Täytän kohta 28v ja olen alkanut harkitsemaan Botoxia
Otsassa ja kulmien välissä alkaaa näkymään pienet juonteet, ja ajattelin jos niiden syventymistä voisi ennaltaehkäistä botoxilla.
Onko kellään kokemuksia toimenpiteestä, entäs hinta? Kestääkö tulokset vai pitääkö hoito uusia?
Kommentit (57)
Hyviä kokemuksia,alotin käytön reilu kolmekymppisenä ei mitään pahaa sanottavaa päinvastoin
Anna mennä vaan, se kuluu kuitenkin n. 6 kk:ssa pois, eikä kestä ikuisesti :) eli kokeilumielessä voit kokeilla, miltä tulokset näyttävät! Facebookissa on kauneuskirurgiaan ja pistoshoitoihin painottuneita ryhmiä, mistä saa ’laita elämäntavat kuntoon’ laajempia vinkkejä (suosituksia pistäjistä esmes). Terveillä elämäntavoilla on toki paikkansa, mutta ryppyjen syntymistä voi verrata paperin ruttaamiseen: ruttaa paperia samasta kohtaa usein niin jälkiä siitä syntyy. Sama homma ihon kanssa. Botuliinia (lempinimi botox) käytetään kuitenkin lääketieteessä esim. hampaiden narskuttelun estoon ja liikahikoiluun, eli jalostuu ’hyväksyttävimpiin’ toimenpiteihinkin, kun tuntuu että kauneuteen liittyvät toimenpiteet ovat sitten enemmän jonkun hampaankolossa :). Tosin veikkaan, että saat botuliinista enemmän apua, kuin ryppyrasvoista yksinään.
Pistäjistä, niin lääkärit (eritoten kirurgit ja ihotautilääkärit) osaavat hommansa ja sairaanhoitajat (saavat pistää lääkärin valvonnassa). Joissakin paikoissa on ilmaisia konsultaatioita, mitä voi halutessa hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista ettei ihmiset näe enää todellista kauneutta eli luonnollisuuden voimaa.
Oletko miettinyt sitä, millaisen kuvan se sinusta todellisuudessa antaa kun alat kasvojasi muovaamaan ? Siitähän huokuu epävarmuus itsestä kilometrien päähän ja se ei ketään kaunista.Mitä surullista siinä on? Surullista olis se, jos sua pakotettais ottamaan täyteaineita. Mitä surullista siinä on, jos joku haluaa sen tehdä ja tekee itsensä tyytyväiseksi? Kun ei ole keltään muilta pois?
Mä oon ainakin ihan onnellinen, et eletään vuotta 2021, ja on mahdollisuus viilata vanhuuden tuomia pieniä epämukavia muutoksia. Ihanaa!
Tuo kyllä vain nopeuttaa vanhenemista ikävä kyllä.
Puhutko sä nyt siitä mielikuvasta, mikä tulee AINA kun puhutaan täyteaineista? Esim. Janica dickinson tai "tuksuhuulet"?
Vai ihanko tosissaan väität, että esim minä, reilu 30 v, työssä käyvä, ruuhkavuosia elävä perheenäiti, joka kärsin geneettisesti ja ruuhkavuosista johtuvista tummista silmänalusista ja - pusseista, näyttäisin vanhemmalta, jos laitan kyyneluriin maltillisesti täyteaineita? Oikeesti?
Aika monella sinuakin vastaantulevalla ihmisellä on niitä täyteaineita, mutta sä et niiden olemassaoloa edes tajua. Me eletään tosiaan sitä vuotta 2021, nykyään osataan tehdä luonnollista fixausta.
Tämä just on älytöntä että väsymyksen ja unen puutteen merkkejä paikattaisiin pistoksilla sen sijaan että lepäisi ja nukkuisi. Sairasta.
Mä en sano tähän muuta kuin et joko oot joku parikymppinen pimatsu, jolla ei oo mitään hajua vielä yhtään mistään, tai sitten keski-ikäinen Vanhapiika jolla ei ole lapsia. 😁
Nimimerkillä menen tästä päikkäreille!
En kumpikaan, mutta ymmärrän että jos ruosteen päälle maalaa, ei se ratkaise ongelmaa vaan vain piilottaa sen ja pahentaa ajan myötä. Sama kuin kuroisi keskivartalolihavuuden korsetilla piiloon ja jatkaisi ylisyömistä kun on nyt "hoikka".
Osaatko lukea, vai ymmärrätkö mitä tarkoittaa "geneettinen"?
Osaatko itse lukea yhtä sanaa pidemmälle? "...ja ruuhkavuosista johtuvista". Eli ainakin osittain elintavoista johtuvaa vaivaa yritetään korjata pistoksilla kun oikea ja TERVEELLINEN ratkaisu olisi etsiä keino levätä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vielä aloita . Jos meinaat elää vanhaksi.
Aloittakoon vaan botoxin AP; sitten ei hällä enää olekaan "botoxitonta" elämää. Aina aineet häipyy ja AP saa olla jatkuvasti piikitettävänä. Se on sitten elämänmittainen ja kallis lysti. Ensin vähän tohon "ryppyyn" ja sitten tuohon; nelikymppisenä AP näyttänee turpealta ja luonnottomalta. Ai niin, mutta tietty kolmikymppisenä se ensimmäinen face-lift, niitä sitten n seitsemän vuoden välein. Kaiken tämän jälkeen AP on karmean näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvät kokemukset ja käyn nykyisin 6kk välein piikillä.
Alotin tosin vasta 41 vuotiaana ja suosittelen sulle vielä jotakin muita keinona ettet ajaudu siihen kierteeseen noin aikaisin? Retinolia (kokeile Ordinaryn tuotteita) kasvojoogaa, opettele rentouttamaan kasvoja ja tuota kohtaa? Pysyviä ryppyjä ja juonteita ei tuossa iässä vielä muodostu.
Jossain vaiheessa on ilmeisesti riski että botox ei toimi enää (joillain ihmisillä, ystävälleni käynyt näin) niin harmittaa jos tää ”ihmelääke” ei enää parin vuoden päästä toimisikaan :) Tuut tarviimaan sitä 4-kymppisenä!
Kannattaa suosia Xeominia, joka on proteiineista puhdistettua botuliinitoksiinia. Siihen ei synny resistanssiä! Resistanssin aiheuttaa ne proteiinit kompleksissa.
T. Farmaseutti
Mä olen 33v luullaan paljon nuoremmaksi, aina kysytään paperit. Se on huvittavaa kun joku 7v nuorempi nainen luulee että olen samanikäinen. Ja mies olen.
Botoxia ei ole koskaan pistetty.
Ihostani olen huolehtinut ja liiallista aurinkoa vältellyt. Ja geeneistä kiinni varmasti myös.
Ei haittaisi jos sitten 40 vuotiaana näytön kolmekymppiseltä 😀
Vierailija kirjoitti:
"Onko kellään kokemuksia toimenpiteestä"
Itsellä ei ole, mutta yhtään botoxilla kaunistunutta en ole eläissäni nähnyt, älä missään tapauksessa ala. Minullakin oli pari kuvankaunista ystävää, jotka molemmat ajattelivat parantavansa vielä täyteaineilla, no ei ole enää kauniita ystäviä ja vaikea on edes katsoa päin. Ja pahinta on se, että niiden käytön jälkeen ei ole paluuta normaalikasvoihin, sitä et elimistöstä pois saa.
Sekoitatko nyt botoxin täyteaineisiin?
Veikkaan ettet tunnista yhtään botoxilla käsiteltyä otsaa.
Älytöntä. On ihan normaalia, että pieniä ryppyjä on ennen 30.v. Ei kaikilla, mutta kyllä se aivan normaalin rajoissa on. Mietipäs, että jos aloitat nyt, tulet tuuttaamaan naamaasi aika paljon hermomyrkkyä tuonne 60v mennessä. Sitähän se botox on. Hermoja.lamauttavaa.myrkkyä. Että ei meillä ole paljon varaa naureskella antiikin roomalaisnaisille jotka tavoittelivat vaaleaa ihoa lyijypitoisilla voiteilla.
Tällaiseen osallistumisesta ne ulkonäköpaineet syntyvät.
Monesti ihmisestä näkee että on pistetty jotain botuliinia kun otsa ei liiku. Joillakin on kulmakarvat hassun näköiset, jotenkin vinossa, epäsymmetrisesti. Silloin on ollut taitamaton pistäjä.
Botuliinia ei kannata pistää kulmakarvojen yläpuolelle tiettyihin kohtiin, jos on niin sanotusti hooded eyes, niinkuin monella suomalaisella on, koska ne voi näyttää entistä raskaammalta. Resting Bitch face voi olla tuloksena.
Ei myöskään puhuta lihasten atrofiasta, eli jos lihakset lamautetaan botuliinilla, ne alkavat haurastumaan. Tämä voi kostautua myöhemmin ja jopa vanhentaa lisää, sitten sitä volyymin menetystä yritetään pistämällä täyteaineita ihon alle. Sitten huonolla tuurilla ihosta tulee sellaista taikinamaista mössöä, kun botuliinin surkastumia lihaksia ei ole enää juurikaan siellä tukemassa.
Enemmin kannattaa lukea kasvojoogasta ja vahvistaa lihaksia tai käydä sellaisissa electrocurrent hoidoissa, kotiinkin voi ostaa sellaisen sähkövirtalaitteen, joka kiintetyttää ja treenaa lihaksia.
Mistä johtuu, että nykyisin on jo alle kolmekymppisillä voimakkaita juonteita silmäkulmissa ja otsassa?
Botoxilla ei ehkäistä yhtään mitään vaan ainoastaan korjataan jo olemassa olevia vaurioita,.
Vierailija kirjoitti:
Botoxilla ei ehkäistä yhtään mitään vaan ainoastaan korjataan jo olemassa olevia vaurioita,.
Kyllä sillä voidaan ehkäistä toistuvan lihasliikkeen aiheuttamia juonteita ihossa, koska se lamaa niiden lihaksien toimintaa.
Mutta se voi myös vanhentaa, jos lihakset lähtee surkastumaan, kuten aikaisemmin kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että nykyisin on jo alle kolmekymppisillä voimakkaita juonteita silmäkulmissa ja otsassa?
Koska nykyään luurien kamerat on niin tarkkoja, 4k laadulla jopa 8k laadulla näkee pienimmätkin urat ja kolot! ei anna anteeksi! ja sen lisäksi eletään osittain virtuaalisessa maailmassa, Somessa, käytetään filttereitä.
Sitten yritetään näyttää samalta IRL kuin niissä kuvissa käymällä ottamassa vähän pistoksia ja niin edelleen.
Lisää vettä ja terveellisiä rasvoja ruokavalioon. Kasvojen ihon kanssa kannattaa aloittaa retinoli+SPF+hellävarainen kuorinta yhdistelmällä. Ja ihon kosteuttaminen omalle ihotyypille sopivilla tuotteilla.
On muuten aika karmeaa katsottavaa nämä nuoret sometähdet, jotka ovat jo parikymppisinä aloittaneet täyteaineiden ja botoksin käytön. Kyllä se vaan vanhentaa ennenaikaisesti. Youtubessa on videoita, kun nuoret tytöt käy näitä erilaisia pistoshoitoja ottamassa. Esim Tana Mongeau ja Gabi Demartino. Kummastakaan ei ikinä uskoisi, että ovat vasta jotain 22-24v.
Vierailija kirjoitti:
Lisää vettä ja terveellisiä rasvoja ruokavalioon. Kasvojen ihon kanssa kannattaa aloittaa retinoli+SPF+hellävarainen kuorinta yhdistelmällä. Ja ihon kosteuttaminen omalle ihotyypille sopivilla tuotteilla.
On muuten aika karmeaa katsottavaa nämä nuoret sometähdet, jotka ovat jo parikymppisinä aloittaneet täyteaineiden ja botoksin käytön. Kyllä se vaan vanhentaa ennenaikaisesti. Youtubessa on videoita, kun nuoret tytöt käy näitä erilaisia pistoshoitoja ottamassa. Esim Tana Mongeau ja Gabi Demartino. Kummastakaan ei ikinä uskoisi, että ovat vasta jotain 22-24v.
Jos ottaa yökäyttöön retinolin tai jonkun tehokkaamman retinoidin kuten se Ordinaryn tai reseptillä saatava tretinoiini (Avitcid) niin aamulla tupla puhdistus. Ei tarvi muuta kuorintaa, koska se tehokas a-vitamiini uudistaa, ei pelkästään kuori, toki pintaan jää sellainen kuiva solukko.
Aamulla ja miksi ei illallakin: Ensin puhdistusöljyä tai esimerkiksi auringonkukkaöljyä, jojobaöljyä (Mielestäni paras) kuivalle , ja kunnon kasvohieronta, voi taputellakin Sitten vettä naamalle ja hiero lisää. Tämä öljypuhdistus liottaa jo sitä kuivaa solukkoa pinnasta. Sitten peset sen pois jollain miedolla vaahdolla tai happamalla pesunesteellä.
Toimii erittäin hyvin.
Ruokavaliossa hyvien pehmeiden rasvojen (etenkin omega 3) saannin lisäksi pitää muistaa riittävä proteiinin ja sitä kautta aminohappojen saanti, sillä kollageeni ja lihakset muodustuvat aminohapoista. Myös luut tarvitsevat aminohappoja. Iän myötä kasvojen luustokin muuttuu.
No mitä ihmettä? Tarratua katoavaan? Nuorennuhan ei kukaan mutta itse ainakin haluaisin näyttää fressiltä, levänneltä ikäiseltäni. Mulla on esim. syvät, tummat kyynelurat jotka haluan täyttää. Ovat genettiset joten mikään maailman lepo ei niihin auta. Eikä ole kivaa kuulla jatkuvasti, että "voiii ku näytät väsyneeltä"