Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 28-vuotias liian vanha ns. ensimmäiseen kunnon työpaikkaan?

Vierailija
20.05.2021 |

Taustalla ammattikoulu, useita nollatuntisoppareita samaan firmaan (yhteensä 8 vuotta), ja ammattikorkeakoulu.

Olen valmistumassa kohta, ahdistaa kun tuntuu että olen ihan ikäloppu muihin työelämään siirtyvien rinnalla. :( Ahdistus siis kumpuaa siitä, kun yhdestä firmasta sanottiin suoraan päin naamaa että eivät ota miltei kolmikymppisiä enää junior tason hommiin kun koitin hakea työpaikkaa oppariprojektin rinnalle.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Itse työllistyin oman alan vakipaikkaan ensimmäistä kertaa 27-vuotiaana, sitä ennen olin tehnyt vain kesätöitä ja opintoihin kuuluneita harjoitteluja.

Vierailija
22/24 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin täähän on normi nykyään, että siinä 25-30v saadaan ensimmäinen vakituinen työ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 28v enkä ole ikinä saanut vakituista työpaikkaa. Minulla on yksi alempi korkeakoulututkinto, maisteria tällä hetkellä suoritan.  Olen ollut vain siivoojana jne. töissä mihin otetaan "kuka vaan".

Vierailija
24/24 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tulet varmasti pärjäämään työelämässä ja muutenkin ihan hyvin.

Olet kuitenkin ollut töissä. Tunnen sinun ikäisiä, jotka eivät ole milloinkaan tehneet töitä, heidän tulevaisuus ei käy kateeksi.

Tämä on mukava kuulla kuvaukseen aika hyvin sopivana ihmisenä.

Olen tehnyt vain jotain pikku kesätöitä joista ei ole mitään todistuksia ja kun joka puolelta aina teini-iästä alkaen toitotetaan ettei pääse töihin jos ei jo ole kokemusta, en ole vuosiin uskaltanut hakeakaan.

Opiskelen ja odotan kauhulla valmistumista kun olen niin ikäloppu ettei kukaan ota töihin ja tulevaisuus on sossupummina opintovelan maksua. 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän