. Monet työhöön kuuluvat asiat ovat nopeita suorittaa (ainakin minun mielestäni), ja lisäksi koen että minulla on hyvä keskittymiskyky joten ajatus ei ala harhailemaan kesken tehtävien. Olen saanut kiitosta sekä reippaasta otteesta että hyvistä tuloksista.

Nyt olen kuullut pikkulinnuilta ja rivien välistä, että osa työkavereista puhuu minusta palaa selän takana. Olen ihan tavallinen ja tavallisen sosiaalinen ihminen, enkä ymmärrä kerta kaikkiaan mikä pahanpuhumista voi aiheuttaa. Kuulemma nämä työkaverit oikein etsivät virheitä tekemästäni työstä, jotta voisivat kannella siitä. Ilmeisesti syynä on se, että olen tunnollinen ja tehokas. En keksi muuta syytä.

Joten kysynkin, että mikä tämän aiheuttaa? Nähdäänkö tämä jotenkin uhkana vai johtuuko se kateudesta vai mistä? En ymmärrä :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseiset ihmiset tuhlaavat omaa työaikaansa toisten virheiden etsimiseen?

Ehkä kannattaa puhua pomolle että onko heidän toimenkuvaansa tosiaan tuo vai työn tekeminen.

Vierailija
2/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa työelämässä on paljon kiusaamista ja monille työpaikka on pelkkä juoru ja kahvitteluympäristö. Älä sinä ole moksiskaan moisista juoruämmistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuttahan tuo on

Vierailija
4/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virheitä ne ovat, mistä he puhuvat?

Itse olen aina epäluuloinen, kun joku sanoo olevansa niin täydellinen että kaikki vihaavat häntä siitä syystä. Kyseinen henkilö ei ole täydellinen kuten ei kukaan muukaan. Mutta jos hän kieltäytyy miettimästä mitä tekee väärin ja etsii aina syitä muista, hän ei kehity koskaan.

Vierailija
5/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin suoraan, että lopeta se tehokkuus töiden kanssa, tulee huono omatunto muille työntekijöille. Tappotahtia ei ole pakko tehdä. No, nyt teen parissa tunnissa päivän työt ja hengaan loppupäivän. Muut ilmeisesti osaavat jaksottaa päivän työt tasaisemmin pitkin päivää.

Vierailija
6/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina epäluuloinen, kun joku sanoo olevansa niin täydellinen että kaikki vihaavat häntä siitä syystä. Kyseinen henkilö ei ole täydellinen kuten ei kukaan muukaan. Mutta jos hän kieltäytyy miettimästä mitä tekee väärin ja etsii aina syitä muista, hän ei kehity koskaan.

No virheitä, kuten "Asiakkaalle lähettämässäsi sähköpostissa oli yksi kirjoitusvirhe" tai "Olit värikoodannut tämän tietyn kohdan väärällä värillä", tuollaisia suhteellisen pieniä asioita. Ei näitä ole ollut siis kahden vuoden aikana kuin ehkä kaksi kertaa kumpaakin virhettä.

En minä ajattele olevani täydellinen, tottakai on aina varaa kehittyä. Mutta sanoisin, että minulla on työ hyvin hallussa ja työtehtävät sujuvat nopeammin kuin mitä niille on varattu aikaa. AP

Vierailija
7/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apuva, olet varmaan mun entisessä työpaikassani minun työtäni tekemässä. Täsmääkö: työtä ei ole edes puoleksi päiväksi 8 tunnin työajasta. Kollegat juoruilevat ja kyttäävät jokaista ilmettä ja elettä. Tekevät työnsä niin hitaasti kuin mahdollista ja silti valittavat kiirettä. Tietenkin olet uhka, olet nopeampi ja osaavampi. Kuten minä aikoinaan ja siksi en siellä enää ole.

Vierailija
8/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mun käskettiin tehdä hitaammin. Löysin onneni pienestä firmasta, missä samoja töitä tekee vain pomo itse.

Vierailija
9/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No virheitä, kuten "Asiakkaalle lähettämässäsi sähköpostissa oli yksi kirjoitusvirhe" tai "Olit värikoodannut tämän tietyn kohdan väärällä värillä", tuollaisia suhteellisen pieniä asioita. Ei näitä ole ollut siis kahden vuoden aikana kuin ehkä kaksi kertaa kumpaakin virhettä.

En minä ajattele olevani täydellinen, tottakai on aina varaa kehittyä. Mutta sanoisin, että minulla on työ hyvin hallussa ja työtehtävät sujuvat nopeammin kuin mitä niille on varattu aikaa. AP

No tuollaisiin virheisiin tarttuminen on vain kiusantekoa. Kannattaa ottaa puheeksi esimiehen tai -naisen kanssa.

Vierailija
10/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei apuva, olet varmaan mun entisessä työpaikassani minun työtäni tekemässä. Täsmääkö: työtä ei ole edes puoleksi päiväksi 8 tunnin työajasta. Kollegat juoruilevat ja kyttäävät jokaista ilmettä ja elettä. Tekevät työnsä niin hitaasti kuin mahdollista ja silti valittavat kiirettä. Tietenkin olet uhka, olet nopeampi ja osaavampi. Kuten minä aikoinaan ja siksi en siellä enää ole.

Lisävihjettä vielä: Kollegat haukkuvat pomoa minkä kerkeävät (pomo on kuitenkin tässä välissä ilmeisesti ehtinyt vaihtua), mutta siis minun aikanani haukkuivat, mutta olivat mielinkielin pomon edessä. Mielellään kertovat väritettyjä totuuksia työkavereista pomolle. Heti kun joku poistuu paikalta, alkaa hänen haukkumisensa selän takana. Toisten työaikoja kytätään minuutilleen. Arvaa vaan, miksi en enää ole tuolla.

Vierailija
11/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollinen ja tehokas työntekijä saa lorvijat näyttämään huonolta.