Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset edelleen pyytää jostain 90-luvun autoista vähintään 1000e???

Vierailija
21.05.2021 |

Ymmärrän jonkin erikoismallin mutta tyyliin joku Toyota Corolla 1.6 koneella ei ole tonnin arvoinen, joku 100-200e ehkä. 15 vuotta vanha auto on ehkä vielä tonnin arvoinen. Eikä se jää tonniinkaan vaan joistakin romuista pyydetään 2-3 tonnia! No eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa mutta oikeasti ei se ruostunut romu ole mikään pyhä lehmä josta voi olettaa saavansa myydessä mitä haluaa ja vaikka olisi huippukunnossa niin silti hinnassa on ilmaa, joku todellisuudentaju nyt päälle noille kuplissa eläville.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estääkö joku sinua ostamasta halvalla?

Vierailija
2/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä, joka pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla myydä oikeanhintaista autoa, vaikka Corollaa?

Vierailija
4/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tinkivaraa ja ihmiset ajaa paljon vanhoilla paskoilla. 90-luvulla hyvin harva ajoi 70-luvun autolla.

Vierailija
5/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti ostamassa autoa? Ja haluaisit sen halvalla? Tutkaile rauhassa tarjontaa ja osta sellainen missä mielestäsi hinta/laatu suhde on kohdillaan. Jos et löydä sellaista niin ehkä vika ei ole kaikissa muissa vaan sinun ajatuksessasi siitä mikä on oikea hinta. Jos muut ostaa kalliimmalla niin miksi myydä halvemmalla vain sen takia että sinä haluaisit niin.

Vierailija
6/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöarvoa niillä on. Hyvästä 80-90-luvun Mersusta saa maksaa 4000 eur ja ylöspäin, kun taas romun Mersun vuodelta 2000 saa 500 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen Harakka maksaa niistä  2000. 

Vierailija
8/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla tinkivaraa ja ihmiset ajaa paljon vanhoilla paskoilla. 90-luvulla hyvin harva ajoi 70-luvun autolla.

Autot on kyllä parantuneet siitä 70-luvun koslasta. 20 vuotta vanha auto on nykyään hädin tuskin sisäänajettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytettyjen autojen markkinassa vallitsee suunnilleen markkinatalous, jossa myyjä saa pyytää mitä haluaa, ja potentiaalinen ostaja saa tarjota mitä haluaa. Usein löytyy yhteisymmärrys.

Toki joku romutuspalkkio tai sähköauton tuki tarkoittaa että valtio ( = veronmaksajat+velalla loput) hieman ajoittain hämmentää markkinaa.

Pientä kuitenkin verrattuna vaikka asuntomarkkinaan, jossa valtio tuhlaa miljardikaupalla rahojaan kiinteistöjen omistajille tapahtuvassa puhalluksessa, vuodesta toiseen.

Vierailija
10/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvun corollalla on enemmän kilometrejä edessä, kuin monella 2010 viherpiiperryslelulla.

1.6 a4-fe moottori on yksi maailman kestävimmistä polttomoottereista.

Katalysaattorin arvo on romuna karkeasti 500€ joten sekin kannattaa pitää mielessä.

Suoraan sanottuna uudet autot ovat kertakäyttöautoja, ja tarkoitettu itsetunnon/tai vehkeen jatkeeksi. Millään autolla, et pääse pienempiin käyttökustannuksiin, kuin 90-lopun Toyotalla. Toki edellytyksenä, että osaat itse tehdä määräaikaishuollot ja pienet korjaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn auton arvoon vaikuttaa moni asia, esim;  onko katsastettu ja kauan ajoaikaa on jäljellä, merkki ja malli, kilometrit, tehdyt huollot (esim. jakohihna), kunto (ruoste/siisteys), mukaan tulevat toiset renkaat, muut varusteet (vetokoukku, lohkolämmitin, sisätilanlämmitin, ilmastointi, sähkö ikkunat, radio/cd soitin, koiraverkko ym. ym.), tuossa ehkä tärkeimmät, mutta moni kaltaisesi ymmärtämätön renkaanpotkija on ihan kujalla mistä se hinta muodostuu ja onko pyynti sopiva halpa vai korkea.

Vierailija
12/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ostaa jos ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 luvun corollalla on enemmän kilometrejä edessä, kuin monella 2010 viherpiiperryslelulla.

1.6 a4-fe moottori on yksi maailman kestävimmistä polttomoottereista.

Katalysaattorin arvo on romuna karkeasti 500€ joten sekin kannattaa pitää mielessä.

Suoraan sanottuna uudet autot ovat kertakäyttöautoja, ja tarkoitettu itsetunnon/tai vehkeen jatkeeksi. Millään autolla, et pääse pienempiin käyttökustannuksiin, kuin 90-lopun Toyotalla. Toki edellytyksenä, että osaat itse tehdä määräaikaishuollot ja pienet korjaukset.

Uusilla moderneilla autoilla on yksi merkittävä valttikortti verrattuna 20+ vuotta vanhoihin: Kolariturvallisuus ja turvallisuusvarustelu. Ei mulla muuta.

Vierailija
14/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 luvun corollalla on enemmän kilometrejä edessä, kuin monella 2010 viherpiiperryslelulla.

1.6 a4-fe moottori on yksi maailman kestävimmistä polttomoottereista.

Katalysaattorin arvo on romuna karkeasti 500€ joten sekin kannattaa pitää mielessä.

Suoraan sanottuna uudet autot ovat kertakäyttöautoja, ja tarkoitettu itsetunnon/tai vehkeen jatkeeksi. Millään autolla, et pääse pienempiin käyttökustannuksiin, kuin 90-lopun Toyotalla. Toki edellytyksenä, että osaat itse tehdä määräaikaishuollot ja pienet korjaukset.

Uusilla moderneilla autoilla on yksi merkittävä valttikortti verrattuna 20+ vuotta vanhoihin: Kolariturvallisuus ja turvallisuusvarustelu. Ei mulla muuta.

Suurin osa turvallisuusvarustelusta on nykyään ihme rihkamaa ABS ja luistonesto riittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uusilla moderneilla autoilla on yksi merkittävä valttikortti verrattuna 20+ vuotta vanhoihin: Kolariturvallisuus ja turvallisuusvarustelu. Ei mulla muuta."

Joo mutta siinä ne edut sitten onkin eikä sekään ole itsestäänselvää, että parempi kolariturvallisuus olisi aina hyvä asia. Uudella autolla saattaa pahimmassa tapauksessa neliraajahalvaantua tai saada vakavan aivovaurion, siinä missä vanhalla kuolisi kertaheitolla. Moni uskaltaa liikkua moottoripyörällä, polkupyörällä tai julkisilla, joten enköhän minäkin uskalla ajaa vanhalla autolla.



En myisi 90-luvun toyotaani tonnilla, ei sillä rahalla saa parempaakaan tilalle.

Vierailija
16/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 luvun corollalla on enemmän kilometrejä edessä, kuin monella 2010 viherpiiperryslelulla.

1.6 a4-fe moottori on yksi maailman kestävimmistä polttomoottereista.

Katalysaattorin arvo on romuna karkeasti 500€ joten sekin kannattaa pitää mielessä.

Suoraan sanottuna uudet autot ovat kertakäyttöautoja, ja tarkoitettu itsetunnon/tai vehkeen jatkeeksi. Millään autolla, et pääse pienempiin käyttökustannuksiin, kuin 90-lopun Toyotalla. Toki edellytyksenä, että osaat itse tehdä määräaikaishuollot ja pienet korjaukset.

Uusilla moderneilla autoilla on yksi merkittävä valttikortti verrattuna 20+ vuotta vanhoihin: Kolariturvallisuus ja turvallisuusvarustelu. Ei mulla muuta.

 

Suurin osa turvallisuusvarustelusta on nykyään ihme rihkamaa ABS ja luistonesto riittää

Kumpaakaan en tarvitse mihinkään. Uudet nastarenkaat riittää. 1970 vuosimallilla mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi