Suomeen tarvitaan aikuisten neuvola
Sarasvuo vaatii aikuisten neuvolaa Suomeen, jotta lapsista voidaan kasvattaa kunnon kansalaisia.
https://www.youtube.com/results?search_query=aikuisten+neuvola
Kommentit (13)
Tuossahan on ideaa. Monet aikuiset ovat itse niin hukassa, ettei heistä ole lasten neuvojiksi, auttajiksi ja kasvattajiksi.
Ja monet aivan perusasiat ovat nuorilla vanhemmilla täysin hakusessa.
Näkisin tämän todella pelottavana asiana. Vielä lisää byrokratiaa ja hukassa olevat sossut ohjeistaisivat miten ihmisten tulee käyttäytyä.
Meillähän on jo koulu, joka voisi kasvattaa lapset kypsiksi aikuisiksi, jos haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on ideaa. Monet aikuiset ovat itse niin hukassa, ettei heistä ole lasten neuvojiksi, auttajiksi ja kasvattajiksi.
Vanhemmuus on nykyisin paremmin hallinnassa kuin koskaan aikaisemmin. Mihin oikein perustat väitteesi, että olisivat hakusessa? Tulastojen mukaan eivät ole.
Ylivieskassa on neuvola myös eläkeläisille. Jotenkin liikkistä, kun vanhemmat käy neuvolassa.
Monessa kunnassa on aikuisneuvola. Se on tarkoitettu aikuisille itselleen, ei heidän kersojen ongelmien puintiin, sitä varten on perheneuvolat.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin tämän todella pelottavana asiana. Vielä lisää byrokratiaa ja hukassa olevat sossut ohjeistaisivat miten ihmisten tulee käyttäytyä.
Meillähän on jo koulu, joka voisi kasvattaa lapset kypsiksi aikuisiksi, jos haluaisi.
Sen ei pitäisi olla sossujen järjestämä vaan psykologien järjestämä. Ongelma vain olisi, että ihmiset eivät usko, vaikka heille yrittäisi antaa faktatietoa.
Tällainenhan on jo olemassa. Ihan aikuisneuvola löytyy googlesta. Missä ei vielä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuus on nykyisin paremmin hallinnassa kuin koskaan aikaisemmin. Mihin oikein perustat väitteesi, että olisivat hakusessa? Tulastojen mukaan eivät ole.
Niinkö? Nuiret vanhemmat ovat kyllä täysin hukassa itsensä ja lastensa kanssa. Helikoperivanhemmuus on nyt in, pelottaa ihan mihin se vielä johtaa.
Pitäähän ne päälle satakiloiset jossain punnita. Suomalaiset ovat nykyään lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Nuiret vanhemmat ovat kyllä täysin hukassa itsensä ja lastensa kanssa. Helikoperivanhemmuus on nyt in, pelottaa ihan mihin se vielä johtaa.
Perheneuvolaan siis yhteys, kysehän on perheestä, ei vain aikuisesta.