Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hävennyt sitä että sut on huostaanotettu?

Vierailija
21.05.2021 |

Miten on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka eihän se minun syyni ollut kun vanhemmat olivat juoppoja jotka jättivät minut sisareni kanssa hoitamatta ryyppyputkiensa vuoksi. Sitten sosiaalitoimi puuttui asiaan ja otti huostaan. Oltiin laitoksessakin jonkin aikaa, sen jälkeen sosiaalitoimen valvonnassa kun päästiin takaisin kotiin.

En puhu siitä asiasta, koska se oli nöyryyttävä ja alentava kokemus. Ei minulla ole huonoa sanaa sosiaalitoimesta eikä laitoksesta, mutta kyllä sitä ja lapsena tajusi että nyt ollaan alinta kastia kun vanhemmatkaan ei välitä. Inhosinkin vanhempiani heidän kuolemaansa saakka ja katkaisin välit jo parikymppisenä.

En tiedä mitä hait aloituksella. Muista kuitenkin, että kaikki huostaanotetut eivät ole mitään kaduilla sekoilevia lapsia, vaan joukossa on paljon niitä jotka ovat kilttejä mutta joutuneet vanhempiensa laiminlyöntien vuoksi huostaan.

Vierailija
2/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on huostaanotettu koska ei saanut ruokaa kotona. Tapahtui 40-50-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole näitä mikaelgabrieleja jotka tekevät huostaanotostaan narsistista showta. Normaalille lapselle joutuminen huostaan on psyykkisesti raskas kokemus, johon ei ainakaan ennen vanhaan tarjottu mitään henkistä tukea. Toisaalta osa lapsista oli jo kotona tottunut sellaiseen meininkiin, että se huostaanotto oli helpotuskin. Mutta ei niistä todellakaan viitsi aikuisena puhua, miksi pitäisikään? Kun on siitä maailmasta päässyt täysijärkisenä aikuisuuteen, ei sinne halua takaisin katsella vaan jatkaa elämäänsä.

Vierailija
4/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta hävettää, jos lapseni huostaanotetaan. Lapsellani on mielenterveysongelmia, mutta psykiatrisella puolella hoitoon pääsy kestää ja kestää (ei ole itsetuhoinen tai muuta "akuuttia"). Lastensuojelusta voitaisiin auttaa nopeammin, mutta apu olisi sitten ehkä sijoitus tms. Pelottaa, jos sille tielle joudutaan.

Vierailija
5/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vaikka eihän se minun syyni ollut kun vanhemmat olivat juoppoja jotka jättivät minut sisareni kanssa hoitamatta ryyppyputkiensa vuoksi. Sitten sosiaalitoimi puuttui asiaan ja otti huostaan. Oltiin laitoksessakin jonkin aikaa, sen jälkeen sosiaalitoimen valvonnassa kun päästiin takaisin kotiin.

En puhu siitä asiasta, koska se oli nöyryyttävä ja alentava kokemus. Ei minulla ole huonoa sanaa sosiaalitoimesta eikä laitoksesta, mutta kyllä sitä ja lapsena tajusi että nyt ollaan alinta kastia kun vanhemmatkaan ei välitä. Inhosinkin vanhempiani heidän kuolemaansa saakka ja katkaisin välit jo parikymppisenä.

En tiedä mitä hait aloituksella. Muista kuitenkin, että kaikki huostaanotetut eivät ole mitään kaduilla sekoilevia lapsia, vaan joukossa on paljon niitä jotka ovat kilttejä mutta joutuneet vanhempiensa laiminlyöntien vuoksi huostaan.

Jos lapsi sekoilee kaduilla on se ihan yhtälailla vanhempiensa laiminlyömä, kuin ne "kiltit" lapset, jotka eivät siellä sekoile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan