Miten voisin oppia hyväksymään sen, että minusta ei ole muuhun kuin siivoojaksi?
Olen jotenkin tosi epäsosiaalinen ihminen ja jos työhön liittyy ihmisten kanssa puhumista ja olemista niin väsyn jo alle tunnissa aivan täysin. En koskaan totu siihen, ja ihmiset ahdistaa. En myöskään ole niin taitava missään tai fiksu, että voisin tehdä jotain muuta työtä mitä voisi tehdä vaikka pöydän ääressä yksin ja ei tarvitsisi esim. puhelimen tai sähköpostin kautta puhua ihmisille. Olen kokeillut erilaisia töitä mihin vain pääsen, ja ainoa missä olen pysynyt jotenkin järjissäni on ollut siivous. Ei mitään rakettitiedettä, ei tarvitse juuri ajatella, eikä tarvitse puhua ihmisille kuin korkeintaan "moi" ja "ok".
Tietysti sitä miettii että onko mun loppuelämäni nyt sit siivousta kun minusta ei ole parempaan? Aika masentavaa jos olen 5 vuoden päästäkin mopin varressa kiinni. Olen kokeillut kyllä paria muuta alaa joiden luulin sopivan minulle, mutten tykännyt niistäkään..
Kommentit (26)
Siivoaminen on tärkeää työtä. Ajattele työtä vain toimeentulon ansaitsemisen välineenä, vapaa-ajalla teet omilla ehdoillasi vaikka luovia asioita. Siivotessasi voit suunnitella niitä.
Vain jos inhoat siivoamista, älä ala siihen työhön.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On harmi, ettei julkisessa keskustelussa arvosteta siivoustyötä. Sillä luulen, että tosielämässä meistä tosi moni arvostaa sitä, että paikat ovat siistissä kunnossa. Kaikki haluavat siistin hotellihuoneen missä on puhtaat juomalasit ilman huulipunatahroja.
Tämä. En tiedä reaalimaailmassa ketään siivoojia halveksivaa, vaikka kaikki eivät itse kyseistä työtä halua tehdä.
Niin koska se ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää. Et pääse kenenkään pään sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Siivousammatti on yksi tärkeimmistä töistä tässä maailmassa, mikä parantaa elämänlaatuamme, sekä myös luontoa. Ilman heitä velloisimme kaikki kirjaimellisesti roskassa ja paskassa.
Oikeastaan kaikki tärkeät ja hyötyammatit ovat aliarvostettuja ja huonosti palkattuja.
Laitoshuoltajien täytyy tietää ja osata yllättävän paljonkin asioita ja tekniikoita miten työstä suoriutuu tehokkaasti. Kaikki ergonomia, myrkyt, puhdistusvälineiden hoito, erilaiset pinnat, kaikenlaisten laitteiden käyttäminen ym ym.
Fyysinen työ on mukavaa mutta en jaksaisi yhtä paljon kuin ammattilaiset. Ymmärrän hyvin ettei siinä touhun lomassa jaksa paljoa sosialisoida. Menisi iteltäkin energiat nopeasti vähiin.
Kaikista ei ole laitoshuoltajiksi.
Käykö kotonasi siivooja vai onko kotisi kaatopaikka? Jännää miten en ole nähnyt sotkuisia koteja, vaikka kenelläkään ei käy siivoojaa eivätkä nämä ihmiset ole ammatiltaan siivoojia. Mielenkiintoinen yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousammatti on yksi tärkeimmistä töistä tässä maailmassa, mikä parantaa elämänlaatuamme, sekä myös luontoa. Ilman heitä velloisimme kaikki kirjaimellisesti roskassa ja paskassa.
Oikeastaan kaikki tärkeät ja hyötyammatit ovat aliarvostettuja ja huonosti palkattuja.
Laitoshuoltajien täytyy tietää ja osata yllättävän paljonkin asioita ja tekniikoita miten työstä suoriutuu tehokkaasti. Kaikki ergonomia, myrkyt, puhdistusvälineiden hoito, erilaiset pinnat, kaikenlaisten laitteiden käyttäminen ym ym.
Fyysinen työ on mukavaa mutta en jaksaisi yhtä paljon kuin ammattilaiset. Ymmärrän hyvin ettei siinä touhun lomassa jaksa paljoa sosialisoida. Menisi iteltäkin energiat nopeasti vähiin.
Kaikista ei ole laitoshuoltajiksi.
Käykö kotonasi siivooja vai onko kotisi kaatopaikka? Jännää miten en ole nähnyt sotkuisia koteja, vaikka kenelläkään ei käy siivoojaa eivätkä nämä ihmiset ole ammatiltaan siivoojia. Mielenkiintoinen yhtälö.
Aika pienessä kuplassa elät, jos et ole ikinä nähnyt sotkuista kotia, etkä ole ikinä kuullut että jollain kävisi siivooja..
Vierailija kirjoitti:
Paljon siivoojat saavat palkkaa?
Yksityisenä yrittäjänä saat enemmän. 3000-4000e/kk. Toisaalta, töitäkin riittää ja yksityisen puolen asiakkaat osaavat vaatia. Päivät alkavat sekä päättyvät lyhyeen jumppahetkeen. Ilman jumppaa et vain yksinkertaisesti jaksa.
Aika huonosti pyörisi hommat ilman siivoojia. Hirvittää ajatellakin missä kunnossa esim oma työpaikka olisi ilman heitä, puhumattakaan sairaaloista yms.