Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitalonaapuri ei leikkaa "nurmikkoaan"

Vierailija
21.05.2021 |

Käytännössä se on niitty täynnä voikukkia. Mikä saa ihmisen muuttamaan sellaiseen asuntoon, jos ei pysty edes perusasioista huolehtimaan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kylvänyt niittykukkia omalle nurmikolle. Naapurille tulee harmaita hiuksia lisää aina kesäisin, mutta onneks on fiksu eikä ala narisemaan suoraan

Vierailija
42/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa monet, jotka asuvat rivitalossa, sopisivat kerrostaloon.

Kun eivät jaksa hoitaa lumenluontia ja nurmikonleikkuuta.

Voisivat toki ostaa palvelut, etteivät rasittaisi naapureitaan jatkuvalla avunpyynnöillään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyseessä taitaa olla enemmin laiskuus ja saamattomuus, kuin joku luonnonsuojelu. Jotain vassariajatuksia taas palstalla ihan liikaa.

Jos ei oo ruohonleikkuria?

Vierailija
44/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rehottaa myös piha. Muutettiin talvella rivitaloon, joka oli ollut yli vuoden tyhjillään ja piha oli hävityksen kauhistus, jota on sitä mukaa yritetty siistiä kun töiltä ja vauvan hoidolta ehditään ja jaksetaan. Etupiha on jotakuinkin siisti, takapiha rehottaa yhtä pahasti kuin sen takana oleva metsä, mutta kun ei ole ruohonleikkuria vielä ostettu, niin paha on siistiä. Rahoille on ollut muutakin menoa ja taloyhtiön bensatäyttöistä ruohonleikkuria ei saa tuon takapihan takana olevan ryteikön ja ojan läpi omalle pihalle valitettavasti raahattua, kun asutaan rivarin keskiasunnossa. Etupihan toki tällä saa leikattua, mutta takapiha saa rehottaa siihen saakka, että rahaa on omaan ruohonleikkuriin.

Vierailija
45/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat aitoa mielenpahoittajakansaa. En ymmärrä miten voi mennä kahvit nenään siitä että korkean aidan toisella puolella ei ole säntillisesti nypitty nurmikko vaan villikukkia täynnä oleva niitty ja niittypolkuineen.

Miun naapuri on vihjannut että voisin ajaa nurmikkoa useammin. Ei pidä kuulemma hyönteisten äänistä. Meidän välissä oleva aita on n. 170 cm pitkä

Vierailija
46/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen kun rivitalossa asuin. Sillä pihan palalla ei ollut mulle mitään käyttöä kun oli täysin suojaa vailla tien ja toisen talon parkkipaikan vieressä. Itse olisi pitänyt hoitaa mutta ei kiinnostanu. Lopulta taloyhtiön yleisten alueiden ruohonleikkaaja ajeli senkin.

Vierailija
47/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan joskus ostettua omakotitalon jostain vähän syrjemmästä. Ärsyttää ihmisten siivottomat pihat ja romuparvekkeet.

Vierailija
48/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpiset? Voikukat on hyvä leikata vasta kukinnan jälkeen. Pörriäset on pulassa mm. liian steriilien nurmikoiden vuoksi.

Kaikki eivät pysty näiden pörriäisten kanssa elämään. Hengitys vaikeutuu sekunneissa pistoksesta ja se on todella pelottava tilanne.

Vierailija
49/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpiset? Voikukat on hyvä leikata vasta kukinnan jälkeen. Pörriäset on pulassa mm. liian steriilien nurmikoiden vuoksi.

Kaikki eivät pysty näiden pörriäisten kanssa elämään. Hengitys vaikeutuu sekunneissa pistoksesta ja se on todella pelottava tilanne.

Minäkin ihmettelen näitä ihmisten kommentteja. Ei kaikki voi pitää pihalla jotain pörriäishotellia.

Vierailija
50/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että "nurmikolla" voikukkia...

Vierailija
51/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ LEIKKAA NURMIKKOA

Rauhoita nurmikko tai edes neliömetri. Siitä tulee pörriäisille tärkeä ravintola, huoltamo ja lepopaikka.

Tarkkaile, mitä rauhoitetulla alueella tapahtuu – yllätyt! Pörriäiset kutsuvat sinne kaverinsakin.

Katsele, mitä uutta ruohikon sekaan kasvaa. Mitä enemmän kukkia, sitä enemmän myös perhosia.

Ruohonjuurella viihtyvät myös monet maaperälle hyödylliset ötökät. Suurennuslasin ja luupin avulla pääset tutustumaan lähietäisyydeltä kaikenlaisiin ryömiviin ja lentäviin puutarhureihin.

Kuivana kesänä pitkäksi venynyt kasvisto sitoo kosteutta ja torjuu kuumuutta. Pörriäinen ei läkähdy, kun se pääsee välillä varjoon suojaan.

Talon ympärillä pienellä tontilla on kamalan näköistä tämmöiset pörriäis heinikot. Punkitkin viihtyy varmasti tosi hyvin. Pitäisi vähän katsoa mihinkä näitä heinikoita kasvattaa. Menee johonkin niitylle sen suurennuslasinsa kanssa tarkkailemaan. Meillä ei heinikkojen kasvattamiselle ole tilaa ja missä liikutaan niin ruoho pitää olla lyhyttä. 

Vierailija
52/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempi ruoho suojaa kesällä maapohjaa auringon paahteelta ja nurtsin palamiselta. Siksi en helle jaksoilla leikkaa ruohoa yhtään. Tietenkään sen ei pidä antaa kasvaa liian korkeaksikaan.

Vierailija
53/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmia.

Vierailija
54/56 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä vuhaan rivarin kyylänaapureita.

Vierailija
55/56 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut etuoikeutettu tilaisuus nähdä myös rivarikodit sisältä.

Hoitamaton piha/puutarha korreloi positiivisesti asunnon sisätiloihin ja yleiseen siistyteen.

Kun elämä ei ole hallinnassa, vedotaan luonnonmukaiseen puutarhaan, joka käytännössä on villintynyt/hoitamaton piha-alue.

Vierailija
56/56 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kanssa kesällä tämmöisen pörriäisniittykokeilun, koska rivarinaapurilla on voikukkaa aivan hirmuisesti. Lisäksi normaali nurmikko-osuus on heillä lähinnä rikkaruohoryteikköä (osa ns. rikkaruohoista kukkii jopa).

Pörriäiskokeiluni johti siihen, että naapuri tuli raivoamaan luonnonmukaisesta nurtsistani. En todellakaan ymmärrä, miksi hän saa elellä vapaasti näissä luonnonkasveissa ja minun pitäisi parturoida nurmeni.

Uskon, että naapurillani on vahvasti muita ongelmia itsensä kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä