Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi peikonlehteni itkee?

Vierailija
20.05.2021 |

Juurrutin kunnolla uuden pistokkaan ja nyt mullassa, ruukussa on altakasteluvesi. Liikaa vettä, elämäntuskaa vai mitä? Alkaako mädäntymään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tiputtelee vettä lehdistä jos nyt olin epäselvä t. ap

Vierailija
2/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on ollut perseilevä peikonlehti, ja nyt itkevä :'D

Kiinnosti sen verran ilmiö että oli ihan pakko etsiä löytyykö sille jokin selitys.

Jonkun englanninkielisen kasisivun mukaan on normaalia että peikonlehdet joskus "hikoilevat" vettä lehdistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien kärkeen ilmestyy pisaroita kun liika kastelu. Olen huomannut että myös pitkän sateisen sään jälkeen pisaroita ilmestyy, ehkä huoneilma kosteampi.

Vierailija
4/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtien kärkeen ilmestyy pisaroita kun liika kastelu. Olen huomannut että myös pitkän sateisen sään jälkeen pisaroita ilmestyy, ehkä huoneilma kosteampi.

Nyt on pakko olla kostea huoneilma, koska en tahdo saada millään pyykkiä kuivaksi, vaikka lattialämmitys posottaa tulikuumana.

Vierailija
5/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko olla kostea huoneilma, koska en tahdo saada millään pyykkiä kuivaksi, vaikka lattialämmitys posottaa tulikuumana.

Tuuletin pyörimään, vie huomattavasti vähemmän energiaakin kuin lämmitys.

Vierailija
6/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katuu perseilyään. Hyvä!

Vierailija
7/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kosteuden muutos tai liikakastelu kasvupohjassa voi saada peikonlehden itkemään. Silloin lehden kärkeen ilmestyy vesitippoja. Tällöin kannattaa kastella kasvia säännöllisemmin ja hieman vähemmän. Laikukkaat lehdet ja tummuvat lehden kärjet ovat yleensä merkki kuivuudesta.

Vierailija
8/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illusia on kadonnut. Tanssahtele sille ilkosillasi, ehkä se alkaa nauraa.

Vierailija
9/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan tuo saa vähemmän vettä kuin silloin kun oli kokonaan juurineen vesilasissa. Mutta ilmeisesti muutos vaan on liikaa, jatkossa vielä vähemmän vettä alle, eipä näy vielä värinmuutoksena oireilua.

Kauhistuin kun huomasin työpapereissani läiskiä tuosta tiputtelusta. Jos tarkoitus oli osoittaa mieltä niin se kyllä onnistui. - ap

Vierailija
10/10 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peikonlehti on alkanut myös itkeä. Aloitti vähän sen jälkeen, kun sai vieruskaverikseen maijan. Mietin, että onkohan ollut jotain erimielisyyksiä, naiset osaa olla joskus ilkeitä ja peikonlehti on aika herkkä tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi