Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes olen viisikymppinen ja saan ensimmäisen rokotuksen kesäkuussa koska olin niin nopea ja onnistuin varaamaan ajan itselleni

Vierailija
21.05.2021 |

syyskuussa saan siis toisen rokotuksen ja sitä myöten rokotpassin eli lomien päätyttyä voisin poistua Suomesta mutta kun työt sen estävät. Vantaalla kolmekymppiset pääsevät jo elokuussa kotimaihinsa koronapasseineen veronmaksajien maksaessa tämän huvin. Tällainen on Suomi 2021.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Vantaa noin paljon Helsinkiä jäljessä, mä saan toisen rokotteen jo heinäkuun puolivälissä. (51v olen)

Miten niin jäljessä? Mun tytär saa heinäkuun lopussa toisen rokotteensa. On 34 v (täyttää tänä vuonna 35 v) eikä kuulu mihinkään riskiryhmiin. 

Koska viisikymppinen ap mainitsee Vantaan oletan että se on hänen kotikuntansa ja hän sanoo saavansa ekan rokotuksen kesäkuussa, kun taas Helsingissä viisikymppisiä on rokotettu jo viikkoja. Siksi.

Jos ap on vantaalainen ja saa ekan rokotteensa vasta kesäkuussa, hän on ihan itse päättänyt ottaa rokotteensa vasta kesäkuussa. Vantaalla on menossa jo 1986 ja sitä aikaisemmin syntyneet, ensi viikolla tai viimeistään seuraavalla alkaa 1991 syntyneiden rokotukset. 

Vierailija
22/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä 40-49-vuotiaat odottavat henkilökohtaista kutsua. Olen 51, varasin ajan netissä seuraavalle päivälle enkä jäänyt odottamaan pyyntöä.

En kyllä ymmärrä että miten niin odottavat. Ihan sain varattua netistä heti kun ajanvaraus aukesi. Samoin muut ikäryhmäni 40-45 vuotiaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa on hoitanut homman hyvin. Täällä ei ole jääty odottelemaan jahkailijoita. Siis ei ole jääty odottamaan, että tietty määrä tietystä ikäluokasta olisi käynyt ottamassa rokotteen ja vasta sitten olisi avattu ajanvaraus seuraavalle ikäluokalle. Vantaa on ottanut rokotusvuoroon seuraavan ikäluokan välittömästi, kun innokkaimmat edellisestä ovat varanneet ajat. 

Sama strategia stadissa.

Vierailija
24/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä 40-49-vuotiaat odottavat henkilökohtaista kutsua. Olen 51, varasin ajan netissä seuraavalle päivälle enkä jäänyt odottamaan pyyntöä.

En kyllä ymmärrä että miten niin odottavat. Ihan sain varattua netistä heti kun ajanvaraus aukesi. Samoin muut ikäryhmäni 40-45 vuotiaat

En minäkään odota, ihan itse varasin ajan ja sain eilen rokotuksen. Mutta kai niitä taukkeja löytyy joka ikäluokasta.

Vierailija
25/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä odota, vaan varaavat netistä kuten muutkin. Itse kuulun tuohon ikäryhmään ja sain ajan samalle päivälle hetken selailtuani.

Vierailija
26/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä sain toisen Pfizerin jo huhtikuun puolivälissä, koska en asu Suomessa, joka sooloilee 3 kk rokotusvälillä!

On kyllä käsittämättömän pitkä väli, kun suositus on 21 päivää. Eikö meillä ole tarpeeksi rokotteita, että saisi tehosteet ajallaan?

Vierailija
27/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö AP vihjailla että Vantaalla ovat rokotuksen saaneet muun maalaisia? Voin kertoa että kyllä täällä ihan kotimaisia asuu mutta hyvä provon yritys kai.

Vierailija
28/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko tätä palstaa enää ketään muu? On enää jäljellä "samanmieliset" kun kaikki agendan vastaiset mielipiteet on sensuroitu. Tulee tunne, että jes, sain sen rokotuksen. 

Paljon rakkautta matkallenne.

Matkustamiseen tarvitaan rokotustodistus, eli jos on yli vuoden odottanut koska pääsee pois Suomesta niin silloin se on "jes, sai rokotuksen". Palstalla on kyllä ollut rokotekriittisiä ketjuja ihan yhtä paljon kuin myönteisiäkin, aihe vaan on sellainen että ketjut käyvät kiihkoiluksi ja poistetaan.

Koko ajan on päässyt pois Suomesta.

Vierailija
29/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä sain toisen Pfizerin jo huhtikuun puolivälissä, koska en asu Suomessa, joka sooloilee 3 kk rokotusvälillä!

Minakaan en asu Suomessa, sain J&J rokotuksen, one and done.

Vierailija
30/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varasin heti klo 0.01. En edes saanut ainakaan kolmea ensimmäistä aikaa, joten siellä oli kymmenet muutkin linjoilla samaan aikaan.

Nyt olen jo rokotettu. Uuden ajan sai samalla ajanvarauksella elokuun alkuun.

Vierailija
31/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varasin heti klo 0.01. En edes saanut ainakaan kolmea ensimmäistä aikaa, joten siellä oli kymmenet muutkin linjoilla samaan aikaan.

Nyt olen jo rokotettu. Uuden ajan sai samalla ajanvarauksella elokuun alkuun.

Mullakin kaverit odottivat yöllä h-hetkeä, naureskeltiin että ennen kytättiin konsertti lippuja, nyt rokoteaikoja.

Vierailija
32/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä saanut aikaa. Odotan että vapaita aikoja tulee lähimpään rokotuspisteeseen. Ei ole suurempaa kiirettä kun lomat loppuu jokatapauksessa ennen kun ehtii saamaan toisen rokotuksen. Ei siis vielä kesälomalla tarvitse miettiä ulkomaan reissuja. Mutta eiköhän joulunaikaan ole jo molemmat piikit otettuna.

Vierailija
33/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Vantaa noin paljon Helsinkiä jäljessä, mä saan toisen rokotteen jo heinäkuun puolivälissä. (51v olen)

Sama täällä Espoossa.

Vierailija
34/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka till!

Mä en ota vaikka myös sen jo saisin.

Vierailija
35/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pekokkaimmat ovat rokotuksensa hakeneet, sitten ihmetellään miksi rokotukset eivät enää kelpaa kenellekään. Joudutaan järjestämään erityisiä mainoskampanjoita ja lopulta rahalla houkuttelemaan ihmisiä rokotuksiin.

Vierailija
36/36 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pekokkaimmat ovat rokotuksensa hakeneet, sitten ihmetellään miksi rokotukset eivät enää kelpaa kenellekään. Joudutaan järjestämään erityisiä mainoskampanjoita ja lopulta rahalla houkuttelemaan ihmisiä rokotuksiin.

Jaadaan odottamaan seuraavaa aaltoa ja virusmuunnosta jolloin rokottamattomat saavat mustaa sienta silmiin ja aivoihin.