Pöytäkoneen näppäimistön kytkeminen läppäriin, onko helppo juttu?
En tosiaankaan ole mikään tietokone-ekspertti, mutta ohjeiden kanssa onnistuu tietyt jutut. On vissiin ihan simppeli homma ottaa läppärillä käyttöön pöytäkoneen näppäimistö? Läppärin näppiksellä ei tietyt kirjaimet enää meinaa toimia ollenkaan. Pitääkö ottaa huomioon jotain erityistä vai sopivatko (lähes) kaikki näppikset myös läppärikäyttöön?
Kone on pari vuotta vanha Acer Windows 10:llä. Sopisiko esim. tämä minulle? https://www.tokmanni.fi/nappaimisto-wired-keyboard-600-0882224741675
Tuolla lukee, että
"Järjestelmävaatimukset:
Windows-pohjaiset tietokoneetWindows 7, Windows Vista ja Windows XP" Toimiiko tuo oman koneeni kanssa vai ei? Kiitos avusta.
Kommentit (14)
Osta sellainen langaton näppis, jossa on usb lähetin ja se sitten tökätään sun läppärin usb-porttiin. En kyllä edes tiedä, saako sellaisia langallisia edes toimimaan läppäreissä, mulla ollut vain langaton versio (yhdistettynä läppäriin, jonka näppäimet ei enää toimineet)
Näppiksen johto tai USB-vastaanotin kiinni läppäriin, kirjoittele.
Ei se sen kummempaa ole.
Kytketäänkö toi USB:lla? Suosittelen kuitenkin langatonta.
Liitetään USB-liitäntään, pitäisi toimia ongelmitta. Itse kyllä valitsisin mieluummin Logitech K120, mutta nämähän ovat makuasioita. Minulla on nuo molemmat.
Joskus aikojen alussa heitin langattoman mäkeen kun patterit jatkuvasti loppu.
Johto reikään (tai lähetin) ja sen kun vain kirjoitteilee, kuten minä nyt tällä läppäriin liitetyllä näppikselläni.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mulla on olleet samat patterit jo reilusti yli 2v. Toki suljen molemmat, sekä näppiksen ja hiiren jos ei ole mitään aktiivista kirjoitusurakkaa, mutta unohtuvat päällekin säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Mulla riittää patterit päivittäisessä käytöllä melkein vuoden. En edes muista milloin viimeksi vaihdoin patterit. Hiirestäkin saa olla useammin vaihtamassa. Eikä ollut edes mikään kallis näppäimistö. Joku perus, maksoi varmaan jotain kymppejä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/hiiret-ja-nappaimistot/napp…
Niiku vaikka tää
Minulla on tuollainen, tykkään. Siinäkin mielessä hyvä, että näppis ja hiiri toimivat samalla nanovastaanottimeöla. Näppiksen tuntuma on hyvä, hiiri voi olla joillekin vähän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/hiiret-ja-nappaimistot/napp…
Niiku vaikka tää
Minulla on tuollainen, tykkään. Siinäkin mielessä hyvä, että näppis ja hiiri toimivat samalla nanovastaanottimeöla. Näppiksen tuntuma on hyvä, hiiri voi olla joillekin vähän pieni.
Joo, mä just tajusin, että tää taitaa olla sama setti minkä itse omistan. Ja tosiaan patterit ovat kestäneet jo vuosia. Olen tykännyt.
Miksi ostaa langaton näppäimistö, jos ei ole mitään tarvetta langattomuudelle? Hiiren kohdalla sillä on mukavuustekijötä.
Vierailija kirjoitti:
Kytketäänkö toi USB:lla? Suosittelen kuitenkin langatonta.
USB:llä se langatonkin liitetään, jos ei ole Bluetooth-näppis.
Jos USB liittimellä niin toimii